Gå til innhold

Fords strategi fra 2011 gir ingen mening i dag. Derfor måtte Ford Focus dø som elbil


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

Lol! Tror de virkelig at de store konsernene ikke har planene klare? De har garantert mange hemmeligheter som de ikke vil verken publikum eller konkurrentene skal vite om.

Du overvurderer dei tradisjonelle bilprodusentane kraftig. Mengda feilsatsingar over åra, som omtalt i artikkelen vi diskuterer, demonstrerer det veldig tydeleg.

 

Kan du då forklare dette?: https://www.dn.no/samferdsel/tesla/fiat-chrysler/bil/ft-fiat-chrysler-betaler-flere-hundre-millioner-euro-til-tesla-i-et-nytt-samarbeid/2-1-582663

 

Eg trur tvert imot dei slit med å forstå kvar marknaden går. 2,2% i fjor høyrest so lite ut. Sjølv 4% i desember i fjor høyrest lite ut. 5-6% til neste år høyrest òg lite ut, men med 9-10% i 2021 og 15% i 2022 vert det vanskeleg å vere eksosbilprodusent. Hugs at dette går utover salet av eksosbilar. Nemnde Fiat-Chrysler selde 70.000 færre bilar i fjerde kvartal 2018 enn i fjerde kvartal 2017.

 

I 2025, når dei fyrste landa forbyr sal av eksosbilar, er marknaden meir eller mindre etablert. Dei gamle produsentane må då prøve å få fotfeste i ein heilt ny bilmarknad, dominert av produsentar med meir enn femten års erfaring med skikkelege elbilar. Dei som kom inn to år før og slit med å få opp produksjonsvolumet, kjem til å slite.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fortell det til Audi. Når folk ikkje får kjøpt e-Tron, fordi Audi ikkje kan skaffe nok batteri, er det ikkje sikkert dei kjøper ein annan Audi. Det er stor sjanse for at dei kjøper ein Tesla i staden. Nettopp slike haldningar er det som får selskap til å gå konkurs. Dei undervurderer kor vanskeleg det er. Kodak gjorde det same. Dei satsa jo veldig på digital fotografi når dei såg kva veg det gjekk, men endte med å tape mykje pengar på satsinga si. Produsentane med meir erfaring produserte betre og billigare. Og fotografisk fil kom ikkje attende til massemarknaden.

 

No må dei konkurrere på pris òg. Opel måtte setje ned priosen på Ampera-E, ein bil dei i utgangspunktet taper pengar på: https://www.dn.no/motor/elbil/opel-norge/opel-ampera-e/kutter-elbilprisen-med-40000-kroner/2-1-583092

 

For Fiat-Chrysler er det so vanskeleg, at dei betaler hundrevis av millionar Euro til Tesla, medan dei ser salet av eigne modellar falle: https://www.dn.no/samferdsel/tesla/fiat-chrysler/bil/ft-fiat-chrysler-betaler-flere-hundre-millioner-euro-til-tesla-i-et-nytt-samarbeid/2-1-582663

 

Selskap som starta seriøst med elbilar for ti år sidan tener pengar på dei i dag. Tenk deg at eksosbilprodusentane både må slite med sviktande sal av eksosbilar, og samstundes må slite med underskot medan dei prøver å starte opp med noko nytt. På same tid går elbilprodusentane med overskot, og kan produsere stadig billigare. Dei er dømde til å tape.

1. Det at det er batteriproblemer idag, har absolutt ingenting å si for inntjeningen når det virkelig gjelder - om noen år. Batteriproblemer er ikke Audi alene om å merke, der er selv Tesla bak planene sine. 

 

2. Alle de store fabrikantene har planene klare. 

 

3. Tesla har også tapt penger i lange stunder, og de grønne periodene de har hatt i det siste er oppnådd med regelrett juksing og triksing og stor belastning hos de ansatte. Det er en grunn til at de kastet opp telt. De klarte ikke få robotene til å fungere. Noe de andre fabrikantene har mye mer erfaring på. 

 

4. Det lå ingen grunn til å satse seriøst på dette for 10 år siden hos de store fabrikantene Som sagt, så er det ingen "hokus-pokus" å sette opp linjer for å produsere elektriske biler. De er svært enklere biler å produsere. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

No må dei konkurrere på pris òg. Opel måtte setje ned priosen på Ampera-E, ein bil dei i utgangspunktet taper pengar på: https://www.dn.no/motor/elbil/opel-norge/opel-ampera-e/kutter-elbilprisen-med-40000-kroner/2-1-583092

 

For Fiat-Chrysler er det so vanskeleg, at dei betaler hundrevis av millionar Euro til Tesla, medan dei ser salet av eigne modellar falle: https://www.dn.no/samferdsel/tesla/fiat-chrysler/bil/ft-fiat-chrysler-betaler-flere-hundre-millioner-euro-til-tesla-i-et-nytt-samarbeid/2-1-582663

 

 

Ampera-E: Dette er biler som Opel kjøper fra sin tidligere eier GM. Hadde de ikke tjent penger på disse bilene hadde de ikke giddet å kjøpe de fra GM. Men de bommet nok litt på prissettingen, ja og har antagelig reforhandlet pris med GM.

 

Fiat-Chrysler er i en skvis akkurat nå. De er vel den av de store bilprodusentene som har dårligst økonomi, og den store produksjonen av ikke spesielt miljøvennlige SUV'er (Jeep), minivans (Chrysler) og sportsbiler (Ferrari, Maserati) drar utslippssnittet for mye opp. De henger litt etter når det gjelder utvikling av elbiler og trenger Tesla-avtalen som en mellomløsning inntil de nye fabrikkene i Michigan er oppe og går i 2020/2021.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kunne sikkert dratt inn at Lada gjør det dårlig også. At Fiat-Chrystler selger dårlig kan like godt være fordi bilene er elendige.

Tvert imot – Fiat-Chrysler gjer det svært bra samanlikna med andre eksosbilprodusentar.

 

Salet av eksosbilar går ned, og alle eksosbilprodusentar merkar det. Ingen analytikarar har tru på ny vekst.

Lenke til kommentar

1. Det at det er batteriproblemer idag, har absolutt ingenting å si for inntjeningen når det virkelig gjelder - om noen år. Batteriproblemer er ikke Audi alene om å merke, der er selv Tesla bak planene sine.

Dei tradisjonelle produsentane har prøv i årevis å sikre seg batteri, men dei har konsekvent undervurdert kor vanskeleg dette er. Når du hevdar dette er so utruleg enkelt, kvifor har då ingen klart det? Dersom til dømes Volkswagen skulle haldt tritt med utviklinga, skulle dei levert 240.000 elbilar i fjor og må levere 400.000 elbilar i år. Sidan VW er seint ute, taper dei marknaden til andre. Og VW er på ingen måte verst. Veksten er vanvittig, og ingen av dei tradisjonelle produsentane har klart å planleggje for ein slik vekst. Dei har konsekvent undervurdert elbilar. Batterifabrikkane dei treng er ikkje ein gong under bygging.

 

Det er no det verkeleg gjeld. Om eit par år er det for seint.

 

2. Alle de store fabrikantene har planene klare.

Tja, det er no du pleier å krevje dokumentasjon. :lol:

 

Sjølv dei som skryt av planane sine, har planar som ikkje er i nærleiken av det dei treng dersom dei skal ha ein like stor del av bilmarknaden i dei kommande åra. Dei ar planlagt for nedgang.

 

3. Tesla har også tapt penger i lange stunder, og de grønne periodene de har hatt i det siste er oppnådd med regelrett juksing og triksing og stor belastning hos de ansatte. Det er en grunn til at de kastet opp telt. De klarte ikke få robotene til å fungere. Noe de andre fabrikantene har mye mer erfaring på.

Dokumenter gjerne juksing og triksing. Eg har sett slike påstandar før, men dei viser seg å byggje på luft. No får dei nokre milliardar kroner i betaling av bilprodusentar som ikkje klarer det du hevdar er lett, og kan vekse vidare medan fossilane slit.

 

4. Det lå ingen grunn til å satse seriøst på dette for 10 år siden hos de store fabrikantene Som sagt, så er det ingen "hokus-pokus" å sette opp linjer for å produsere elektriske biler. De er svært enklere biler å produsere. 

Du burde søkje jobb hjå ein bilprodusent, til dømes Ford. Dei har prøvd og feila. Du kan komme inn med dine overnaturlege evner og fortelle dei korleis elbilar skal produserast.
Lenke til kommentar

For meg så blir dette litt som diskusjonen om F-35 var et godt kjøp eller ikke. Ja - diskusjon må være lov, men det blir ikke annet en synsing her. En gjeng med folk som virker bombesikre på hva VAG, BMW, og Mercedes har som planer 5 år frem i tid. Du vet rett og slett ingenting da det meste er topp hemmelig. At Audi sliter med batteriproduksjonen er et faktum. VW har fortsatt E-Golf (dog fallende salg), og BMW i3 selger bra og er vel nå blitt oppgradert?

Der skal Tesla ha for genistreken sin. Mange tenkte at gigantfabrikken ville være det som tok livet av Tesla grunnet enorme pengesummer. Det viser seg vel nå i ettertid at dette var genialt da de kan stå for egen batteriproduksjon, hvor tyskerne er avhengig av samarbeid og produsenter som sliter med materialer og tilgang.

Endret av Vertical^
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dei tradisjonelle produsentane har prøv i årevis å sikre seg batteri, men dei har konsekvent undervurdert kor vanskeleg dette er. Når du hevdar dette er so utruleg enkelt, kvifor har då ingen klart det? Dersom til dømes Volkswagen skulle haldt tritt med utviklinga, skulle dei levert 240.000 elbilar i fjor og må levere 400.000 elbilar i år. Sidan VW er seint ute, taper dei marknaden til andre. Og VW er på ingen måte verst. Veksten er vanvittig, og ingen av dei tradisjonelle produsentane har klart å planleggje for ein slik vekst. Dei har konsekvent undervurdert elbilar. Batterifabrikkane dei treng er ikkje ein gong under bygging.

 

Det er no det verkeleg gjeld. Om eit par år er det for seint.

100% vekst fra 1% er ikke akkurat overraskende å få til. 

 

Du mener det er for seint. Jeg mener det er håpløst romantisk av deg å mene (ref.aksjene til Tesla du er nødt til å ha), samt ren ønsketenkning. 

 

2. Alle de store fabrikantene har planene klare.

Tja, det er no du pleier å krevje dokumentasjon.  :lol:

 

Trenger du dokumentasjon på noe som dukker opp her hos Tek og TU omtrent månedlig? 

Så lat er vell selv ikke du? 

 

Dokumenter gjerne juksing og triksing.

 

Telt. Disse autonome systemene og robotene klarte ikke det de var satt opp til å gjøre, så man måtte kaste deler av produksjonen ut i telt. Dette er vell velkjent? 

 

Som sagt, ikke et problem de større fabrikantene vil møte da de har årelang erfaring fra nettopp dette med masseproduksjon fra før av. 

 

Du kan komme inn med dine overnaturlege evner og fortelle dei korleis elbilar skal produserast. 

 

Hva mener du er vanskeligere rundt det å produsere en elektrisk bil kontra en fossil bil, når det prates om en produksjonslinje? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eg trur tvert imot dei slit med å forstå kvar marknaden går. 2,2% i fjor høyrest so lite ut. Sjølv 4% i desember i fjor høyrest lite ut. 5-6% til neste år høyrest òg lite ut, men med 9-10% i 2021 og 15% i 2022 vert det vanskeleg å vere eksosbilprodusent. Hugs at dette går utover salet av eksosbilar. Nemnde Fiat-Chrysler selde 70.000 færre bilar i fjerde kvartal 2018 enn i fjerde kvartal 2017.

 

 

Disse tallene er vel bare vill gjetting. Mer enn halvparten av de 2.2% er i Kina. Hvis Kina bestemmer seg for å endre incentiver - hva er igjen av marked da? Norge og Nederland + noen Tesla-fantaster verden over? LOL

På den annen side kan diverse myndigheter anse elbil som gudsendt løsning på miljøproblemene og forby salg av fossilbiler, slik at markedsandelen for elbiler i 2025 blir 100%. 

 

Det jeg prøver å si er at utviklingen av elbil-markedet er nesten umulig å forutse. Derfor er alle de store bilprodusentene i gang med elbilproduksjon, just in case. De har muskler nok til å greie seg uansett.

 

De som har det mye verre er batteriprodusentene. De investerer milliarder i produksjon som kanskje går som ei kule, kanskje flopper, kanskje er utdatert teknologimessig om 3-4 år, eller kanskje går på trynet pga manglende råstoffer. Der ville jeg være redd for å putte pengene mine... 

 

Som andre har sagt, å montere en elbil er ikke hokus pokus, det er enklere enn å sette sammen en fossilbil, og fraværet av tradisjonell motor gjør den enklere å designe. Det de kanskje kke har særlig kompetanse på er de elektroniske styringssystemene men de leverer Bosch, Siemens, Panasonic eller hvem det nå skulle være av underleverandører. Jeg klarer ikke se problemet.

 

PSA kjører nå på et konsept der samme bilmodell (Peugeot 208/Citroen C3/Opel Corsa/DS3) blir levert med samme karosseri på forskjellig plattform (fossil/elektrisk) fra samme fabrikk og de kan dermed skalere mellom de to plattformene i takt med etterspørselen. Kia/Huyndai har allerede noe lignende og VAG jobber med samme tankegang.

 

Men eksisterende bilprodusenter er altså ikke klar for elbilboomen? Jeg klarer ikke en gang å ta inn over meg kunnskapsmangelen/ignoransen din Sturle.

 

PS. Jeg har lenge spådd at Tesla vil bli kjøpt opp på et tidspunkt der de store konkurrentene er på banen og aksjen stuper. La oss si innen 3-4 år. Med de siste nyhetene er det ikke spesielt vanskelig å se for meg et Fiat-Chrysler-Tesla Group relativt raskt. :-)

Lenke til kommentar

 

Det er no det verkeleg gjeld. Om eit par år er det for seint.

100% vekst fra 1% er ikke akkurat overraskende å få til.

 

Den setninga ga absolutt ingen meining.

 

 

Du mener det er for seint. Jeg mener det er håpløst romantisk av deg å mene (ref.aksjene til Tesla du er nødt til å ha), samt ren ønsketenkning.

Ad hominem notert og rapportert.

 

 

 

 

2. Alle de store fabrikantene har planene klare.

Tja, det er no du pleier å krevje dokumentasjon. :lol:

 

Trenger du dokumentasjon på noe som dukker opp her hos Tek og TU omtrent månedlig? 

Så lat er vell selv ikke du?

 

OK, kan du syne meg planane Fiat-Chrysler har for å skifte ut 5% av bilproduksjonen sin med elbilar innan to år? Eller Toyota? Eller Ford? Dei einaste planane eg har sett referert her vil berre medføre at dei etablerte produsentane vil lagar stadig færre bilar framover, fordi dei ikkje har planlagt å halde tritt med salsutviklinga. Det inkluderer VW.

 

Dei startar langt bak. Blant dei europeiske bilprodusentane er berre Renault-Nissan på topp 10 for globalt sal av batteribilar i 2018. BMW er på 5. plass om du tek med ladbare hybridar, men salet av ladbare hybridar veks på langt nær so fort som salet av elbilar. Ingen andre USAnske produsentar enn Tesla er med på topp 10. (Tesla er nummer 1, BAIC nummer 2 og Renault-Nissan nummer 3.)

 

 

 

Dokumenter gjerne juksing og triksing.

Telt. Disse autonome systemene og robotene klarte ikke det de var satt opp til å gjøre, så man måtte kaste deler av produksjonen ut i telt. Dette er vell velkjent?

 

Du skulle dokumentere at dei "grøne" (eg trur du meinte svarte) tala i rekneskapen skuldast juksing og triksing. Det er då korkje juksing eller triksing å få opp produksjonen med å flytte delar av han ut i eit telt. Det er fullstendig lovleg. Dersom nokon andre bilprodusentar hadde hatt "problem" med å møte eksploderande salstal, kunne dei gjort det same. Eksosbilprodusentar har det motsette problemet. Grunnen til at dei ikkje klarer å produsere nok elbilar har ingenting å gjere med plassmangel i produksjonslokala.

 

 

 

Du kan komme inn med dine overnaturlege evner og fortelle dei korleis elbilar skal produserast.

Hva mener du er vanskeligere rundt det å produsere en elektrisk bil kontra en fossil bil, når det prates om en produksjonslinje?

 

Fortell meg det du. Det er du, ikkje eg, som påstår å kunne meir enn bilprodusentane om elbilproduksjon.

Endret av Sturle S
Lenke til kommentar

Dei startar langt bak. Blant dei europeiske bilprodusentane er berre Renault-Nissan på topp 10 for globalt sal av batteribilar i 2018. BMW er på 5. plass om du tek med ladbare hybridar, men salet av ladbare hybridar veks på langt nær so fort som salet av elbilar. Ingen andre USAnske produsentar enn Tesla er med på topp 10. (Tesla er nummer 1, BAIC nummer 2 og Renault-Nissan nummer 3.)

 

 

Salgsvolumet pr 2018 sier vel absolutt null, niks og nada om hvordan de ligger an på teknologisiden. Det sier stort sett bare at markedsavdelingen har gitt beskjed om at det ikke er verdt investeringen å satse stort på elbiler ennå...

Lenke til kommentar

 

Eg trur tvert imot dei slit med å forstå kvar marknaden går. 2,2% i fjor høyrest so lite ut. Sjølv 4% i desember i fjor høyrest lite ut. 5-6% til neste år høyrest òg lite ut, men med 9-10% i 2021 og 15% i 2022 vert det vanskeleg å vere eksosbilprodusent. Hugs at dette går utover salet av eksosbilar. Nemnde Fiat-Chrysler selde 70.000 færre bilar i fjerde kvartal 2018 enn i fjerde kvartal 2017. 

Disse tallene er vel bare vill gjetting. Mer enn halvparten av de 2.2% er i Kina. Hvis Kina bestemmer seg for å endre incentiver - hva er igjen av marked da? Norge og Nederland + noen Tesla-fantaster verden over? LOL
No er det ingen fare for at Kina endrar sine incitament med det fyrste. Dei er vedtekne for heile femårsplanperioden.

 

Det som fyrst og framst vil skje, er at det vert enklare for andre å få tak i elbilar. At køene vert kortare. No står jo folk i månadsvis i kø for å kjøpe elbil. Samstundes utset dei kjøp av bil. Vi ser det i alle marknadar når elbilane nermar seg 10%. I Noreg, Sverige, Island, osb. Folk set seg heller på venteliste for ein elbil enn å kjøpe ein dinosaur.

 

På den annen side kan diverse myndigheter anse elbil som gudsendt løsning på miljøproblemene og forby salg av fossilbiler, slik at markedsandelen for elbiler i 2025 blir 100%. 

Det gjer stadig flerie land og byar. 2025 og 2030 er populære årstal. Costa Rica veddok i fjor eit mål om å eliminere sal av eksosbilar allereie i 2021. Sverige har vedteke 2030. Flerie land, byar og territorium her: https://en.wikipedia.org/wiki/Phase-out_of_fossil_fuel_vehicles

 

De som har det mye verre er batteriprodusentene. De investerer milliarder i produksjon som kanskje går som ei kule, kanskje flopper, kanskje er utdatert teknologimessig om 3-4 år, eller kanskje går på trynet pga manglende råstoffer. Der ville jeg være redd for å putte pengene mine... 

Nettopp difor slit bilprodusentane med å skaffe nok batteri. Tesla og Renault-Nissan er dei einaste som har satsa på eigne batterifabrikkar frå starten.

 

Men eksisterende bilprodusenter er altså ikke klar for elbilboomen? Jeg klarer ikke en gang å ta inn over meg kunnskapsmangelen/ignoransen din Sturle.

Eg har ikkje sett nokon teikn på at dei er det. Har du? Sjølv ikkje Tesla klarer å levere nok til å tilfredsstille etterspurnaden, og tesla er dei som ligg best an.
Lenke til kommentar

Den setninga ga absolutt ingen meining.

Joda. Det gjorde den, selv om det manglet et ord i setningen, så forstår vanlige oppegående folk hva den betydde. 

 

Dei einaste planane eg har sett referert her vil berre medføre at dei etablerte produsentane vil lagar stadig færre bilar framover, fordi dei ikkje har planlagt å halde tritt med salsutviklinga. Det inkluderer VW.

 

Neida, det er bare dine ønsketenkninger det. 

 

 Det er då korkje juksing eller triksing å få opp produksjonen med å flytte delar av han ut i eit telt. 

 

Det er da et ledd mot det å i det hele tatt kunne levere lovnader angående et produksjonstall. Samtidig så risikerer du å miste bilen din, om du ikke kan hente den på datoen du blir gitt. Da blir den solgt noen andre. 

 

Dersom nokon andre bilprodusentar hadde hatt "problem" med å møte eksploderande salstal, kunne dei gjort det same.

 

De andre har erfaringer rundt masseproduksjon fra før av, så de gir nok mer realistiske tall rundt hva de klarer å oppnå, basert på erfaringer. 

 

Fortell meg det du. Det er du, ikkje eg, som påstår å kunne meir enn bilprodusentane om elbilproduksjon. 

 

Det er du som mener at majoriteten av de største produsentene vil gå konk pga de er for seint ute, ikke jeg.

 

Jeg påstår bare det åpenbare, og noe selv elbilprodusenter sier. Elbiler er enklere å produsere enn vanlige biler, nettopp pga mindre deler per bil. Det er åpenbart. 

Lenke til kommentar

OK, kan du syne meg planane Fiat-Chrysler har for å skifte ut 5% av bilproduksjonen sin med elbilar innan to år? Eller Toyota? Eller Ford? Dei einaste planane eg har sett referert her vil berre medføre at dei etablerte produsentane vil lagar stadig færre bilar framover, fordi dei ikkje har planlagt å halde tritt med salsutviklinga. Det inkluderer VW.

 

 

 

Det er en rimelig latterlig og kunnskapsløs påstand. 

 

Jeg ville kanskje startet med å lese meg opp på denne, selv om dette er en halvt år gammel artikkel og således utdatert. Bla. har både Ford og VAG annonsert mye etter dette:

https://cleantechnica.com/2018/10/29/worlds-10-biggest-automakers-their-ev-plans/

Lenke til kommentar

Nettopp difor slit bilprodusentane med å skaffe nok batteri. Tesla og Renault-Nissan er dei einaste som har satsa på eigne batterifabrikkar frå starten.

 

 

Noe som er en stor finansiell risiko da de ikke kan spre risiko på flere bilprodusenter slik som en uavhengig fabrikk kan. Dessuten er vel den store jokeren i batteriproduksjon pr i dag tilgang til ressurser ikke produksjonskapasiteten i seg selv. Som Tesla har vist så er det ikke all verdens hokus pokus å slenge opp en ny fabrikk med mer kapasitet...

Lenke til kommentar

 

OK, kan du syne meg planane Fiat-Chrysler har for å skifte ut 5% av bilproduksjonen sin med elbilar innan to år? Eller Toyota? Eller Ford? Dei einaste planane eg har sett referert her vil berre medføre at dei etablerte produsentane vil lagar stadig færre bilar framover, fordi dei ikkje har planlagt å halde tritt med salsutviklinga. Det inkluderer VW.

Det er en rimelig latterlig og kunnskapsløs påstand. 

 

Jeg ville kanskje startet med å lese meg opp på denne, selv om dette er en halvt år gammel artikkel og således utdatert. Bla. har både Ford og VAG annonsert mye etter dette:

https://cleantechnica.com/2018/10/29/worlds-10-biggest-automakers-their-ev-plans/

Det artiklar som denne eg baserer påstanden min på. Ta fram kalkulatoren, so ser du at eg har rett. Det er ikkje talet på modellar som tel, det er produksjonstala.

 

Artikkelforfattaren er inne på det:

One of those models will be an all-electric SUV, but as with other models, we don’t have any info on price, range, or targeted production capacity. Given that Ford’s EV sales totally suck, it’s hard to expect much from the company by 2025, let alone 2023. In fact, it’s hard to see how Ford doesn’t tank financially by 2023 given its slow-walk into the EV future.

 

Problemet er at planane manglar detaljane om korleis dei skal få dette til, og spesielt korleis dei skal få det til med overskot. Det gjer planane urealistiske. VW er i betring, det har tenkt å prøve å hente seg inn att, men problema med å skaffe nok batteri til Audi syner at dei òg har problem med å fylgje opp.

Lenke til kommentar

 

Nettopp difor slit bilprodusentane med å skaffe nok batteri. Tesla og Renault-Nissan er dei einaste som har satsa på eigne batterifabrikkar frå starten.

Noe som er en stor finansiell risiko da de ikke kan spre risiko på flere bilprodusenter slik som en uavhengig fabrikk kan.
Ingen fare. Dersom Tesla ikkje får brukt alle batteria sine sjølve til bilar og batteripakkar, er det nok av andre bilprodusentar som skrik etter batteri.

 

Dessuten er vel den store jokeren i batteriproduksjon pr i dag tilgang til ressurser ikke produksjonskapasiteten i seg selv. Som Tesla har vist så er det ikke all verdens hokus pokus å slenge opp en ny fabrikk med mer kapasitet...

Eg kjenner ikkje til at Tesla har store problem med å få tak i råvarer. Prisane på råvarene har dessutan gått kraftig ned det siste året, etter ei spekulasjonsboble i fjor vår. Det viste seg å vere mykje enklare å få opp produksjonen av råvarene enn spekulantane trudde, samstundes som batteriproduksjonen krev stadig mindre av dei dyraste råstoffa.

 

Men det stemmer at det ikkje er trivielt å auke batteriproduksjonen. Tesla veit det godt. Dei etablerte bilprodusentane kjem nok til å finne det ut. :-)

Lenke til kommentar

Ingen fare. Dersom Tesla ikkje får brukt alle batteria sine sjølve til bilar og batteripakkar, er det nok av andre bilprodusentar som skrik etter batteri.

 

Eg kjenner ikkje til at Tesla har store problem med å få tak i råvarer. Prisane på råvarene har dessutan gått kraftig ned det siste året, etter ei spekulasjonsboble i fjor vår. Det viste seg å vere mykje enklare å få opp produksjonen av råvarene enn spekulantane trudde, samstundes som batteriproduksjonen krev stadig mindre av dei dyraste råstoffa.

 

Men det stemmer at det ikkje er trivielt å auke batteriproduksjonen. Tesla veit det godt. Dei etablerte bilprodusentane kjem nok til å finne det ut. :-)

 

Du blander hele tiden nå-situasjonen med hvordan verden kommer til å være om et år eller to eller fem. Jeg har sagt det jeg mener, regner ikke med at jeg får deg til å akseptere noe annet enn det du allerede har bestemt deg for, uansett argumentasjon. Du får ha lykke til videre i livet.  :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Disse tallene er vel bare vill gjetting. Mer enn halvparten av de 2.2% er i Kina. Hvis Kina bestemmer seg for å endre incentiver - hva er igjen av marked da? Norge og Nederland + noen Tesla-fantaster verden over? LOL

På den annen side kan diverse myndigheter anse elbil som gudsendt løsning på miljøproblemene og forby salg av fossilbiler, slik at markedsandelen for elbiler i 2025 blir 100%. 

 

Det jeg prøver å si er at utviklingen av elbil-markedet er nesten umulig å forutse. Derfor er alle de store bilprodusentene i gang med elbilproduksjon, just in case. De har muskler nok til å greie seg uansett.

 

De som har det mye verre er batteriprodusentene. De investerer milliarder i produksjon som kanskje går som ei kule, kanskje flopper, kanskje er utdatert teknologimessig om 3-4 år, eller kanskje går på trynet pga manglende råstoffer. Der ville jeg være redd for å putte pengene mine... 

 

Som andre har sagt, å montere en elbil er ikke hokus pokus, det er enklere enn å sette sammen en fossilbil, og fraværet av tradisjonell motor gjør den enklere å designe. Det de kanskje kke har særlig kompetanse på er de elektroniske styringssystemene men de leverer Bosch, Siemens, Panasonic eller hvem det nå skulle være av underleverandører. Jeg klarer ikke se problemet.

 

PSA kjører nå på et konsept der samme bilmodell (Peugeot 208/Citroen C3/Opel Corsa/DS3) blir levert med samme karosseri på forskjellig plattform (fossil/elektrisk) fra samme fabrikk og de kan dermed skalere mellom de to plattformene i takt med etterspørselen. Kia/Huyndai har allerede noe lignende og VAG jobber med samme tankegang.

 

Men eksisterende bilprodusenter er altså ikke klar for elbilboomen? Jeg klarer ikke en gang å ta inn over meg kunnskapsmangelen/ignoransen din Sturle.

 

PS. Jeg har lenge spådd at Tesla vil bli kjøpt opp på et tidspunkt der de store konkurrentene er på banen og aksjen stuper. La oss si innen 3-4 år. Med de siste nyhetene er det ikke spesielt vanskelig å se for meg et Fiat-Chrysler-Tesla Group relativt raskt. :-)

Var vel en 25millioner nye eksos biler i Kina i fjor... Den modellen som solgte mest ble det vel solgt over en 500.000 av. Over dobbelt så mange Ford Focuser som blir solgt årlig på verdens basis.

 

Om vi legger sammen EU+USA, så har fortsatt Kina over dobbelt så mange mennesker :p India er på vei opp, Indonesia etc.

 

Kjekt med litt perspektiv av og til, så ser man og en dråpe i havet vi er :p

 

Mange som lager sine egne el-biler fra gamle fossil biler. Er ikke store kunsten gitt om man kan elektronikk.

Endret av DirekteDemokrati
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...