cuadro Skrevet 13. april 2019 Del Skrevet 13. april 2019 Agendaen er å rette opp i en urett. Jeg tror ikke det er noe poeng i å spekulere i en ond hensikt. Tallene Red Frostraven gir er jeg godt kjent med fra før. Jeg har også gjort en grov utregning på validiteten til påstand ala "1/5 av kvinner vil oppleve å bli voldtatt i løpet av livet". Selv om min grove utregning skulle være i kontrast til disse tallene, så er nok uansett tallene for voldtekt så store at det er et virkelig problem som må tas på alvor. 2 Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 13. april 2019 Forfatter Del Skrevet 13. april 2019 Agendaen er å rette opp i en urett. Jeg tror ikke det er noe poeng i å spekulere i en ond hensikt. Tallene Red Frostraven gir er jeg godt kjent med fra før. Jeg har også gjort en grov utregning på validiteten til påstand ala "1/5 av kvinner vil oppleve å bli voldtatt i løpet av livet". Selv om min grove utregning skulle være i kontrast til disse tallene, så er nok uansett tallene for voldtekt så store at det er et virkelig problem som må tas på alvor. Det hjelper ikke å bruke hyperbole statistikk, for det vil bare fungere som fryktpropaganda og dermed mot sin hensikt. Jeg må forholde meg til dataene fra lovetatene som f.eks politet og hvis man har feminister som skriker att kvinner ikke vil bli tatt seriøst av politiet så vil kvinner ikke rapportere voldtekter til politiet som de burde, deretter roper de samme feministene om att voldtekter er underrapportert til politiet. De er deres egen verste fiende på dette området. 1 av 5 kommer fra en rapport Mary Koss gjorde, den har siden blitt trukket tilbake av Mary Koss siden hun fikk så mye kritikk for uærligheten i den og hvordan den ble utført. Jeg er enig at voldtekt er ett problem som må taes alvorlig, men jeg er veldig skeptiskt til hvordan det kan forbedres. Vi kan ikke la det gå utover rettssikkerheten til den siktede. 2 Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 13. april 2019 Del Skrevet 13. april 2019 Jeg er enig at voldtekt er ett problem som må taes alvorlig, men jeg er veldig skeptiskt til hvordan det kan forbedres. Vi kan ikke la det gå utover rettssikkerheten til den siktede. Det er jeg enig i. Alt det andre ser jeg på som støy til debatten. 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 14. april 2019 Del Skrevet 14. april 2019 Jeg har ettertrykkelig bedt deg å annerkjenne att def finnes falske voldtekts anklager, og att dette tallet er ukjent, det var premisset mitt for å fortsette diskusjonen. Det finnes. Tallet vil sannsynligvis forbli uforandret om det kommer flere ekte anklager om voldtekt: Det er psykisk ustabile personer som falskt anklager andre for noe de ikke har gjort. Så blir du bedt om å bevise att noen som deltar i denne diskusjonen mener att jenter som blir voldtatt i fylla fortjener det. Besvart. Når noen mener at jenten selv hadde fortjenesten for hva som hendte med dem --at dere ikke tror det var voldtekt, så har dere ment det. Å selv ha all skyld for en opplevelse, ha fortjenesten for hva som hendte, betyr at noen fortjener det. Og mens svaret beror på om det er mer eller mindre enn 9.4% i Norge, så føler jeg meg ekstremt trygg på at det er en underrepresentasjon. Jeg har forøvrig bevist hvorfor man ikke kan ta telfonundersøkelser seriøst, det var rimelig enkelt i dette tilfellet. Du evner ikke å ta till deg den informasjonen og fremdeles hevder att denne informasjonen ikke bare er korrekt det er til og med underrapportert på den også. Mennesker underrapporterer seksuelle overgrep. Til politiet. Til venner og familie. Til fremmede. Og på spørreundersøkelser. Blant annet fordi det er praktisk talt null sjanse for rettferdighet for et overgrep som kan koste jenten og samfunnet millioner i traumer og tapt arbeidsinntekt, uten å engang ta med dem som ikke får barn grunnet problemer med intimitet. Videre vil jenter som lever i voldelige forhold med kontrollerende partnere være underrepresentert blant respondentene som svarer på undersøkelser som tar 15-20 minutter å fullføre. Fra USA var det 71% som deltok og fullførte,og av dem som ikke deltok var det bare 5% som visste hva undersøkelsen gjaldt. Det var altså ikke noe bias fra ikke-ofre for å ikke delta. Menn fungerer som en slags kontrollgruppe når det kommer til løgn. Av en eller annen grunn hevder du at den saken jeg linket til (hvor en lærer over grep seg på en elev) att offeret er en jente, det er omvendt, overgriperen er en kvinnelig lærer og offeret er en gutt. Nei, forfatteren av meningsspalten hvor en jente kastet ut tall fra 90-tallet mente at hun hadde blitt voldtatt. Så flott at du går med deg den av omtrent ørlille prosentandelen av saker hvor det er en kvinnelig gjerningsperson. Det er ikke feministene som ikke tar mannlige offer for voldtekt alvorlig. Jeg kjenner en mann som har voldtatt tre gutter - og de ville ikke Garr noen sjanse I havet til å oppnå Nå har du kommet med så mange påstander att jeg kan fylle en bok for å svare deg og hvorfor du tar feil. Nei, du er bare forutinntatt, og har en ide i hodet ditt om hvor sjelden reell voldtekt er, og null nysgjerrighet for å utfordre hva du allerede tror. Jeg visste ikke om voldtektsraten før jeg satte meg inn i statistikk på området ved diskusjon om innvandrere og voldtekt. Hvorfor er spørreundersøkelser på representative utvalg, med 16000 respondenter i USA-tilfellet, så lite troverdige i forhold til din og andre MRAs gjetting? Forøvrig, tro på kvinner? Hvorfor? De er langt mer vilige til å lyve en menn (det er faktiskt gjort en undersøkelse på dette). Kilder på at jenter lyger i betydelig større grad på spørreundersøkelser eller i formelle situasjoner hadde vært flott. Inntrykket mitt er motsatt, for formelle situasjoner. 2 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 14. april 2019 Del Skrevet 14. april 2019 Hvis noen er villige til å fake voldtekt og gå til anmeldelse av et forhold som aldri fant sted -- og risikere å selv bli tiltalt for falsk forklaring -- for å få psykolog, så tror jeg de trenger psykolog, og at samfunnet blir bedre om de går til psykolog. Erstatning er nok det betydelig mye verre med. Dette er en begrensing av dagens regler, fordi idag finnes det ingen krav at du må anmelde voldtekten for å få tilgang til en psykolog. Er du sikker på at du vil ha en slik begrensing? Og du innrømmer selv at erstatning vil bli et problem. Gjerningspersoner er de som er dømt. I dag er det omtrent 1% av gjerningspersonene som dømmes -- som forteller oss at det er totalt fritt frem for å voldta; Offeret har ingen realistisk sjanse til å vinne frem med en anklage eller anmeldelse, og har tilnærmet lik null sjanse for å få beskyttelse mot gjerningspersonen fra det offentlige. Dette er helt riktig, men går imot dine punkter 1. Stopp uretten hvis den fremdeles pågår 2: Beskytt offeret fra eventuelle gjerningspersoner og gjentagelse 4: Trygg samfunnet fra eventuelle gjerningspersoner Du kan ikke stoppe uretten for 250,000 ved å beskytte dem imot 100 gjerningsmenn. Det sier seg selv. Når det kommer til hvordan voldtekt kan bekjempes, så er det bare å stille høyresiden spørsmål om hva man bør gjøre for å forhindre voldtekt av norske jenter begått av andregenerasjons innvandrere som har bodd hele livet i landet. Energien og fantasien de vil sette inn i å finne en løsning er betydelig mye større enn min. Det er ganske ironisk at du gir høyresiden skyld for alt som er vondt i verden, men når jeg spør deg om hvordan vi kan bekjempe voldtekt så går du til høyresiden for hjelp. Og du virker overhodet ikke interessert i å løse problemet med 250,000 voldtekter. Det eneste du bryr deg om er å overbevise andre at det er 250,000 som har blitt voldtatt igjennom livet. Om det er 100,000 eller 250,000 er egentlig ikke relevant, det som er relevant er hvordan vi reduserer antall voldtekter. Og personlig vil jeg da heller gjøre som Singapore enn som Sverige. I Singapore ble en norsk mann dømt for å beføle en jente, mens i Sverige ville en slik sak blitt henlagt uten spørsmål. https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/kaz1qa/norsk-mann-doemt-til-stokkeslag-og-fengsel-i-singapore Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 14. april 2019 Del Skrevet 14. april 2019 Å selv ha all skyld for en opplevelse, ha fortjenesten for hva som hendte, betyr at noen fortjener det. Dette stemmer ikke. Dessuten så er ikke det å ikke ta rimelige steg for å unngå noe, det samme som å være grunnen til at dette noe hendte. I tilfellet med ekstrem rusing som leder til sex, som leder til anger, så er det minst to personer som deler skyld. Ingen av personene har fått som fortjent. 2 Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 14. april 2019 Forfatter Del Skrevet 14. april 2019 Det finnes. Tallet vil sannsynligvis forbli uforandret om det kommer flere ekte anklager om voldtekt: Det er psykisk ustabile personer som falskt anklager andre for noe de ikke har gjort. Takk, da vil du også vedkjenne att disse også er offer? Selvfølgelig vil tallet over falske voldtektsannklager forbli uendret når ekte annklager varierer, men vi vet ikke hva som er ekte og hva som er falske. Jeg ville ikke spekulere i den mentale tillstanden til en slik person. Besvart. Når noen mener at jenten selv hadde fortjenesten for hva som hendte med dem --at dere ikke tror det var voldtekt, så har dere ment det. Whooot? Dere? Så du mener at jeg mener att en jente som blir voldtatt i fylla har gjort seg fortjent til det? Og vet du hva, jeg har ikke sett noen andre av de som diskuterer med deg har ment det heller. Jeg tror denne debatten er slutt for min del, Jeg vil i det minste takke deg for å kalle meg en MRA, jeg er i sterk moralsk støtte til disse menneskene som faktiskt ikke ville gå i veien for å hjelpe kvinner også, siden de i realiteten er humanister, De (inkludert meg) vil faktiskt ikke att overgripere skal slippe unna. PS: EN TELEFONUNDERSØKELSE ER IKKE EN FORMELL UNDERSØKELSE 1 Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 16. april 2019 Del Skrevet 16. april 2019 Litt lenger nede: §297 "Seksuell handling uten samtykke Med bot eller fengsel inntil 1 år straffes den som foretar seksuell handling med noen som ikke har samtykket i det." Uansett så syntes jeg at Amnesty gjør en helt elendig jobb i å klargjøre nøyaktig hvilken lovendring de ønsker. Samtykke er enkelt, men skyldsbevis er ikke det. Nei. Vi snakket om hva som er å anse for å være voldtekt, det der har ingenting med voldtekt å gjøre. Hva som regnes som voldtekt fremgår av bestemmelsen jeg viste til. Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 16. april 2019 Del Skrevet 16. april 2019 Du har rett, det er ikke voldtekt, det er seksuallovbrudd. Poteto potato. 1 Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 16. april 2019 Del Skrevet 16. april 2019 Da regner jeg med Amnesty kommer på banen i denne saken også https://www.nettavisen.no/nyheter/sendte-sms-til-venninne---jeg-var-jo-ikke-ferdig-sa-jeg-sugde-og-pulte-ham-mens-han-sov/3423638608.html 3 Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 16. april 2019 Del Skrevet 16. april 2019 I mitt første forhold hadde vi ofte "sovesex". Hun begynte gjerne å gi litt tjenester mens jeg sov, før det utviklet seg til skikkelig sex når jeg våknet. Eller jeg våknet før henne og startet med å gjøre henne "klar" mens hun enda sov. Teknisk sett kunne den ene eller den andre når som helst snu 180 grader og dra den andre til tingretten over "voldtekt". For min del er det et problem med lovverket. Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 17. april 2019 Del Skrevet 17. april 2019 Noen som vet hvilken sak de refererer til her? https://www.instagram.com/tv/BvycKyZo3gZ/?fbclid=IwAR2Rmys34bYRfkC6v7bjN5EiIaGa8DORvE36knKBkRep-CkwhpEr5Kz7pZ0 Tviler litt på at dommen er gjengitt riktig, ettersom de hevder at "retten tviler ikke på at Carina ikke hadde noe ønske om å ha sex med mannen, men mangel på samtykke er ikke i seg selv nok til å dømme for voldtekt etter Norsk lov." Dette er jo bare tull. For skyldsspørsmålet så pleier da vitterlig retten å stille spørsmål om den anklagde burde ha forstått at den fornærmede ikke ønsket å ha sex. Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 17. april 2019 Del Skrevet 17. april 2019 Du har rett, det er ikke voldtekt, det er seksuallovbrudd. Poteto potato.Vet du egentlig hva du snakker om? Det er åpenbart ikke poteto potato, noe den vanvittige forskjellen i strafferamme også viser. Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 17. april 2019 Forfatter Del Skrevet 17. april 2019 Da regner jeg med Amnesty kommer på banen i denne saken også https://www.nettavisen.no/nyheter/sendte-sms-til-venninne---jeg-var-jo-ikke-ferdig-sa-jeg-sugde-og-pulte-ham-mens-han-sov/3423638608.htmlDen saken minner meg om en historie/ sak i fra USA hvor en mann som sov ut rusen etter en real rotbløyte og en kvinnelig bekjent av ham gav ham en BJ mens han sov, det absurde var att hun anmeldte ham for voldtekt etterpå. Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 17. april 2019 Del Skrevet 17. april 2019 Vet du egentlig hva du snakker om? Det er åpenbart ikke poteto potato, noe den vanvittige forskjellen i strafferamme også viser. Jada, ett år mot ti år. Mener du at strafferammen burde være den samme istedenfor? Enten splitter vi hår om definisjonen av voldtekt, eller så er vi ikke fornøyd med strafferammen, hvilken er det? DjSlayer tok kanskje ikke helt riktig når han skrev "(..) for sex uten samtykke er voldtekt for min del og jeg regner med att viktige poenger er utelatt med vilje.", men essensen (det er et seksuallovbrudd) er da grei nok. Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 19. april 2019 Forfatter Del Skrevet 19. april 2019 https://www.intellectualtakeout.org/blog/women-commit-shockingly-high-percentage-sex-crimes?fbclid=IwAR3ORTwV_89SzEO18ujcWFk-EjWBiBt75WPI09l2wsGQW9vlpqRNGT0_Ro4 Kanskje litt intresant i forhold til temaet i tråden. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 24. april 2019 Del Skrevet 24. april 2019 https://www.intellectualtakeout.org/blog/women-commit-shockingly-high-percentage-sex-crimes?fbclid=IwAR3ORTwV_89SzEO18ujcWFk-EjWBiBt75WPI09l2wsGQW9vlpqRNGT0_Ro4 Kanskje litt intresant i forhold til temaet i tråden. Det er alltid intersannt å studere en veldig liten andel av samfunnet. Hva det betyr for resten av samfunnet blir vanskelig å vite 1 Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 24. april 2019 Forfatter Del Skrevet 24. april 2019 Det er alltid intersannt å studere en veldig liten andel av samfunnet. Hva det betyr for resten av samfunnet blir vanskelig å vite Så du insinuerer att menn er i hovedsak voldtektsovergripere eller? Det er ett par andre intresante statistikker som indikerer at opp i mot 73% av overgrep mot unge gutter er kvinner (i alderen 20+) Og det finnes en koreleasjon mellom gutter som har blitt utsatt for seksuelle overgrep som barn og de som blir serieovergripere i voksen alder, og alltid begår overgrep på det kjønnet som forgrep seg på dem. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 25. april 2019 Del Skrevet 25. april 2019 Så du insinuerer att menn er i hovedsak voldtektsovergripere eller? Det har han i så fall helt rett i. I denne nylig publiserte rapporten fra Kripos om voldtektssituasjonen i Norge kommer det frem at menn utgjorde 97,6 prosent av alle voldtektsanmeldelsene i Norge i 2017. Og nei, det er selvsagt ikke sånn at kvinner ikke begår voldtekter eller andre seksuelle overgrep. Vi vet at menn har en høyere terskel for å anmelde til politiet enn kvinner. Det kan ha en sammenheng med at det føles ekstra tabubelagt. Den tradisjonelle oppfatningen av mannsrollen, i samfunnet generelt, gjør at det strider mot mannsrollen å stå frem som en som er utsatt for voldtekt eller andre seksuelle overgrep. Så det er nok noe mørketall her, men hele 97,6 prosent er en enorm overvekt og mørketallene er omtalt i rapporten. Rapporten til Kripos viser forøvrig også til dette: "59 prosent (24) av kvinnene er registrert som anmeldt i en voldtektssak hvor minst én ytterligere person er anmeldt i samme sak. Den ytterligere anmeldte var i 23 av de 24 tilfellene en mann. Tallene indikerer at i en betydelig andel saker der kvinner anmeldes, så var også en mann involvert i gjerningen." 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå