Red Frostraven Skrevet 10. april 2019 Del Skrevet 10. april 2019 (endret) Men de kan også være ekstremt lave i forhold til virkeligheten, sant? Jeg mener: Hovedmekanikkene bak feilrapportering, social desirability bias, tilsier at jenter ikke ønsker å være voldtektsoffer, som støttes fra flere kilder; Jenter som har blitt voldtatt sine meninger om egne opplevelser; de foretrekker å være ofre for ufrivillig sex under trusler om vold enn å være offer for voldtekt, https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/1524838015576391 og statistikk på informasjonssanking fra selvrapportering forteller oss at mennesker i større grad unngår å rapportere negative merkelapper enn å promotere dem; Både å ha blitt voldtatt, og å ha gjennomført voldtekt mot andre. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5639921/ Endret 10. april 2019 av Red Frostraven Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 10. april 2019 Del Skrevet 10. april 2019 Men de kan også være ekstremt lave i forhold til virkeligheten, sant? Selvfølgelig. Når kommer vi til delen der du viser oss noen i denne tråden som mener at jenter som blir voldtatt i fylla fortjener det? Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 10. april 2019 Del Skrevet 10. april 2019 (endret) Omtrent 10% av medlemmene i tråden.Men hey, jeg skal ikke anklage noen konkrete personer eller innrømme noen konkret grad av hva jeg tror folk i tråden mener -- for da ville dere kunne holdt meg ansvarlige for meningene mine, så det er best å bare være diffus og betvile at det er 0%. For vi vet jo at mange gutter har slike meninger -- så jeg tar 0%-estimat med en solid klype salt.---Det er over 250 000 offer for voldtekt i Norge i dag, og knee-jerk reaksjonen er "Nei, det er det ikke!"Det er nødvendigvis slik at dere tror at noen reelle voldtektsofre lyger - om statistikken er riktig eller en grov underrepresentasjon....men det som er virkelig, virkelige, skremmende er at nesten ingen spør hva som kan gjøres for å rette opp i uretten de 250 000 hovedsakelig jentene har opplevd; alt fokus er på å benekte at det er så mange ofre.Best å bare skyve det tilbake under teppet der det hører hjemme.Med mindre det er muslimer som gjør det.DA er plutselig rettferdighet så mye viktigere, umiddelbart, og jentene blir trodd -- og mørketallene regnes som høyere. Endret 10. april 2019 av Red Frostraven 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 11. april 2019 Del Skrevet 11. april 2019 Omtrent 10% av medlemmene i tråden. Men hey, jeg skal ikke anklage noen konkrete personer eller innrømme noen konkret grad av hva jeg tror folk i tråden mener -- for da ville dere kunne holdt meg ansvarlige for meningene mine, så det er best å bare være diffus og betvile at det er 0%. For vi vet jo at mange gutter har slike meninger -- så jeg tar 0%-estimat med en solid klype salt. --- Det er over 250 000 offer for voldtekt i Norge i dag, og knee-jerk reaksjonen er "Nei, det er det ikke!" Det er nødvendigvis slik at dere tror at noen reelle voldtektsofre lyger - om statistikken er riktig eller en grov underrepresentasjon. ...men det som er virkelig, virkelige, skremmende er at nesten ingen spør hva som kan gjøres for å rette opp i uretten de 250 000 hovedsakelig jentene har opplevd; alt fokus er på å benekte at det er så mange ofre. Best å bare skyve det tilbake under teppet der det hører hjemme. Med mindre det er muslimer som gjør det. DA er plutselig rettferdighet så mye viktigere, umiddelbart, og jentene blir trodd -- og mørketallene regnes som høyere. Med andre ord er du hverken i stand til å vise til en eneste person som mener at "jenter som blir voldtatt i fylla fortjener det", men fortsetter å påstå at folk i denne tråden mener det? Rett og slett ynkelig, og et nytt lavmål. 5 Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 11. april 2019 Forfatter Del Skrevet 11. april 2019 Det er over 250 000 offer for voldtekt i Norge i dag, og knee-jerk reaksjonen er "Nei, det er det ikke!"250 000 voldtektsoffre / 75 år (forventet levealder)=3333 i året 3333 stk voldtekter i året/52 (uker) = 64 voldtekter i uken. Det virker litt høyt dette tallet ditt. Jeg har egentlig lyst til å delta i diskusjonen for fullt, men du har fremdeles ikk erkjent eksistensen av falske voldtektsannklager, ei heller bedt om unnskyldning for dine anklagelser som herzeleid referer til. 3 Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 11. april 2019 Forfatter Del Skrevet 11. april 2019 (endret) https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/1524838015576391Bak en betalingsvegg, jeg betaler ikke for å lese den og statistikk på informasjonssanking fra selvrapportering forteller oss at mennesker i større grad unngår å rapportere negative merkelapper enn å promotere dem; Både å ha blitt voldtatt, og å ha gjennomført voldtekt mot andre. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5639921/ Har du lest den? Jeg kommer til å bemerke noe som virker overraskende for deg hvis du erkjenner hva jeg skrev i foregående post. Endret 11. april 2019 av DjSlayer 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 11. april 2019 Del Skrevet 11. april 2019 (endret) Med andre ord er du hverken i stand til å vise til en eneste person som mener at "jenter som blir voldtatt i fylla fortjener det", men fortsetter å påstå at folk i denne tråden mener det? Rett og slett ynkelig, og et nytt lavmål. Jeg synes at det er ynkelig at over 250 000 nordmenn har blitt voldtatt i Norge, uten at det er større politisk aktivisme mot å forhindre det. Det viktigste er å dysse det ned og glemme det, ikke å sørge for rettferdighet. Vi har minst 9 mennesker som kaller seg ofre. Hvis 8 av dem snakker sant, og det finnes enda flere ukjente ofre, og noen betviler at mer enn 5-6 er ofre totalt sett, fordi noen lyger, og noen glemmer... Hva sier det om de 13-15 ofrene sine opplevelser, når dere max er villige til å bekjenne at en brøkdel av dem er utsatt for noe som var noen andres fortjeneste? Benekteksen av genuine ofre sine opplevelser er å klandre ofrene, og benekte selv underrepresentert statistikk er å anta at genuine ofre lyger, uansett hvor fin skrift og apologetisk ordbruk. ... Og hvor mange prosent av brukerene i tråden tror du klandrer ofre for sine opplevelser -- men under påskudd om at de ikke tror at de er ofre..? Jeg tror omtrent 10%. Endret 11. april 2019 av Red Frostraven 2 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 11. april 2019 Del Skrevet 11. april 2019 Det viktigste er å dysse det ned og glemme det, ikke å sørge for rettferdighet. Og hvordan sørger man for rettferdighet? 3 Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 12. april 2019 Forfatter Del Skrevet 12. april 2019 (endret) Og hvor mange prosent av brukerene i tråden tror du klandrer ofre for sine opplevelser -- men under påskudd om at de ikke tror at de er ofre..? Jeg tror omtrent 10%. Eneste gangen jeg faktiskt har hørt att det er offeret selv som har hatt skyld i overgrepet sitt, selv faren til offeret vitnet mot barnet sitt. Det er den gangen offeret var en gutt på 13 år, og overgriperen var en barnepike på 34, som også ble gravid med offerets barn. Som hun valgte å beholde. Offeret ble også dømt til å betale barnebidrag. De sa att han var "voksen" for alderen og at "det var han som forførte henne". Du er skyldig en del svar i denne tråden og jeg råder deg til å ikke komme tilbake før du kan svare på dem. Men jeg skal gi deg ett par av grunnene til hvorfor telefonundersøkelser er elendige datasamlere I din kilde som rapporterte ca. 9% av kvinner velger en stor del ikke å delta, andelen er ukjent siden den involverer en del personer som ikke ble funnet, men jeg kan med sikkerhet si at minst 45%+ ikke deltar i undersøkelsen. Det kan komme av at de faktiskt ikke har blitt utsatt for overgrep i det hele tatt, og hvis disse hadde deltatt i undersøkelsen ville prosentandelen av offre sunket til 4,5%. Vi kan muligens trekke noen på bakgrunn av spørsmålenes vaghet og det er opp til de som foretar undersøkelsen å tolke svaret om det er voldtekt eller ikke, og for å toppe det helt av: Münchausens syndrom, som alle psykiske sykdommer er denne også på ett spektrum, og det vil ikke være så lett å fange opp av omgivelsene. For disse ville det være en positiv opplevelse å få sympati og oppmerksomhet og de ville være med på å pumpe opp tallene i en slik rapport. Ja jeg vet att dette er kun spekulasjoner, men dette er også observert. Ingen ville bli skadelidende av en slik løgn i en telefonundersøkelse. Jeg vet att antall voldtekter er underrapportert til politiet, men det betyr ikke att tallene til en telefonundersøkelse er korrekte heller. Det hjelper heller ikke å si at så få voldtektsoffre ikke får rettferdighet når de samtidig blir fortalt att de ikke blir tatt seriøst av politiet, og paradoksalt det er den samme gruppen som sier disse to tingene. Edit: Denne artikkelen er kanskje litt inntresant i forhold til denne debatten Endret 12. april 2019 av DjSlayer Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 12. april 2019 Del Skrevet 12. april 2019 Jeg registerer at det er veldig viktig for deg at tallene er lavere, og ikke høyere -- selv om de sannsynligvis er høyere....hvorfor er det så viktig for deg å tro at få, eller færrest mulig, jenter har blitt utsatt for voldtekt, og ikke å vite sannheten?...Studien fra USA hadde 72% som svarte, og kom opp i 14.2% kvinner som var voldtatt -- med over 8000 jenter som svarte; 16 000 spurte totalt;Husholdninger som ble kontaktet men som ikke hadde kvinner teller som ikke svar, altså nedover fra 100%.Hvis ikke jeg husker helt feil, så fikk de fleste av dem som ikke svarte ikke vite hva undersøkelsen gjaldt, slik at det ikke kan regnes som uinteresserte.https://www.ncjrs.gov/pdffiles1/nij/183781.pdf30% flere som svarte ga 5% flere som raporterte å ha blitt voldtatt -- men det er godt mulig at de fikk flere som rapporterte å ha blitt voldtatt fordi de spurte om ofrene hadde opplevd 'definisjonen på voldtekt', fremfor å spørre om ofrene var offer for 'voldtekt'..: ● [Female respondents only] Has a man or boy ever made you have sex by using force or threatening to harm you or someone close to you? Just so there is no mistake, by sex we mean putting a penis in your vagina.● Has anyone, male or female, ever made you have oral sex by using force or threat of force? Just so there is no mistake, by oral sex we mean that a man or boy put his penis in your mouth or someone, male or female, penetrated your vagina or anus with their mouth.● Has anyone ever made you have anal sex by using force or threat of harm? Just so there is no mistake, by anal sex we mean that a man or boy put his penis in your anus.● Has anyone, male or female, ever put fingers or objects in your vagina or anus against your will or by using force or threats? ...Jeg finner bare to tilfeller av mennesker med Munchausen som har anklaget noen, feilaktig, for voldtekt, og de som lider av sykdommen er generelt ute etter oppmerksomhet og behandling, ikke bare empati;Hypokondere, bare at de egentlig ikke tror på det selv.https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9717368http://www.munchausensyndrome.net/ Og jeg tviler på at det er flere jenter som lyger om å ha blitt voldtatt i totalt anonyme spørreundersøkelser, enn jenter som lever i forhold hvor telefonen og historikken kontrolleres, eller lider av stockholm syndrom i et voldelig forhold -- som utgjør 3% av jenter.Jeg skulle likt å lese undersøkelsen til Harris fra 1993. Hvor mange ble spurt? Hvor mange prosent svarte? Hva var alderen til de spurte?I og med at de fleste jenter blir voldtatt i en alder av 25 eller under, så spiller alderen ekstremt stor rolle, når spørsmålet begrenses til "de siste 5 år", uavhengig av validiteten til resten av undersøkelsen.Undersøkelsen med 8000 kvinner fra USA og 72% svar beskriver metodikken i detalj. ---...og når det kommer til rettferdighet, så må vel første steg være at ofrene blir tatt alvorlig og får muligheten til å rehabilitert, slik at den økonomiske og sosiale byrden ofrene opplever minimeres; at de får behandling for traumer og utrygghet, og at de raskest mulig får leve mest mulig normale liv.Min rettferdighetsfølelse sier omtrent det samme for stort sett alle forbrytelser: 1: Stopp uretten hvis den fremdeles pågår2: Beskytt offeret fra eventuelle gjerningspersoner og gjentagelse3: Sikre offerets rettigheter til erstatning og rehabilitering4: Trygg samfunnet fra eventuelle gjerningspersoner5: "Straff"/Rehabiliter gjerningspersonen om mulig 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 12. april 2019 Del Skrevet 12. april 2019 ...og når det kommer til rettferdighet, så må vel første steg være at ofrene blir tatt alvorlig og får muligheten til å rehabilitert, slik at den økonomiske og sosiale byrden ofrene opplever minimeres; at de får behandling for traumer og utrygghet, og at de raskest mulig får leve mest mulig normale liv. Min rettferdighetsfølelse sier omtrent det samme for stort sett alle forbrytelser: 1: Stopp uretten hvis den fremdeles pågår 2: Beskytt offeret fra eventuelle gjerningspersoner og gjentagelse 3: Sikre offerets rettigheter til erstatning og rehabilitering 4: Trygg samfunnet fra eventuelle gjerningspersoner 5: "Straff"/Rehabiliter gjerningspersonen om mulig Det kommer til å føre til at masse folk vil hevde at de har blitt voldtatt sånn at de får erstatning og lettere tilgang til psykolog. Og hva mener du egentlig med å trygge samfunnet fra eventuelle gjerningspersoner? Og hvem definerer du som gjerningspersoner, det lille mindretallet som blir dømt eller de som voldtektsofferene hevder har voldtatt dem? Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 13. april 2019 Forfatter Del Skrevet 13. april 2019 Jeg registerer at det er veldig viktig for deg at tallene er lavere, og ikke høyere -- selv om de sannsynligvis er høyere. ...hvorfor er det så viktig for deg å tro at få, eller færrest mulig, jenter har blitt utsatt for voldtekt, og ikke å vite sannheten? Du er fler svar skyldig, kom tilbake når du har svar på dem. Det er viktig for meg å komme med reelle tall, og hvis man kan suksessfult argumentere for hvorfor ett tall er lavere, som jeg har gjort, SÅ ER TALLET LAVERE, da blir den fordømte undersøkelsen ugyldig og kan kun brukes som skremselspropaganda. Og skremselspropaganda kan resultere i saker som dette. 1 Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 13. april 2019 Forfatter Del Skrevet 13. april 2019 Eneste gangen jeg faktiskt har hørt att det er offeret selv som har hatt skyld i overgrepet sitt, selv faren til offeret vitnet mot barnet sitt. Det er den gangen offeret var en gutt på 13 år, og overgriperen var en barnepike på 34, som også ble gravid med offerets barn. Som hun valgte å beholde. Offeret ble også dømt til å betale barnebidrag. De sa att han var "voksen" for alderen og at "det var han som forførte henne". Dette er den andre gangen jeg har hørt att overfallspersonen har lagt skylden på offeret. Men hun hevder også at det var eleven som tok initiativene til den fysiske kontakten. 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 13. april 2019 Del Skrevet 13. april 2019 Jeg spurte deg om kildedataene som blogginnlegget/meningsspalten brukte, undersøkelsen de presenterte som bevis. Og hvordan vet du at hun ble voldtatt? Hun selvrapporterte. Kanskje hun har et eller annet behov for oppmerksomhet? Da passer det at hun ønsker å være så unik som mulig ved å presentere færrest mulig offer. 1 Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 13. april 2019 Forfatter Del Skrevet 13. april 2019 Jeg spurte deg om kildedataene som blogginnlegget/meningsspalten brukte, undersøkelsen de presenterte som bevis. Kanskje jeg gidder å grave dem fram når du har svart på andre spørsmål folk har spurt deg om i denne tråden. Resten av dine påstander/ spørsmål henger i løse luften uten en direkte referanse. 2 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 13. april 2019 Del Skrevet 13. april 2019 (endret) Jeg har da vitterlig svart på alle spørsmål, med minst like god presisjon, anstendighet og etterrettelighet som dere har svart på mine innlegg. Men hvordan skal jeg vite om hva dere selvrapporterer i denne tråden er sant? Det jo virkelig helt greit å anta at halvparten av dere lyger, og/eller hadde disse meningene da dere var fulle, og bare angrer i ettertid -- så lenge jeg ikke anklager konkrete personer. Da er dere i tråden et slags schrødingers offer, akkurat som jentene dere ikke tror på når de sier de ble voldtatt. Statistikken er bygget opp av individer som ikke får noen sympati for å være med på statistikken. ...kilden din sier at hun har blitt voldtatt. Da er hun allerede lengre fremme enn de fleste jenter; som ikke forteller noen andre enn sine nærmeste venner. I følge deg er det over 50% sjanse for at hun lyger om opplevelsene sine, i og med at du mener at over 50% av jentene som forteller at de har blitt voldtatt ikke har blitt det. Hva gjør henne mer troverdig enn andre? Det kommer til å føre til at masse folk vil hevde at de har blitt voldtatt sånn at de får erstatning og lettere tilgang til psykolog. Og hva mener du egentlig med å trygge samfunnet fra eventuelle gjerningspersoner? Og hvem definerer du som gjerningspersoner, det lille mindretallet som blir dømt eller de som voldtektsofferene hevder har voldtatt dem? Hvis noen er villige til å fake voldtekt og gå til anmeldelse av et forhold som aldri fant sted -- og risikere å selv bli tiltalt for falsk forklaring -- for å få psykolog, så tror jeg de trenger psykolog, og at samfunnet blir bedre om de går til psykolog. Erstatning er nok det betydelig mye verre med. Gjerningspersoner er de som er dømt. I dag er det omtrent 1% av gjerningspersonene som dømmes -- som forteller oss at det er totalt fritt frem for å voldta; Offeret har ingen realistisk sjanse til å vinne frem med en anklage eller anmeldelse, og har tilnærmet lik null sjanse for å få beskyttelse mot gjerningspersonen fra det offentlige. ...men før vi går videre vil jeg bare spørre... Hva er verdien av å forhindre en voldtekt? Hvilken skade påfører voldtekt samfunnet, og ofrene? I følge statistikk fra USA, så er kostnadene omtrent 122 000$ for hvert offer, hovedsakelig grunnet redusert produktivitet. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5438753/ Så for Norge sin del, med rundt 250 000 ofre -- så ser vi på 225 milliarder kroner. --- Når det kommer til hvordan voldtekt kan bekjempes, så er det bare å stille høyresiden spørsmål om hva man bør gjøre for å forhindre voldtekt av norske jenter begått av andregenerasjons innvandrere som har bodd hele livet i landet. Energien og fantasien de vil sette inn i å finne en løsning er betydelig mye større enn min. Endret 13. april 2019 av Red Frostraven 2 Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 13. april 2019 Forfatter Del Skrevet 13. april 2019 Jeg har da vitterlig svart på alle spørsmål, med minst like god presisjon, anstendighet og etterrettelighet som dere har svart på mine innlegg. Men hvordan skal jeg vite om hva dere selvrapporterer i denne tråden er sant? Det jo virkelig helt greit å anta at halvparten av dere lyger, og/eller hadde disse meningene da dere var fulle, og bare angrer i ettertid -- så lenge jeg ikke anklager konkrete personer. Jeg har ettertrykkelig bedt deg å annerkjenne att def finnes falske voldtekts anklager, og att dette tallet er ukjent, det var premisset mitt for å fortsette diskusjonen. Så blir du bedt om å bevise att noen som deltar i denne diskusjonen mener att jenter som blir voldtatt i fylla fortjener det. Jeg har forøvrig bevist hvorfor man ikke kan ta telfonundersøkelser seriøst, det var rimelig enkelt i dette tilfellet. Du evner ikke å ta till deg den informasjonen og fremdeles hevder att denne informasjonen ikke bare er korrekt det er til og med underrapportert på den også. Av en eller annen grunn hevder du at den saken jeg linket til (hvor en lærer over grep seg på en elev) att offeret er en jente, det er omvendt, overgriperen er en kvinnelig lærer og offeret er en gutt. Nå har du kommet med så mange påstander att jeg kan fylle en bok for å svare deg og hvorfor du tar feil. Forøvrig, tro på kvinner? Hvorfor? De er langt mer vilige til å lyve en menn (det er faktiskt gjort en undersøkelse på dette). Og til sist, det er ikke jeg som skal avgjøre skyldsspørsmål, det overlater jeg til rettsystemet. 1 Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 13. april 2019 Del Skrevet 13. april 2019 Hvor ser du manglende samtykke på denne lista? Med fengsel inntil 10 år straffes den som a) skaffer seg seksuell omgang ved vold eller truende atferd, b) har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen, eller c) ved vold eller truende atferd får noen til å ha seksuell omgang med en annen, eller til å utføre handlinger som svarer til seksuell omgang med seg selv. Litt lenger nede: §297 "Seksuell handling uten samtykke Med bot eller fengsel inntil 1 år straffes den som foretar seksuell handling med noen som ikke har samtykket i det." Uansett så syntes jeg at Amnesty gjør en helt elendig jobb i å klargjøre nøyaktig hvilken lovendring de ønsker. Samtykke er enkelt, men skyldsbevis er ikke det. 2 Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 13. april 2019 Forfatter Del Skrevet 13. april 2019 Uansett så syntes jeg at Amnesty gjør en helt elendig jobb i å klargjøre nøyaktig hvilken lovendring de ønsker. Samtykke er enkelt, men skyldsbevis er ikke det. For min del, hva er Amnestys agenda? Første gangen jeg hørte om Amnesty var i sammenheng med politiske fanger og slippe disse fri, og gjøre soning for andre fanger mer humant. Dette er aktevisme for å få fler mennesker dømt til fengsel på bakrunn av en i bestefall elendig spørreundersøkelse. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå