IcedInsanity Skrevet 6. april 2019 Del Skrevet 6. april 2019 (endret) For en stund siden begynte den gamle traveren med denne oppførselen etter at den har stått en stund (en uke)Putringen forsvinner etter ca 2 minutter og da går den normalt på tomgang.Om den blir brukt en dag, og startet dagen etter er denne putringen IKKE tilstede.Takker for alle tips, evt løsninger.https://www.dropbox.com/s/b3o352tj5rkp5xu/20190405_140724_2.mp4?dl=0 Endret 6. april 2019 av IcedInsanity Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 6. april 2019 Del Skrevet 6. april 2019 Hva slags bil er det snakk om? Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 6. april 2019 Forfatter Del Skrevet 6. april 2019 Hva slags bil er det snakk om? Golf. 90mod 1,8 GL Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 6. april 2019 Del Skrevet 6. april 2019 Det du hører er motorfusk. Fusk kan forårsakes av flere ting, falskluft og dårlige plugger/kabler er vel kanskje det første som slår meg her. 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. april 2019 Del Skrevet 6. april 2019 Høres ut som eksoslekkasje. Når motoren blir varm så utvider metallet seg (manifolden, flens e.l.) og lekkasjen stopper. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 6. april 2019 Forfatter Del Skrevet 6. april 2019 Lekkasje kanskje..men hele greia fusker regelrett? Og som sagt, starter eg den dagen etter den har gått så er ikke denne fuskingen/putringen der... Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 7. april 2019 Del Skrevet 7. april 2019 Ja det høres ut som den fusker / ikke går på en av sylindrene, før den blir litt varmere og har bedre forhold for å tenne. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 7. april 2019 Forfatter Del Skrevet 7. april 2019 (endret) Om det er en av sylinderene da, dyrt å fikse? Farlig å kjøre med? Enkelt å fikse selv evt? Tror aldri bensinfilteret har blitt skiftet, kan det gjøre at dette skjer? Endret 7. april 2019 av IcedInsanity Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. april 2019 Del Skrevet 7. april 2019 Kan være alt fra en dårlig coil eller dyse (bagatell) til oppspiste sylinderforinger (kast motoren). Vanskelig å si. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 7. april 2019 Forfatter Del Skrevet 7. april 2019 Ah, okai. Får høre med svigerfar da som er mekaniker ? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 7. april 2019 Del Skrevet 7. april 2019 Bytt pluggledninger, virker som om en er blitt dårlig. Straks den blir varm utvider metallet seg i kabelen og den får nok kontakt til å fungere normalt. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 7. april 2019 Forfatter Del Skrevet 7. april 2019 Bytt pluggledninger, virker som om en er blitt dårlig. Straks den blir varm utvider metallet seg i kabelen og den får nok kontakt til å fungere normalt. Byttet tennplugger, fordelerlokk og rotor i 2015, usikker på om eg skiftet ledninger også, men kan en ledning isåfall bli dårlig på 4år? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 7. april 2019 Del Skrevet 7. april 2019 Hvis du ikke skiftet kabler så vil jeg nesten insistere på at det er det som er problemet. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 7. april 2019 Forfatter Del Skrevet 7. april 2019 Gjerne skaffe nye kabler da og sjekke..kanskje eg er heldig og det er en billig løsning Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 8. april 2019 Forfatter Del Skrevet 8. april 2019 Kom på litt tillegsinfo, om det er relevant vet eg ikke, men ca på samme tid som dette startet så merket eg at om eg var ute og kjørte og eg nærmet meg enn innkjørsel, kryss etc, dersom eg da trykket clutchen inn og ga gasspedalen ett trykk så turtallet gikk opp for så å slippe gasspedalen helt så kubbet bilen helt når turtallet sank. Skjedde 1 gang at den kveltes, de andre gangene har det vært på nippet til at den dør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå