Aiven Skrevet 6. april 2019 Del Skrevet 6. april 2019 Har fritidsproblemer, så jeg skrev et lite klagemål til Oslo kommune mot et av samfunnets minste problemer, som garantert uansett vil utrydde seg selv nokså snart. #retoriskonani Jeg skriver bare for å rose dere for et detaljert og framtidsrettet fakturanummer som jeg mottok i dag. Det er gledelig å se at dere setter befolkningen i arbeid i en tid ellers preget av automatisering; og at dere kan presse kundenummer, fødselsnummer, dato og personnummer inn i ett eneste tall er intet mindre enn imponerende. Det er ikke så ofte man ser sekstillioner i våre dager, derfor har jeg en viss kuriøs glede over å se min faktura på hele 15 sekstillioner (23 sifre). Jeg regner imidlertid med at dere kan være enda mer ambisiøse og håper på enda lengre tallrekker i framtiden. Ta gjerne kontakt, dersom deres økonomikonsulenter trenger assistanse til å gjøre kundenumrene enda lengre, som dem trenger jeg mer arbeid i disse usikre tider. Ta kontakt. 9 Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 6. april 2019 Del Skrevet 6. april 2019 Hehe. Jeg formulerte et lignende brev engang til en annen instans som hadde tilsvarende irriterende referanser. Var vel et latterlig langt kid nr så tallrekken besto av helt random tall. Kjekt å ha hobbyer Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 6. april 2019 Del Skrevet 6. april 2019 23 sifre er 100 trilliarder, bare for å drepe moroa. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 6. april 2019 Forfatter Del Skrevet 6. april 2019 23 sifre er 100 trilliarder, bare for å drepe moroa. Meh, jeg var litt for kjapp der ja. Så på feil (amerikansk) skala. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 6. april 2019 Del Skrevet 6. april 2019 Herlig! +1 til deg, sånt har irritert meg i åresvis. Men som du sier, det forsvinner nok etterhvert, og godt er det Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 6. april 2019 Del Skrevet 6. april 2019 Fakturanummer gir bare mening om man er et faktureringsprogram har jeg funnet ut Lenke til kommentar
missi Skrevet 6. april 2019 Del Skrevet 6. april 2019 Fakturanummer, er ikke det sånn en får hos prostituerte ? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 6. april 2019 Del Skrevet 6. april 2019 Fakturanummer, er ikke det sånn en får hos prostituerte Nei, og sprekken godtar ikke chip heller. Uansett om du tar kortet ut og pusser på før du setter den igjen eller ikke. 2 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 6. april 2019 Del Skrevet 6. april 2019 Fakturanummer gir bare mening om man er et faktureringsprogram har jeg funnet ut Bruker fakturanummer selv og kan bekrefte at dette er riktig. Tipper han egentlig mente kid-nummer. Og dette er en av grunnene til at jeg vil ha alle regninger digitalt, da er det bare å kopiere numnerene. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 7. april 2019 Del Skrevet 7. april 2019 Mange mobilbankapper har muligheter for å scanne inn fakturaen. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 7. april 2019 Forfatter Del Skrevet 7. april 2019 Det kan bekreftes at det dreide seg om et 23-siffers KID-nummer. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 7. april 2019 Del Skrevet 7. april 2019 Jeg minnes at i begynnelsen var det mange som trodde at et kid-nummer var som et fødselsnummer, og måtte ha alle sifrene for å være gyldig. Jeg husker at diskusjonen kom opp i et par prosjekter jeg var med på. De satt nok rundt på fakturaavdelingene og klødde seg i hodet for å finne på ting å putte inn der. (En masse nuller virket for teit.) I dag tror jeg de gjør de på pur f..., for å gjøre livet vanskelig for folk som fortsatt sverger til papirfakturaer. Jeg bannet selv den gangen fakturaer bare kom på papir. (Og om du ba om å få den "elektronisk", så scannet de den og sendte som bilde i en epost.) Geir Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 7. april 2019 Del Skrevet 7. april 2019 Fakturanummer, er ikke det sånn en får hos prostituerte De sender vel fucktura... (morsommere muntlig enn skriftlig) Ellers kan du vel betale med er dedikert Visakort: Musevisa... Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 7. april 2019 Del Skrevet 7. april 2019 Har fritidsproblemer, så jeg skrev et lite klagemål til Oslo kommune mot et av samfunnets minste problemer, som garantert uansett vil utrydde seg selv nokså snart. #retoriskonani Vi venter i spenning på at du deler svaret med oss. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 7. april 2019 Forfatter Del Skrevet 7. april 2019 Vi venter i spenning på at du deler svaret med oss. Om jeg får svar så poster jeg det. Tok mål av meg til å bite littegranne, uten å ødelegge dagen til noen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå