Gå til innhold

Hz på skjermen


bjarne88

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hmmm, powerstrip, hørt navnet før. og etter raskt søk på www.google.com så ser det ut til at programmet kan "huske" settings for forskjellige programmer, samt noe om å justere CPU og RAM. Eller bommer jeg her.

 

Kan noen gi punkter på hvorfor man skal bruke powerstrip? Fordeler og ulemper gjerne, samt hva slags erfaringer er det folk har med å bruke det. :)

 

God jul folkens. :xmas:

Lenke til kommentar
Installer Powerstrip! Er no alle gamere burde ha :)

Funker dette knirkefritt med ATI Radeon 9800 PRO?

 

Jeg hadde aldri bruk for å stille inn hz noe annet sted enn i skjerm-kontrollpanelet da jeg kjørte NVIDIA, men nå når jeg er gått over til ATI, hopper hz-innstillingene rundt akkurat som de vil...

Lenke til kommentar

Powerstrip fungerer på alle skjermkort. eneste som noen ganger kan være problematisk er at noen kort ikke blir detectert riktig i eldre versj. av powerstrip. Og da kan hz`en vises feil i powerstrip. Så når du har 29HZ i PS så har du kanskje i realiteten 100HZ (dette kan du se ved å trykke på "status" knappen på skjermen, da ser du hva den reele hz`en er) Dette problemet er borte på nyere versj. av PS. Noen skjermer som ikke er så kjente og vis du ikke har lagt inn driveren til skjermen så kan det bli problematisk med justerin av Hz, men har du en skjerm av kjente merker som : HP, Compaq, dell, fujitsy, targa, elite, samsung, sony, nokia, viewsonic, Nec, osv... men har vært borti ukjente merker som PS har litt problemer med.

Lenke til kommentar

PS kan overstyre alle driver instillinger til kortet ditt.

Med PS kan du sette at ved oppløsning 1024 så SKAL HZ være 100 HZ uavhengig av hvilket program det er. dette lagret du som en "MAL" og så setter du at ved 1280 så skal hz`èn være f.eks 90HZ og lagrer det. Da vil powerstrip automatsk sette riktig HZ når du åpner et spill i 1024 da skjønner powerstrip at da skal skjermen vise 100 HZ

Lenke til kommentar

Det kommer vel også litt ann på hva slags skjermkort du har og hvor stor oppløsning du kjører skjermen i, hvis du har en skjerm som takler 100Hz i en gitt oppløsning, så er det ikke sikkert skjermkortet ditt gjør det, og som jeg kan lese ut ifra innlegget ditt så har du et GF2 kort, så det er vel kanskje der det stopper??

Endret av Pcdude
Lenke til kommentar
Det kommer vel også litt ann på hva slags skjermkort du har og hvor stor oppløsning du kjører skjermen i, hvis du har en skjerm som takler 100Hz i en gitt oppløsning, så er det ikke sikkert skjermkortet ditt gjør det, og som jeg kan lese ut ifra innlegget ditt så har du et GF2 kort, så det er vel kanskje der det stopper??

Veldig enkelt å sjekke hva maskina og skjermen din tåler med PS. Der kan du stille ned til 0.001 HZ om gangen. Det er LIVE opdate så med en gang du trykker pil opp så justerer skjermen seg etter det. Takler ikke maskina di hz`en så blir den bare svart. Da er det bare å trykke en tilbake. Et gf2 takler godt over 100 HZ i 1600

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...