Gå til innhold

Få samme emoji på eldre Sony tlf

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er en mulighet for å få samme emoji på en eldre Sony som jeg har på min nyere tlf.
Har en Sony xz2c som jeg sender endel meldinger med til en eldre Sony z3c. Utfordringen er at endel emojis vises ikke, bare noe allà ░. (Førstevalget med emoji på xz2c, altså de med vanlige  :)  osv (denne spesifikke emoijen vises, men altså ikke alle i den 'kategorien'))

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meldingsapp vil vel si at begge tlf må ha denne - men skulle nå tro det var mulig å bare få emojiene som Android 9 har også på 6'ern

Nei, meldingsappen må bare kunne dekode (oversette) tegnene til emojis. Så dersom den gamle telefonen har en nyere meldingsapp, vil den kunne klare dekode vanlige emojis.

Lenke til kommentar

Dette har nok ikke med tastatur eller apper. Dette har med OS og gjøre. Ved lansering av Android Oreo, så ble emojiene "runde".

Samsung og andre har hatt sin egen variant av disse, men fra Google endret de seg da.

Etterhvert har det kommet flere emojis, og disse dukker nok opp som ukjent i tidligere versjoner av Android

Endret av steikemeg
Lenke til kommentar

Så når man sender  :)  "rund" emoji fra nyeste Android, så kan den eldre Android vise det pga den kjenner igjen :) og viser det som sin  :) "Ikke rund", mens f.eks  :xmas:  sendt fra nyeste Android :?)  (bare ett eksempel på tegn for emoji) kan ikke eldre vise pga den ikke har noe emoji eller kobling for dette tegnet?

Så det hjelper lite å legge inn emojis som f.eks  :xmas:  i den eldre Android, for den har ingen 'kobling' til tegnet :?) 

Mulig det da hjelper med meldingsapp, men hvilken er bra og med samme emojis? (tilsvarende, litt nyanser anderledes er ikke farlig, bare de viser noenlunde det samme - som eksemplet her, altså en smilende julenisse.

Endret av K.S
Lenke til kommentar

Mulig det da hjelper med meldingsapp, men hvilken er bra og med samme emojis? (tilsvarende, litt nyanser anderledes er ikke farlig, bare de viser noenlunde det samme - som eksemplet her, altså en smilende julenisse.

Du kan jo forsøke Google sin egen meldingsapp? tror den bare heter Messages eller "Meldinger".

Lenke til kommentar

Du kan jo forsøke Google sin egen meldingsapp? tror den bare heter Messages eller "Meldinger".

Sjekket den tidligere og leste kritikken på den og den var heller dårlig :S

Men fant Textra SMS og den så ikke så verst ut. Ser den har emojis for Android 9 (Pie) 

Tenkte jeg kunne unngå app, men ser ut som det er eneste løsningen. (men liker ikke å gi tilgang til så mye for appen, så får se om emojis blir nedprioritert av den grunn :))

Endret av K.S
Lenke til kommentar

Sjekket den tidligere og leste kritikken på den og den var heller dårlig :S

Men fant Textra SMS og den så ikke så verst ut. Ser den har emojis for Android 9 (Pie) 

Tenkte jeg kunne unngå app, men ser ut som det er eneste løsningen. (men liker ikke å gi tilgang til så mye for appen, så får se om emojis blir nedprioritert av den grunn :))

Om du har Messenger (facebook), så tror jeg også du kan bruke den appen til SMS nå.

Lenke til kommentar

Om du har Messenger (facebook), så tror jeg også du kan bruke den appen til SMS nå.

Faktisk har du rett i det. De tok det bort en periode, men la det tilbake igjen ser jeg. 

Men personen med eldre tlf ville ikke det pga da må man ha på datatrafikk hele tiden. 

Samt, jeg har sletta FB og vil ikke ha deres messenger heller, så da blir det vel samme utfordring igjen - en har emojis for den, den andre har ikke :)

Endret av K.S
Lenke til kommentar

Faktisk har du rett i det. De tok det bort en periode, men la det tilbake igjen ser jeg. 

Men personen med eldre tlf ville ikke det pga da må man ha på datatrafikk hele tiden. 

Samt, jeg har sletta FB og vil ikke ha deres messenger heller, så da blir det vel samme utfordring igjen - en har emojis for den, den andre har ikke :)

Gjør vel ingenting om datatrafikk står på "hele tiden"? Bruker jo ikke nødvendigvis data av den grunn.

Man kan jo deaktivere data for enkelt apper også om man vil det.

Ellers er det vanlig at meldingsapper krever litt tilgan, da de faktisk må lese kontakter, meldinger osv for at appen i det hele tatt skal fungere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...