Gå til innhold

[Løst] Må jobbe påskeaften - selv om sjefen sa jeg skulle få fri

Anbefalte innlegg

Jeg jobber som butikkmedarbeider deltid, og er på The Gathering i Hamar hvert år (i påsken), årets høydepunkt for min del. Jeg spurte sjefen 15. januar om jeg kunne få fri da, og hun svarte "påskeaften kan du få fri. Kos deg i Hamar!!".

Så jeg tenkte ikke mer på det, før jeg ser i mars at jeg er blitt satt opp til å jobbe i påsken. Jeg minner henne om den turen. Det går fint.

Nå ser jeg (4. april altså) at jeg er blitt satt opp igjen til å jobbe i påskeaften. Skal jeg spørre henne for tredje gang om jeg kan få fri, eller skal jeg bare late som ingenting og få en sint telefon den lørdagen (dårlig gjort av meg isåfall). Der jeg bor/jobber er forresten ved andre siden av landet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mulig at dette bare er en glipp altså. Så bare spør henne du. :)

Aberet er selvsagt at hun kan si nei nå og påstå at hun aldri har blitt spurt om å gi deg fri....enkelte sjefer kan være litt spesielle.

Hvis du eventuelt har det skriftlig at du kan ta fri, så er det ikke noe problem.

Endret av Computron
Lenke til kommentar

Ikke bare ta fri, uten å gi beskjed. Det blir dårlig stemning, og går mest ut over kollegaene dine, som får ekstraarbeid på påskeaften, da dere blir for få på jobb.

Ta og send en melding til sjefen, noe ala dette:

"Hei. Ser at jeg igjen har blitt satt opp på jobb på påskeaften. Jeg har allerede fått bekreftet av deg at jeg har fått fri på påskeaften, og har derfor planer som gjør at jeg ikke kan jobbe. Du må derfor finne noen andre til å ta den vakten."

• Liker 3
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Da er det bare å ta fri. Blir det trøbbel senere så har du ditt på det tørre. :)

Sånn for ordens skyld for de som evt skulle lure på lignende situasjoner i senere tid så er ikke dette en veldig smart taktikk.

En sjef gjør også feil og hvis man bevisst unnlater å informere om en feil så skaper man dårlig stemning og i absolutt verste fall kan slike holdninger gjøre en positiv attest til en nøytral attest, om dette er inntrykket sjefen får av deg.

Gode attester og referanser er gull verdt så man bør ikke unødig irritere de som skal uttale seg om deg når neste sjef lurer på hvordan du er som arbeider.

Lenke til kommentar

Sånn for ordens skyld for de som evt skulle lure på lignende situasjoner i senere tid så er ikke dette en veldig smart taktikk.

En sjef gjør også feil og hvis man bevisst unnlater å informere om en feil så skaper man dårlig stemning og i absolutt verste fall kan slike holdninger gjøre en positiv attest til en nøytral attest, om dette er inntrykket sjefen får av deg.

Gode attester og referanser er gull verdt så man bør ikke unødig irritere de som skal uttale seg om deg når neste sjef lurer på hvordan du er som arbeider.

Ingen sa vel noe om at han ikke skulle nevne noe om listene for sjefen sin. :)

Det jeg ville frem til, er at når man har ting skriftlig så blir det enklere å ha sitt på det tørre ved eventuelle tvister.

Med det sagt, så skal man absolutt ikke finne seg i hva som helst fra en sjef/leder, fordi man er redd for å ikke få god referanse senere.

Endret av Computron
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...