Gå til innhold

USA skeptisk til å dele hemmelig informasjon med land som bruker Huawei-utstyr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Før tenkte jeg at Kina var verstingen, mtp styresettet dem har der borte. Men, nå til dags er jeg egentlig mer skeptisk til Amerika. Amerika juger jo over en lav sko for egen vinning, og er på samme tid flink til å overvåke sine "venner".

Så hvem er egentlig verst her? Kan det være at vi er så blendet av kulturforskjellene at vi ikke rasjonelt kan bedømme rettferdig hvem som har rett og galt?

Endret av The Very End
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Før tenkte jeg at Kina var verstingen, mtp styresettet dem har der borte. Men, nå til dags er jeg egentlig mer skeptisk til Amerika. Amerika juger jo over en lav sko for egen vinning, og er på samme tid flink til å overvåke sine "venner".

Så hvem er egentlig verst her? Kan det være at vi er så blendet av kulturforskjellene at vi ikke rasjonelt kan bedømme rettferdig hvem som har rett og galt?

tjaa... USA har vel ikke akkurat hatt en "omskolerings" leir for ikke alt for lenge siden (https://en.wikipedia.org/wiki/Xinjiang_re-education_camps)

eller bannlyst Ole Brumm...

Også viktig å huske at ingenting skjedde 4. juli 1989....

Ikke at USA ikke har svin på skogen de og, men de prøver hvertfall å gjøre de litt mer "off-the-record"

Så likegodt å ikke bruke USA eller Kina utstyr i kritisk infrastruktur

• Liker 4
Lenke til kommentar

tjaa... USA har vel ikke akkurat hatt en "omskolerings" leir for ikke alt for lenge siden (https://en.wikipedia.org/wiki/Xinjiang_re-education_camps)

eller bannlyst Ole Brumm...

Også viktig å huske at ingenting skjedde 4. juli 1989....

Ikke at USA ikke har svin på skogen de og, men de prøver hvertfall å gjøre de litt mer "off-the-record"

Så likegodt å ikke bruke USA eller Kina utstyr i kritisk infrastruktur

Tja, det kan vel diskuteres litt (om man vider ut begrepet til å omfavne private organisasjoner):

In cheezus name  :wee:

Endret av G
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tja, det kan vel diskuteres litt (om man vider ut begrepet til å omfavne private organisasjoner):

In cheezus name  :wee:

De har litt moro sekter på andre siden av dammen ja, og håper for all del at de holder seg der :p

Er jo en spesifikk en som har fått til flere hastelover og bannlyst fra UK (westboro Baptist Curch), ingen ting som setter "fyr i lovendringer" som protester ved/på begravelser

edit: har ikke mulighet til å se gjennom klippet nå, men mener å huske de hadde en kristelig "fornøyelsespark"

Endret av Deadhound
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Paranoia-kulturen i USA er til å ta og føle på.

En stor bande konservative kristne flat earthere på den ene siden, og en bande sinnsyke social justice warriors på den andre. Midt i mellom har du resten som forsøker å overleve blant gærningene.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Har VELDIGE problemer med å se at utstyr levert fra Amerikanske bedrifter, er tryggere å bruke - ut fra et overvåkningsperspektiv.. Et kristenfundamentalist, paranoid land som styres av penger, er vel knapt tryggere.. Tenker nå jeg..

• Liker 1
Lenke til kommentar

For meg koker det ned til, hvilket land og folk er vi allierte med? Hvem er nærmest i kultur? Hvem har vi investert mest i (oljefondet eksempelvis)? Så vidt jeg vet er ikke USA den "største" produsent av 5G, Ericsson og Nokia leverer vel mest til basestasjoner men Huawei ønsker seg tilnærmet monopol, det gjør de ved å dels dumpe priser. Produktene i seg selv er sikkert bra.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Norge bør være skeptisk til å dele hemmeligstemplet informasjon med land som har spionorganisasjoner som har vokst ut av kontroll, sånn som NSA og GHCQ som begge er tatt med buksa nede flere ganger i alvorlige spionasjesaker. Norge kan ikke fortsette å være alliert med land som behandler oss som fiender.

Lenke til kommentar

Amerikansk militær leder prate om kinatrusselen  :p wtf

Det der må jo være sarkasme på et nivå som USA ikke er kjent for å hverken produsere eller forstå. Bare se på bøkene i bokhylla og hør det overdrevne selvskrytet mikset med annen bullshit. Det er over the top selv i amerikansk målestokk.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...