Gå til innhold

Er førstekandidat på kommunevalg - ønsker å trekke meg

Anbefalte innlegg

Fikk tilbudet om å være førstekandidat på kommunevalg. Tenkte: "Why not?"... Er ikke hvert år man får et slikt tilbud. Dette er snakk om et lite parti, så sjansen for å vinne er tilnærmet 0. 

Skjønner ærlig talt ikke hvorfor jeg takket ja. Var vel for å føle at jeg kunne oppnå noe.

Er redd det blir for mye for meg. At jeg må ut i media, debattere... Alt jeg hater. Liker virkelig ikke oppmerksomhet. Ble overtalt, og føler meg skikkelig dum som gikk med på det når jeg overhode ikke er den personen som passer til det. Føler det blir mye jobbing for lite.

Hva gjør jeg nå? Trekker meg og risikere å felle hele partiet, når de har jobbet så hardt for dette?  Er jo redd for å skuffe dem også, men samtidig føler jeg at det blir feil av meg å være førstekandidat når jeg allerede har mistet motivasjonen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er dette en stor kommune? Altså over 8000 innbyggere?

Hvis nei, så er det nok ikke så stor jobb, ingen bryr seg et kvekk om ei valgliste fra Ytre Indre Dalsbygd kommune. Så mange intervjuer blir det da ikke uansett. Kanskje en kvart side der du forteller om partiet og medkanidatene i lokalavisa, men bortsett fra det tviler jeg på mer.

Men det er nok ikke for sent å trekke seg. Alle kommunale partilag har en "leder". Jeg ville kontaktet han også deretter

kontaktet kommunen.

Jeg tror dette vil ordne seg fint :)

Lenke til kommentar

Fristen for å melde inn valglister gikk vel ut på mandag. Hvis ikke du har fått det allerede, mener jeg at kommunen din kommer til å gi deg beskjed veldig snart om at du står på liste for partiet ditt. Du vil da ha muligheten til å trekke deg.

Det er vanskeligere å si hva du skal gjøre i forhold til partiet ditt. Det er nok best å ta en prat med leder(ne) allerede nå og forklare saken. Kanskje dere kan finne en løsning på hvordan du kan bli værende på listen. Ellers vil de i det minste sette pris på å få beskjeden raskest mulig, så de kan tilpasse seg.

Lenke til kommentar

Er dette en stor kommune? Altså over 8000 innbyggere?

Nærmere 20.000. Kan jo evt. spørre en av de andre på lista om de kunne tenkt seg å være førstekandidat, altså leder. Så kan jeg være langt nede på lista. Partiet vinner ikke uansett, skal mye til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...