Gå til innhold

Google Pay på iPhone - trenger tips

Gjest Slettet-fsaSP0zV

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg har iPhone, men ingen av mine bankkort støttes av Apple Pay enda. Fant ut at et bankkort jeg har er støttet av Google Pay, og tenkte at jeg skulle prøve den i stedet, etter å ha funnet ut at Google Pay skulle fungere på iPhone. Første problem var å installere den: Google Pay var ikke tilgjengelig i Apple Store. Byttet til US Apple Store, og hentet den der. Neste problem kom etter installasjonen: Den sier at "Denne betalingsprofilen kan ikke brukes til å sende eller motta penger. Årsaken til dette kan ære at profilen din er tilknyttet en bedrift (noe den ikke er), eller at du befinner deg i et land der det ikke er støtte for å sende penger med Google Pay". Installerte så en VPN-app og satte den til USA. Sjekket IP-adressen, og så at jeg var i USA, men fortsatt får jeg samme feilmeldingen i Google Pay. Noen som har tips til videre utvikling? Kan det være at jeg må ha en Google-konto med adresse i USA?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Apple pleier å reagere når noen går mot deres interesser. Nå er jo Google rimelig stor da, så skal ikke si det for sikkert at det er Apple som saboterer. Det at du ikke får tak i noe i et spesielt land kan være fordi en magler skikkelig støtte. Når du da prøver å hente ned en versjon som ikke er beregnet på landet du er i for å omgå systemet er det forståelig at det ikke virker. Google har en haug med algoritmer som stadfester lokasjonen din så det er ikke særlig problem for dem å vite hvor du faktisk hører hjemme og at du blander USA og Norge.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Apple pleier å reagere når noen går mot deres interesser. Nå er jo Google rimelig stor da, så skal ikke si det for sikkert at det er Apple som saboterer.

Google har en haug med algoritmer som stadfester lokasjonen din så det er ikke særlig problem for dem å vite hvor du faktisk hører hjemme og at du blander USA og Norge.

Tror ikke det er Apple som er årsaken her, heller Google, som ser at jeg kjører VPN. Skal teste neste gang jeg er i USA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...