datax Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Hei, Har snart blitt ferdig med å montere min FØRSTE pc! Hovedkort og alt er på plass. Et lite usikkerhetsmoment gjenstår. Det er ledningen fra "av- og på"-bryteren i kabinettet. Det er en kobling til støm, og så er det en kobling som skal være til noe annet (som jeg ikke finner ut av) Hvis det er noen med Lian Li kabinett som kunne hjelpe meg med dette, så hadde det vært fint. Lenke til kommentar
Lothorian Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Nå har ikke jeg Lian Li-kabinett, men jeg gjetter på at den tilkoblingen hører til HDD-led'en. Denne skal i så fall kobles til hovedkortet. Se i manualen for å finne ut hvor. Lenke til kommentar
atrax Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Står det noen 'kryptiske' forkortelser på tilkoblingene? Lenke til kommentar
datax Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 Det er vanlig strømkabel i pc'n med en slags dobbeltkobling. Det er ikke tilkoblingen som hører til HDD-led'en. Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 USB i front kansje. Lenke til kommentar
datax Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 Nei, det er ikke ubs'en heller. Men en strømkabel lik den som gir strøm til hardisken/cd-romen, bare at denne har to ulike støpsler. Vil ikke koble dette feil, er ferdig med det meste nå, så en feilkobling vil kanskje være katastrofalt. Lenke til kommentar
HansM-740GL Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Du kunne vel kanskje ikke tatt et bilde som vi fikk se? Lenke til kommentar
datax Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 Det er strømforsyningen til dette kabinettet fra Lian Li. Får ikke ordnet noe bedre bilde, dessverre. Det er i front, som nevnt tidligere: "av- og på" bryteren. Lenke til kommentar
olavr Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 (endret) Prøv på hjemmesida til Lian-Li. Kanskje du finner noe der. Endret 22. desember 2003 av olavr Lenke til kommentar
fredlund Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Sjekk manualen til HK'et ditt. Der skal det vel forklares hvor kontakten er. Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Kan jeg få en litt bedre forklaring på hvordan den ser ut? (viss du kan) Lenke til kommentar
datax Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 Har fått oppklart det hele. Det er bare en ekstra liten finesse/detalj fra Lian Li som man kan koble på lys o.l. Denne ekstra saken må ikke nødvendigvis brukes... Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
droll Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Men en strømkabel lik den som gir strøm til hardisken/cd-romen, bare at denne har to ulike støpsler. Strømtilkobling til de 2 viftene i fronten ?? Han og ho tilkobling ? Strøm inn på han koblingen Strøm ut på ho koblingen , videre til ??? whatever ...ved behov . Lenke til kommentar
Myr Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 (endret) Men du(datax)... Er det ett Lian Li PC65BUSB kabinett du har? Grett nåkk du nettopp har fått smekka sammen pc,men er kabinette til å anbefale? Endret 22. desember 2003 av Mafuck Lenke til kommentar
datax Skrevet 26. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2003 (endret) Kabinettet er til å anbefale, helt klart! Det stemmer at jeg har et PC65BUSB kabinett med et vindu til verden . Nå har ikke jeg det største sammenligningsgrunnlaget, hadde en HP-ferdigskrudd-dritt tidligere. Endret 26. desember 2003 av datax Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Men en strømkabel lik den som gir strøm til hardisken/cd-romen, bare at denne har to ulike støpsler. Strømtilkobling til de 2 viftene i fronten ?? Han og ho tilkobling ? Strøm inn på han koblingen Strøm ut på ho koblingen , videre til ??? whatever ...ved behov . Jepp, det er riktig. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Er du sikker på at det ikke er en vifte? Lenke til kommentar
snole Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 På mitt PC61USB er det en slik kontakt som til HD'ene, og det er for at viftene i front skal få strøm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå