Adrax Skrevet 4. april 2019 Del Skrevet 4. april 2019 Har endret reisefradraget mitt til 128 km tur/retur i 230 dager, fordi jeg har fått et nytt arbeidssted av firmaet mitt. Dette utgjør jo litt penger. Er det vanlig at skattetaten spør om dokumentasjon på reisefradrag? Var ikke engang mulig å skrive inn hvor arbeidsstedet var henn på Altinn. Så i teorien kunne jeg skrevet et fantasitall istedet for 128 km.. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 5. april 2019 Del Skrevet 5. april 2019 Fast arbeidsplass står registrert i skattekortet etter hva jeg husker. Eller på altinn-siden til firmaet. Reisefradrag sjekker de godt opp i, så ville ikke tullet så altfor mye der. Er man deltidsansatt, lærer, vikar eller andre som ikke jobber 230 arbeidsdager i året har ikke krav på fullt reisefradrag, og skatteetaten kan finne på mye krøll Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 5. april 2019 Del Skrevet 5. april 2019 Hvor du jobber (ned på arbeidssted) er registrert i Aa-registeret, som Skatteetaten har tilgang til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå