hodesleng Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Er det sånn at hvis man har flere telefon uttak i et hus så må man ha en montør for å sette opp ADSL? Hørte noen stygge rykter om det... Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Dette er jeg ikke sikker på om du må ha montør pga av 3 kontakter.... Men det som er sikkert er at du må først montere en "splitter" på inntakskabelen. Fra denne splitteren så gå den ene kabelen til ADSL boksen og den andre til ISDN boksen. Hva som kommer etter ISDN boksen har ingen betydning. Du får se på ditt eksisterende ledningsopplegg og se om du får til det som jeg skriver. Litt vanskelig blir dette når du har alt i skjult anlegg. Lenke til kommentar
Morelia Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Stemmer nok ikke helt. Men du må bruke det første telefon uttaket i huset til adsl boksen din. Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Stemmer nok ikke helt. Men du må bruke det første telefon uttaket i huset til adsl boksen din. Det som jeg skrev er 100% korrekt Lenke til kommentar
wang Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 (endret) Rent teoretisk så skal man sette en splitter på inntakskablen, men det er ikke altid det er nødvendig. Jeg sitter med ADSL nå hvor nettverkskablen fra pc'en er koblet rett i telefonlinja . Endret 22. desember 2003 av wang Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Stemmer nok ikke helt. Men du må bruke det første telefon uttaket i huset til adsl boksen din. Det som jeg skrev er 100% korrekt Jupp! Hvertfall når vi snakker om Telenor, har det selv så slikt har vi gjort det og Men trådstarter sier ikke no om hvilken ADSL han har tenkt seg da. Hvertfall, det er ikke noen vits med montør for det lille greiene der, når bestefaren min klarer det, så kan alle klare det Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 (endret) Rent teoretisk så skal man sette en splitter på inntakskablen, men det er ikke altid det er nødvendig. Jeg sitter med ADSL nå hvor nettverkskablen fra pc'en er koblet rett i telefonlinja . Dette hørtes helt utrulig ut. Hvordan ditt "anlegg" er kobler er jeg ikke sikker på. Her må det vært gjort noe finurlig. Men husk -- det jeg skrev over er skjematisk forklart. Det er jo muligheter å benytte ledige ledninger i kabelen til få til særegene tilpassninger. Endret 22. desember 2003 av John Kr Lenke til kommentar
wang Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Sorry, her tenker jeg litt raskere enn jeg skriver. Poenget er at man ikke alltid trenger splitteren. Men adsl modemet må man ha... Herregud skal lese gjennom før jeg poster neste gang...... Lenke til kommentar
tmkaldheim Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Stemmer nok ikke helt. Men du må bruke det første telefon uttaket i huset til adsl boksen din. Det som jeg skrev er 100% korrekt Jupp! Hvertfall når vi snakker om Telenor, har det selv så slikt har vi gjort det og Men trådstarter sier ikke no om hvilken ADSL han har tenkt seg da. Hvertfall, det er ikke noen vits med montør for det lille greiene der, når bestefaren min klarer det, så kan alle klare det Det e nå ikkje så sikkert da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå