Mr.M Skrevet 4. april 2019 Del Skrevet 4. april 2019 https://www.hegnar.no/Nyheter/Naeringsliv/2019/04/Ber-Boeing-om-aa-gjoere-mer-for-aa-fikse-737-MAX-flyene btw, feil med AoA sensorer kan selvsagt opptre samtidig med problemer med MCAS, men kanskje det var mer bekvemt for Boeing at fokuset var på "mekanisk feil" /defekt unit, enn at alt tilskrives software. Er jo mye mer prestisje tap med sistnevnte. (bare en teori jeg "mistenker" da) 1 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 4. april 2019 Del Skrevet 4. april 2019 Det som er uklart for meg er om pilotene faktisk skrudde av stab trim cutout switchene eller bare kjempet mot trimmen til de styrtet. Eller er MCAS et system som ignorerer stab trim cutout? Da snakker vi dårlig design. Blir spennende å høre videre hva konklusjonen er. Lenke til kommentar
ACYBN18O Skrevet 4. april 2019 Del Skrevet 4. april 2019 Ja men hva sier det om sikkerhetskulturen når MAX’en til Lion Air prøvde å fikse problemet på ikke mindre enn 3 flyplasser i dagesvis før ulykken og sågar nesten ender i katastrofe dagen før ulykken,bare avverget av en haikende pilot. For så å sende intetanende nye flymannskaper ombord neste dag uten å informere eller utbedre den livsfarlige feilen fra dagen før og sende heile flyet i døden. Det er jaggu ikke bare Boeing sin skyld,men faktisk Lion Air sin skyld at det ender slik. Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 4. april 2019 Del Skrevet 4. april 2019 Ja men hva sier det om sikkerhetskulturen når MAX’en til Lion Air prøvde å fikse problemet på ikke mindre enn 3 flyplasser i dagesvis før ulykken og sågar nesten ender i katastrofe dagen før ulykken,bare avverget av en haikende pilot. For så å sende intetanende nye flymannskaper ombord neste dag uten å informere eller utbedre den livsfarlige feilen fra dagen før og sende heile flyet i døden. Det er jaggu ikke bare Boeing sin skyld,men faktisk Lion Air sin skyld at det ender slik. Flyet er ikke trygt. Boeing har tatt livet av 500 mennesker pga dårlig design og triksing med flyegenskaper. 4 Lenke til kommentar
aasATuio Skrevet 5. april 2019 Del Skrevet 5. april 2019 Ja men hva sier det om sikkerhetskulturen når MAX’en til Lion Air prøvde å fikse problemet på ikke mindre enn 3 flyplasser i dagesvis før ulykken og sågar nesten ender i katastrofe dagen før ulykken,bare avverget av en haikende pilot. For så å sende intetanende nye flymannskaper ombord neste dag uten å informere eller utbedre den livsfarlige feilen fra dagen før og sende heile flyet i døden. Det er jaggu ikke bare Boeing sin skyld,men faktisk Lion Air sin skyld at det ender slik.Flyet er ikke trygt. Boeing har tatt livet av 500 mennesker pga dårlig design og triksing med flyegenskaper. Til å ta disse livene har Boeing fått altfor god hjelp av luftfartsmyndighetene! 4 Lenke til kommentar
Ståle Johannessen Skrevet 7. april 2019 Del Skrevet 7. april 2019 Ja det finnes jo faktisk minst 5 forskjellige måter som angrepsvinkelen kan kontrolleres på.. Og da er det merkelig at feil med bare EN sensor er nok til å styrte et fly?? Altså det burde jo være slik at datamaskinen vurderte alle mulige kilder som måler angrepsvinkelen og sammenlignet disse FØR dramatiske tiltak ble iverksatt.. Og hvis det eventuelt var store unormale avvik imellom angrepsvinkel kildene på grunn av feil med EN av kildene, så skulle man tro at systemet automatisk koblet ut MCAS.. Lenke til kommentar
G Skrevet 9. april 2019 Del Skrevet 9. april 2019 Selvfølgelig påstår alle flyselskaper som flyr MAX at "dette kunne aldri skjedd hos oss". Ingen vil jo at kundene deres skal få vite at de har vært i fare. Da vet jeg at jeg ble utsatt for denne faren tidligere på året når jeg var ombord på en Norwegian-flyvning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå