Gå til innhold

Foreløpig 737 Max-rapport er klar: – Flygerne fulgte Boeings prosedyrer uten at de klarte å kontrollere flyet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja men hva sier det om sikkerhetskulturen når MAX’en til Lion Air prøvde å fikse problemet på ikke mindre enn 3 flyplasser i dagesvis før ulykken og sågar nesten ender i katastrofe dagen før ulykken,bare avverget av en haikende pilot. For så å sende intetanende nye flymannskaper ombord neste dag uten å informere eller utbedre den livsfarlige feilen fra dagen før og sende heile flyet i døden. Det er jaggu ikke bare Boeing sin skyld,men faktisk Lion Air sin skyld at det ender slik.

Lenke til kommentar

Ja men hva sier det om sikkerhetskulturen når MAX’en til Lion Air prøvde å fikse problemet på ikke mindre enn 3 flyplasser i dagesvis før ulykken og sågar nesten ender i katastrofe dagen før ulykken,bare avverget av en haikende pilot. For så å sende intetanende nye flymannskaper ombord neste dag uten å informere eller utbedre den livsfarlige feilen fra dagen før og sende heile flyet i døden. Det er jaggu ikke bare Boeing sin skyld,men faktisk Lion Air sin skyld at det ender slik.

Flyet er ikke trygt. Boeing har tatt livet av 500 mennesker pga dårlig design og triksing med flyegenskaper.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Ja men hva sier det om sikkerhetskulturen når MAX’en til Lion Air prøvde å fikse problemet på ikke mindre enn 3 flyplasser i dagesvis før ulykken og sågar nesten ender i katastrofe dagen før ulykken,bare avverget av en haikende pilot. For så å sende intetanende nye flymannskaper ombord neste dag uten å informere eller utbedre den livsfarlige feilen fra dagen før og sende heile flyet i døden. Det er jaggu ikke bare Boeing sin skyld,men faktisk Lion Air sin skyld at det ender slik.

Flyet er ikke trygt. Boeing har tatt livet av 500 mennesker pga dårlig design og triksing med flyegenskaper.

Til å ta disse livene har Boeing fått altfor god hjelp av luftfartsmyndighetene!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ja det finnes jo faktisk minst 5 forskjellige måter som angrepsvinkelen kan kontrolleres på..

Og da er det merkelig at feil med bare EN sensor er nok til å styrte et fly??

 

Altså det burde jo være slik at datamaskinen vurderte alle mulige kilder som måler angrepsvinkelen og sammenlignet disse FØR dramatiske tiltak ble iverksatt.. Og hvis det eventuelt var store unormale avvik imellom angrepsvinkel kildene på grunn av feil med EN av kildene, så skulle man tro at systemet automatisk koblet ut MCAS..

Lenke til kommentar

Selvfølgelig påstår alle flyselskaper som flyr MAX at "dette kunne aldri skjedd hos oss". Ingen vil jo at kundene deres skal få vite at de har vært i fare.

 

Da vet jeg at jeg ble utsatt for denne faren tidligere på året når jeg var ombord på en Norwegian-flyvning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...