Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Problemer etter tilbakestilling av Windows

Anbefalte innlegg

Jeg har flere ganger fått blåskjerm på bærbaren min, de gangene dette har oppstått har det skjedd mens jeg har spilt Minecraft.

Feilkoden jeg har fått hver gang er

---

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Hva mislyktes: SynTP.sys

---

I går skjedde det igjen og jeg prøvde å tilbakestille Windows etter tips i en tutorial jeg fant da jeg søkte etter info om dette.

Etter tilbakestilling har det kommet problemer med, tja, vet ikke hva jeg skal kalle det, visning av ting.

Jeg får ikke opp startmenyen i Windows, kommer ikke inn på hverken handlingssenter, innstillinger eller noe sånt. Jeg er i tillegg helt grønn på sånne ting.

EDIT:

Må bare legge til at pc-en ser ut til å virke som normalt bortsett fra det ovennevnte.

Jeg sendte mail til kundeservice hos Multicom hvor jeg kjøpte maskina i november 2017, men har ikke fått svar enda, vet ikke når de kan få sett på mailen min.

Jeg vurderer å bare sende inn pc-en for å få den fikset siden jeg ikke aner noe om det tekniske rundt programvare og sånt.

Er det noen som har peiling? All hjelp mottas med takk.

Endret av Lord MacVerk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke har data på maskinen som må reddes har de fleste bærbare en diskpartisjon med OS/programmer som ble levert med maskinen. Hvordan du starter en re-innstallering er litt avhengig av hva slags maskin det er snakk om.

Denne operasjonen vil som regel medføre at det kjøres en del oppdateringer etterpå.

Regner med at maskinen er levert med windows 10?

Edit: Alternativt kan du laste ned Windows 10 på en minnepenn og gjøre en ren ny installasjon uten de programmene som fulgte med.

Endret av trn100
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg har flere ganger fått blåskjerm på bærbaren min, de gangene dette har oppstått har det skjedd mens jeg har spilt Minecraft.

Hvilken versjon av Windows er det du bruker? 

Lenke til kommentar

Hvilken versjon av Windows er det du bruker? 

Windows 10 Home, 64-bit, ren installasjon med testing før pc-en ble sendt til meg.

Blåskjermen er irriterende i seg selv, men det som plager meg mest nå er det som oppsto etter tilbakestillinga.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Windows 10 Home, 64-bit, ren installasjon med testing før pc-en ble sendt til meg.

Blåskjermen er irriterende i seg selv, men det som plager meg mest nå er det som oppsto etter tilbakestillinga.

Forstår. Har du brukt tilbakestill eller har du faktisk brukt den innebygde reinstallasjonen som er innebygget i Windows? Da mener jeg den som ligger under update & security (oppdatering og sikkhert) > Recovery (gjennoprett).

Sjekk denne linken for mer info: https://support.microsoft.com/nb-no/help/12415/windows-10-recovery-options ( 

Hvis du har brukt "Reset this pc" (gjennoprett pc) så tviler jeg på at du skal få slike problemer? 

Det du eventuelt kan gjøre er å laste ned windows 10 på en minnebrikke og installere det på nytt. 

Det kan du gjøre her: https://www.microsoft.com/nb-no/software-download/windows10

Det forsetter at du har en usb som støtter størrelsen for å gjøre det på denne måten. Før du gjør dette ville jeg ha tatt et bilde / skrevet ned nøkkelen du har til Windows. Gjør dette isåfall med Nirsofts Product key om du ikke har en lapp med det: https://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html

Er også et spørsmål om PCen du har er OEM eller vanlig utgave, dog har jeg lite peiling på dette. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Eh, jeg brukte tilbakestilling som kom opp ved å søke på Enhetsbehandling eller noe sånt, får ikke sjekket hva det var siden jeg ikke får opp søkeboksen, får ikke gjort noe sånt.

Jeg tok tilbakestilling, jeg tenkte ikke på å gå inn på Oppd. & Sikkerhet og Gjenopprett som du nevner.

Jeg kan legge ved listen over apper som ble fjernet, hvis det hjelper på noen måte.

EDIT:
dette ble j*vlig rotete under her...

------------------

Apper som ble fjernet under tilbakestilling av PC

Appnavn Utgiver Versjon

Adobe Flash Player 32 NPAPI ----- Adobe Systems Incorporated ----- 32.0.0.156
Bonjour ----- Apple Inc. ----- 3.1.0.1
Facebook Gameroom 1.21.6907.27509 ----- Facebook ----- 1.21.6907.27509
Google Chrome ----- Google Inc. ----- 73.0.3683.86
Microsoft Office Home and Student 2016 - nb-no ----- Microsoft Corporation ----- 16.0.11328.20222
Microsoft OneDrive ----- Microsoft Corporation ----- 19.033.0218.0011
Microsoft Visual C++ 2017 Redistributable (x64) - 14.13.26020 ----- Microsoft Corporation ----- 14.13.26020.0
Microsoft Visual C++ 2017 Redistributable (x86) - 14.13.26020 ----- Microsoft Corporation ----- 14.13.26020.0
Minecraft ----- Mojang ----- 1.0.3.0
Mozilla Firefox 66.0.2 (x64 nb-NO) ----- Mozilla ----- 66.0.2
Mozilla Maintenance Service ----- Mozilla ----- 57.0
NVIDIA 3D Vision-driver 419.67 ----- NVIDIA Corporation ----- 419.67
NVIDIA GeForce Experience 3.18.0.94 ----- NVIDIA Corporation ----- 3.18.0.94
NVIDIA Grafikkdriver 419.67 ----- NVIDIA Corporation ----- 419.67
NVIDIA PhysX systemprogramvare 9.19.0218 ----- NVIDIA Corporation ----- 9.19.0218
SpeedFan (remove only)
Spotify ----- Spotify AB ----- 1.1.3.259.g8172f63a
Update for Windows 10 for x64-based Systems (KB4023057) ----- Microsoft Corporation ----- 2.56.0.0
Viber ----- Viber Media Inc. ----- 9.3.0.4

onsdag 3. april 2019 11:49

Er også et spørsmål om PCen du har er OEM eller vanlig utgave, dog har jeg lite peiling på dette.

Original Equipment Manufacturer, er det det du mener?

Ifølge det google har å si, så tror jeg det er OEM.

Det er en pc solgt under merkenavnet Multicom, som etter hva jeg har forstått er maskinvare fra Clevo som Multicom bygger selv og selger under sitt navn.

Endret av Omnia vincit amor
Fletting.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Apper som ble fjernet under tilbakestilling av PC

Den listen du viser til er lik den jeg får opp når jeg gjenoppretter med den interne funksjonen jeg nevnte innledningsvis.

Original Equipment Manufacturer, er det det du mener?

Ifølge det google har å si, så tror jeg det er OEM.

Det er en pc solgt under merkenavnet Multicom, som etter hva jeg har forstått er maskinvare fra Clevo som Multicom bygger selv og selger under sitt navn.

Japp.. Etter en liten kikk på google ser det ut som at du har mulighet til å bruke nøkkelen til å gjennoprette med USB, så det er jo i grunnen det jeg vil anbefale. Verd å merke seg at da mister du (om jeg ikke tar helt feil) alt av dokumenter o.l. på maskinen.

Eh, jeg brukte tilbakestilling som kom opp ved å søke på Enhetsbehandling eller noe sånt, får ikke sjekket hva det var siden jeg ikke får opp søkeboksen, får ikke gjort noe sånt.

Får du installert TeamViewer? Kan faktisk gidde å kikke på dette i en halvtime og se om jeg finner ut av det for deg.

Send isåfall info etter installasjon på PM til meg. Kan chatte igjennom det.

Til referanse for brukere i framtiden bruker jeg følgende guide for å prøve å fikse dette: 

https://www.maketecheasier.com/fix-start-menu-not-working-windows-10/

Har flere forskjellige metoder man kan prøve.. Om ikke dette funker er det nok best å reinstallere med verktøyet som Microsoft har her:  https://support.microsoft.com/nb-no/help/12415/windows-10-recovery-options

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

SynTP.sys er Synaptics Touchpad driver. Kan være tilbakestillingen lagt inn en gammel driver. Hvis det er gjentagende med referanse til denne systemfilen - Prøv å oppdatere drivere til touchpad.

Akkurat dette problemet har jeg ikke fått enda etter tilbakestilling, jeg har bare hatt det før jeg gjorde noe, så det virker ikke som det har noe med problemet å gjøre. Men takk for tips, hadde jeg bare visst om det eller tenkt på det før jeg tok tilbakestilling, hadde det vært enklere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...