Ilcapo93 Skrevet 3. april 2019 Del Skrevet 3. april 2019 Lite problem jeg håper at noen kan hjelpe meg å løse! Tok kode160 kurs i 2016 etter noen år i forsvaret og har i etterkant gått over til det glade sivile liv! Drømmen er å jobbe i ambulansetjenesten på deltid ved siden av studiene som jeg forhåpentligvis starter på til høsten. Har snakket med ambulansesjefen her i byen som sier de krever at jeg må ha autorisasjon som helsearbeider (?) for å kunne bli ansatt som assistent hos de. (min 2 år sykepleiestudie, 3år med.studie eller lignende) Innen jeg kommer så langt vil blålys sertifikatet mitt dessverre ha gått ut, og CV´en min faller ned et hakk... Spørsmålet er da som følger: For å kunne oppdatere sertifikatet krever vegvesnet at man skal dokumentere arbeidsforhold eller frivillig arbeid som innebærer utrykning. Noen som vet om frivillige organisasjoner eller arbeid som kan gi dette oppi nord? Evt en eller annen løsning til dette? På forhånd takk til alle innspill! 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 3. april 2019 Del Skrevet 3. april 2019 I dag er det i all hovedsak ambulansen og brannvesenet som er arbeidsforhold som kvalifiserer til fornying av førarkortet. Før kunne ein som frivillig i røde kors eller liknande være ambulansesjåfør i privat ambulanse som er innleigd til offentleg beredskap, men det er det nesten heilt slutt på i dag. Mitt beste tips er å bli med i eit lite deltidsbrannvesen. Ellers så er det ikkje krise å miste 160 koda, relativt sett er det ein liten kostnad for arbeidsgiver når ein finn rette kandidaten. Etter utrykningsforskrifta § 8 så er det ein glidande overgang. Når sertifikatet går ut så kan du fornye det i opptil 1 år etter utløpsdato. Mellom 1 og 3 år etter utløpsdatoen så treng du berre å avlegge ny oppkøyring, og når det har gått meir enn 3 år etter at sertifikatet gikk ut så treng du berre 4 timar med opplæring og ny oppkøyring. 1 Lenke til kommentar
Ilcapo93 Skrevet 4. april 2019 Forfatter Del Skrevet 4. april 2019 Etter utrykningsforskrifta § 8 så er det ein glidande overgang. Når sertifikatet går ut så kan du fornye det i opptil 1 år etter utløpsdato. Mellom 1 og 3 år etter utløpsdatoen så treng du berre å avlegge ny oppkøyring, og når det har gått meir enn 3 år etter at sertifikatet gikk ut så treng du berre 4 timar med opplæring og ny oppkøyring. Det hadde jeg glemt helt av! i såfall burde jeg akkurat rekke å fornye før det behøves ny oppkjøring Takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå