Janster Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 (endret) Argh ja, de første 3-4 boots når jeg satte sammen systemet og testet det, så ble minnet satt til DDR400...som minnet skal st øtte, men etter en runde i bios, hvor jeg gjorde lite annet enn å sette opp HD så ser jeg plutselig minne ligge på 330... Jeg har et flunka nytt NF7 v2 kort og lurte om noen har noen erfaringer og dele om slikt? Jan ps. mens jeg er i farta.. Barthon 2500xp og relativt harry vifte ... urk glemt navnet og er på jobb, men kjøpte den fra et spesialfirma som driver med vifter... Hva kan jeg klare av overklokking uten å se noen problemer? Endret 22. desember 2003 av Janster Lenke til kommentar
Zeer Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Har du prøvd å stille FSB inne i bios? Har ikke samme hovedkort som deg, men jeg regner med at det holder å sette DDR frekvensen til 200mhz. Men jeg regner med du kan klare xp3200 uten store problemer med en god kjøler. Lenke til kommentar
Jon-d Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 De aller fleste skal visst klare 11*200, altså hastigheten til en 3200+. Min Har vist tegn til ustabilitet ved den hastigheten, så jeg har gått ned til 10,5x200, men det får du nesten bare teste ut selv. Setter du FSB til 200MHz og raten til 1:1 skal du også havne tilbake på 400MHz på RAM'en din. Lenke til kommentar
Janster Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 ahh.. Jeg er litt ute av det med overklokking og hvilke brytere som avgjør hva etc etc.. Håpet å klokke det ja til ihvertfall 2000 mhz ... Neste på lista nå er å bli kvitt mitt geforce 3ti200 og kjerra er tilbake i 1 div. Jan Lenke til kommentar
Zeer Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Hvis det blir ustabilt så kan du prøve å sette opp spennnigen på CPU. Pass på å ikke få for varm cpu, vil nødig være over 55 grader. Lenke til kommentar
Janster Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 Takker alle. Dette forumet er så konge...lost without it! Jan Lenke til kommentar
Jon-d Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Hvis det blir ustabilt så kan du prøve å sette opp spennnigen på CPU. Pass på å ikke få for varm cpu, vil nødig være over 55 grader. Er vel egentlig ingen fare før du nærmer deg 80-90, men 40-50 grader er kanskje mer fornuftig å sikte på ja Lenke til kommentar
redface Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Hmmm, jeg har ett lignende problem med (nesten) samme hovedkort(nf7-s v2.0) og lignende minnebrikker. Minnet mitt kommer opp som DDR 333MHz! Og slik har det vært siden jeg fikk det. Har en RAM-brikke som står i slot 1 på 512Mb... Drar hjem nå på juleferie, men skal teste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå