Audi a4 2.0 tdi 2007 Skrevet 3. april 2019 Del Skrevet 3. april 2019 Hei, jeg vurderer å kjøpe denne spilleren https://www.bassbrothers.no/bilstereo/spillere/pioneer-avh-a3100dab til en audi a4 2.0 tdi 2007. Hvordan skal jeg koble det? Og hvilken ledning trekker jeg når jeg skal koble til sub og sånt? Og et lite problem med bilen er at når jeg gir på gass så kommer jeg bare opp i 3000rpm.... tror det kanskje kan være egr ventilen som burde byttes eller blitt renset, men er litt usikker på om det er den. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. april 2019 Del Skrevet 3. april 2019 Koblingsskjema står i manualen. Du kan laste den ned på Pioneers hjemmesider hvis du vil sjekke før du kjøper. Lenke til kommentar
Audi a4 2.0 tdi 2007 Skrevet 3. april 2019 Forfatter Del Skrevet 3. april 2019 Er alle ledningene med som jeg trenger da? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. april 2019 Del Skrevet 3. april 2019 Mest sansynlig ikke. Du vil antageligvis trenge kabler fra spiller til subwoofer. Enten RCA eller høyttalerkabler avhengig av hva slags sub du har. Muligens en remote-kabel også. Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 3. april 2019 Del Skrevet 3. april 2019 Strøm, dvs. at spilleren går av/på med tenningen kan også bli en utfordring. De fleste biler fra tidlig 2000-tall og fremover bruker datasignaler for å (her:) skru av/på enheter som bilstereo; via den såkalte CANbus. Original spiller ‘snakker CANbus’ direkte mens tredjepart ofte må ha en liten enhet som skjønner CANbus’k og oversetter dette til et rent analogt 12V signal. Du kan hekte deg på noe som kun får strøm når tenningen er på men det kan bære vanskelig å finne en slik leder. Gjorde samme øvelsen i en VW, også med en Pioneer for et par år siden, kjøpte da en dongle fra Connects2 som tar seg av nevnte strømproblematikk, lyssetting ift. Instrumentpanel ++ Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. april 2019 Del Skrevet 4. april 2019 En pleier å finne et sted uansett. Sigarettenner f.eks. Hvis ikke er det garantert en sikring som har spenning kun når tenninga er på. Adapter er selvsagt det beste da du som nevnt over også får lys og diverse andre ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå