Gravitass Skrevet 5. april 2019 Del Skrevet 5. april 2019 De var som regel litt for sent ute med ny teknologi og de nektet å fjerne de gigantiske skjermrammene i takt med resten av markedet. Noe annet som var ekstremt irriterende er varslene fra "What's new", som ikke var mulig å deaktivere... Men de hadde god batteristyring i android, det skal de ha. Lenke til kommentar
tsetsefluen Skrevet 5. april 2019 Del Skrevet 5. april 2019 Kjappe oppdateringer fra Sony er bra 1 Lenke til kommentar
Iki Skrevet 5. april 2019 Del Skrevet 5. april 2019 De var som regel litt for sent ute med ny teknologi og de nektet å fjerne de gigantiske skjermrammene i takt med resten av markedet. Noe annet som var ekstremt irriterende er varslene fra "What's new", som ikke var mulig å deaktivere... Men de hadde god batteristyring i android, det skal de ha. Hahahahaha... Ha... Er du seriøs? Sony var de første som kom med ordentlig vanntette smarttelefoner. De har alltid vært de første med ny kamerateknologi. (saktefilm, hdr, 4k) Ellers er Sony de første med en 5g telefon. Sony er først med telefoner i 21:9 format. Sony har den første 4k hdr oled skjermen. Etc. Rammer rundt skjermen er en stor fordel, du får plass til kamera, høyttalere og sensorene du trenger. Ellers er telefonen også mye lettere å holde. What’s new appen (og lignende) er heller ikke med på de nyere Sony telefonene. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P Skrevet 5. april 2019 Del Skrevet 5. april 2019 Hahahahaha... Ha... Er du seriøs? Sony var de første som kom med ordentlig vanntette smarttelefoner. De har alltid vært de første med ny kamerateknologi. (saktefilm, hdr, 4k) Bare fordi de var de første du hørte om, så betyr ikke det at de var først. Andre Japanske produsenter som Sharp, Fujitsu, Panasonic og Nec var ute med vanntette telefoner og slow motion lenge før Sony. Lenke til kommentar
steikemeg Skrevet 5. april 2019 Del Skrevet 5. april 2019 (endret) For å få pulsen din litt ned Iki, så lager Sony ganske bra telefoner. Men når det er sagt, så er det ganske mange andre produsenter som gjør det samme. For å repetere mitt første innlegg; Sony har ikke vært gode nok til å differensiere "toppmodellene" sine (anførselstegn for syns skyld). Ola Nordmann, og tydeligvis store deler av verden, har ikke fått god nok grunn til å kjøpe Sony. De har vært litt for aggressive med noe bloat (What's new bl.a) tidligere, og det henger fortsatt igjen som noe negativt. Spørsmålet er hvorfor har ikke Sony nådd ut til forbrukerne? Alt for mange vet ikke forskjell på de forskjellige telefonene de lanserer. Eneste unntak er vel Compact-serien. Det ene øyeblikket var Sony Go-to-telefonen hvis man skulle ha vanntett tlf... plutselig var den neste modellen ikke vanntett. Så var den tett igjen. Modellnavn Z, XZ, XA, X, XZs, Xperia 1, Xperia 10, X Compact, XZ Compact og innimellom Premium... Man skal være passe interessert i telefon for å vite hvilken modell som passer hvem. Endret 5. april 2019 av steikemeg Lenke til kommentar
Iki Skrevet 5. april 2019 Del Skrevet 5. april 2019 Hahahahaha... Ha... Er du seriøs? Sony var de første som kom med ordentlig vanntette smarttelefoner. De har alltid vært de første med ny kamerateknologi. (saktefilm, hdr, 4k) Bare fordi de var de første du hørte om, så betyr ikke det at de var først. Andre Japanske produsenter som Sharp, Fujitsu, Panasonic og Nec var ute med vanntette telefoner og slow motion lenge før Sony. Kan du nevne hvilken telefon som kom ut med saktefilm før Sony lagde en sensor som gjorde dette mulig? Lenke til kommentar
Iki Skrevet 5. april 2019 Del Skrevet 5. april 2019 For å få pulsen din litt ned Iki, så lager Sony ganske bra telefoner. Men når det er sagt, så er det ganske mange andre produsenter som gjør det samme. For å repetere mitt første innlegg; Sony har ikke vært gode nok til å differensiere "toppmodellene" sine (anførselstegn for syns skyld). Ola Nordmann, og tydeligvis store deler av verden, har ikke fått god nok grunn til å kjøpe Sony. De har vært litt for aggressive med noe bloat (What's new bl.a) tidligere, og det henger fortsatt igjen som noe negativt. Spørsmålet er hvorfor har ikke Sony nådd ut til forbrukerne? Alt for mange vet ikke forskjell på de forskjellige telefonene de lanserer. Eneste unntak er vel Compact-serien. Det ene øyeblikket var Sony Go-to-telefonen hvis man skulle ha vanntett tlf... plutselig var den neste modellen ikke vanntett. Så var den tett igjen. Modellnavn Z, XZ, XA, X, XZs, Xperia 1, Xperia 10, X Compact, XZ Compact og innimellom Premium... Man skal være passe interessert i telefon for å vite hvilken modell som passer hvem. Sony har som nevnt av andre aldri forstått seg på reklame. Telefonene deres ligger alltid på topp når det gjelder spesifikasjoner, ytelse, batteri og kamera per generasjon. Men samsung og nå huawei har store reklamekampanjer. Hva gjelder problemer med å skille mellom telefonene, det er sannelig ikke et Sony problem. Samsung galaxy s10e, s10+, s10, m10, a10, a20, a30, a40, a50, m20, m30. Huawei med p20, p20 pro, mate 20, mate 20 pro, mate 20 rs, mate 20 x... Og Apple med iPhone x, xs, xr, xs max, 8 og 8 plus. Lenke til kommentar
steikemeg Skrevet 5. april 2019 Del Skrevet 5. april 2019 (endret) Samsung S serien er toppmodellen A serien er mellomklasse J serien er budsjett Tall=generasjon (S10 i år, S9 I fjor osv) Huawei P toppmodell Mate toppmodell på steroider Tall=generasjon Apple XS toppmodell Xr "mellomklasse At Apple plutselig begynte med X og R er like håpløst som Sonys navngiving. Burde holdt seg til tall. Plus/+ er vel en felles "standard" som forteller at telefonen er stor/større Og påstanden om at det ikke er Sony sitt problem faller sammen da det er faktisk de som taper på det. Endret 5. april 2019 av steikemeg Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P Skrevet 5. april 2019 Del Skrevet 5. april 2019 Kan du nevne hvilken telefon som kom ut med saktefilm før Sony lagde en sensor som gjorde dette mulig? Husker ikke hvilken modell det var, men det var Sharp som var først ute. Bare fordi kameraet kom ifra Sony så betyr ikke det at det var Sonys telefon som fikk denne teknologien implementert først. Mange mobiltelefoner idag har Sonykamera, og har mye bedre kvalitet på bilder og videoopptak enn det man får fra en Sonytelefon. Ikke alltid oppfinneren nødvendigvis er den som perfeksjonerer et produkt. Om jeg finner artikkelen som skrev om dette skal jeg linke til den, så du får lese selv. 1 Lenke til kommentar
Iki Skrevet 5. april 2019 Del Skrevet 5. april 2019 Samsung S serien er toppmodellen A serien er mellomklasse J serien er budsjett Tall=generasjon (S10 i år, S9 I fjor osv) Huawei P toppmodell Mate toppmodell på steroider Tall=generasjon Apple XS toppmodell Xr "mellomklasse At Apple plutselig begynte med X og R er like håpløst som Sonys navngiving. Burde holdt seg til tall. Plus/+ er vel en felles "standard" som forteller at telefonen er stor/større Og påstanden om at det ikke er Sony sitt problem faller sammen da det er faktisk de som taper på det. Igjen, det er like lett / vanskelig å skjønne seg på Sony. Det er ikke et problem som er spesifikt for Sony. De har L som er billige. A som er mellomklasse. Og Z som er toppmodellene. Tall er generasjoner. Lenke til kommentar
Iki Skrevet 5. april 2019 Del Skrevet 5. april 2019 Kan du nevne hvilken telefon som kom ut med saktefilm før Sony lagde en sensor som gjorde dette mulig? Husker ikke hvilken modell det var, men det var Sharp som var først ute. Bare fordi kameraet kom ifra Sony så betyr ikke det at det var Sonys telefon som fikk denne teknologien implementert først. Mange mobiltelefoner idag har Sonykamera, og har mye bedre kvalitet på bilder og videoopptak enn det man får fra en Sonytelefon. Ikke alltid oppfinneren nødvendigvis er den som perfeksjonerer et produkt. Om jeg finner artikkelen som skrev om dette skal jeg linke til den, så du får lese selv. Sharp har ikke noe slikt. De hadde en telefon som kunne vise saktefilm video, men ikke spille inn video selv. Sony var de første. Det er for øyeblikket kun huawei p30 og google pixel som konkurrerer med Sony hva gjelder kamera. Og da er det snakk om siste generasjon huawei mot to generasjoner gammel Sony. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P Skrevet 6. april 2019 Del Skrevet 6. april 2019 (endret) Sharp har ikke noe slikt. De hadde en telefon som kunne vise saktefilm video, men ikke spille inn video selv. Sony var de første. Det er for øyeblikket kun huawei p30 og google pixel som konkurrerer med Sony hva gjelder kamera. Og da er det snakk om siste generasjon huawei mot to generasjoner gammel Sony. Rart at flere av mine Sharp telefoner kan spille inn sakte film da. Du vet at de lager masse telefoner for det Japanske markedet som aldri kommer til Europa ikke sant? Sony kan ikke måle seg med Samsung, Apple eller Pixel telefonene når det gjelder kamera, men når jeg leser argumenteringen din blir jeg overbevist om at all verdens fakta ikke kan overbevise deg, så jeg legger diskusjonen død her. Endret 6. april 2019 av Slettet-BnKsB4Fg0P 1 Lenke til kommentar
Iki Skrevet 6. april 2019 Del Skrevet 6. april 2019 Sharp har ikke noe slikt. De hadde en telefon som kunne vise saktefilm video, men ikke spille inn video selv. Sony var de første. Det er for øyeblikket kun huawei p30 og google pixel som konkurrerer med Sony hva gjelder kamera. Og da er det snakk om siste generasjon huawei mot to generasjoner gammel Sony. Rart at flere av mine Sharp telefoner kan spille inn sakte film da. Du vet at de lager masse telefoner for det Japanske markedet som aldri kommer til Europa ikke sant? Sony kan ikke måle seg med Samsung, Apple eller Pixel telefonene når det gjelder kamera, men når jeg leser argumenteringen din blir jeg overbevist om at all verdens fakta ikke kan overbevise deg, så jeg legger diskusjonen død her. Rart at Sony fortsatt kom før dem. Rart at alle tester stiller samsung under Sony xz2 premium. Lenke til kommentar
steikemeg Skrevet 6. april 2019 Del Skrevet 6. april 2019 "Alle tester stiller Samsung under xz2 premium..." Nå ble jeg overbevist at du bare troller. 1 Lenke til kommentar
Iki Skrevet 6. april 2019 Del Skrevet 6. april 2019 "Alle tester stiller Samsung under xz2 premium..." Nå ble jeg overbevist at du bare troller. Nå ble jeg overbevist om at du ikke leser tester... Samsung regnes for tiden å ha ganske dårlig kamera når de sammenlignes med huawei og pixel. Sony sin xz2 blir i tester sammenlignet med huawei, og blir beskrevet som å ha tilnærmet lik kvalitet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P Skrevet 6. april 2019 Del Skrevet 6. april 2019 "Alle tester stiller Samsung under xz2 premium..." Nå ble jeg overbevist at du bare troller. tror han bare tøyser. Alle tester jeg har sett mener at Samsung ligger flere skritt foran Sony. 1 Lenke til kommentar
Iki Skrevet 6. april 2019 Del Skrevet 6. april 2019 "Alle tester stiller Samsung under xz2 premium..." Nå ble jeg overbevist at du bare troller. tror han bare tøyser. Alle tester jeg har sett mener at Samsung ligger flere skritt foran Sony. Link en eneste test som sammenligner sony xz2 premium (spesifikt den telefonen) Med samsung sine s10 (eller s9 da det er langt større sannsynlighet for at du finner de, og de har samme kamera) Hvor samsung slår Sony. Selv tek her gav Sony en fordel i sin test. Lenke til kommentar
steikemeg Skrevet 6. april 2019 Del Skrevet 6. april 2019 (endret) https://amp-scmp-com.cdn.ampproject.org/v/s/amp.scmp.com/lifestyle/article/2142433/which-mobile-phone-has-best-camera-samsung-galaxy-s9-vs-huawei-p20-pro-vs?amp_js_v=a2&_gsa=1&usqp=mq331AQCCAE%3D#referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com&_tf=Fra%20%251%24s&share=https%3A%2F%2Fwww.scmp.com%2Flifestyle%2Farticle%2F2142433%2Fwhich-mobile-phone-has-best-camera-samsung-galaxy-s9-vs-huawei-p20-pro-vs Endret 6. april 2019 av steikemeg Lenke til kommentar
Iki Skrevet 7. april 2019 Del Skrevet 7. april 2019 https://amp-scmp-com.cdn.ampproject.org/v/s/amp.scmp.com/lifestyle/article/2142433/which-mobile-phone-has-best-camera-samsung-galaxy-s9-vs-huawei-p20-pro-vs?amp_js_v=a2&_gsa=1&usqp=mq331AQCCAE%3D#referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com&_tf=Fra%20%251%24s&share=https%3A%2F%2Fwww.scmp.com%2Flifestyle%2Farticle%2F2142433%2Fwhich-mobile-phone-has-best-camera-samsung-galaxy-s9-vs-huawei-p20-pro-vs Feil telefon. Lenke til kommentar
steikemeg Skrevet 7. april 2019 Del Skrevet 7. april 2019 (endret) Feil telefon.Du har rett, det viser vel at jeg ikke ser forskjell på de. Endret 7. april 2019 av steikemeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg