AnonymDiskusjon Skrevet 3. april 2019 Del Skrevet 3. april 2019 Har en lang pågående sak. Min bestemor er 'falleverdig' og blitt veldig sliten på kort tid. Kan ikke huske ting lenger osv. Min far er den eneste som gjennom livet har besøkt og tatt vare på. Resten av søsknene har ikke besøkt henne mange år, kun vært ute etter penger. Nå som det nærmer seg slutten begynner dem å blande seg, i håp om å få mer arv. Arven gjør oss ingenting da det er småpenger i forhold til inntekt. Det er prinsippet og rettferdigheten og oppførsel som bryr oss. Vi har da ønsket å få oppnevnt verge for henne slik at fylket kan ta avgjørelser og bestemme over pengene hennes. Søsknene prøver å hindre henne fra å feks kunne selge leiligheten og bruke opp hennes verdier og da bruke opp arven de skulle fått. De ville holde henne hjemme og hindre henne fra å dra på gamlehjem på grunn av dette feks, selv om hun så vidt kan gå mer. De har byttet lås på leiligheten hennes osv for at vi ikke skal kunne gå inn. Byttet tilbake igjen og vi forsøker finne bankutskrifter og se om de har tatt ut penger. De har spredd løgn at vi har stjelt penger fra henne osv. Nå viser det seg at bestemor har leid inn advokat for å avlyse vergesaken. Interessant at hun plutselig ut av det blå er oppegående nok til dette. Spesielt interessant at fastlegen skrev under på dette, som ikke har sette henne flere mnd. Sist jeg var der med hun og han stilte spørsmål visste hun så vidt hvem jeg er, husket ikke navn på legen, og trodde året var nitten-hundre-og-noe. Advokaten sa han hadde et vitne til denne underskriften også. Sekretæren hans. Skal ikke et vitne være uavhengig? Er det noen som har noen råd til hva vi bør gjøre? Arven er for oss ikke noe problem. Vi har sagt til henne før hvorfor hun ikke bare selger alt og nyter livet og hennes egne penger. Det er kvalmen de lager, prinsippet, og spesielt oppførselen mot ei gammel dame som er problemet. Anonymous poster hash: a4e04...bac Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 3. april 2019 Del Skrevet 3. april 2019 Det er vanligvis ikke noe problem at en ansatt sekretær er vitne. Vi aksepterer på samme måte at ektefeller er to selvstendige vitner selv om de har en innbyrdes tilknytning til hverandre. Problemstillingen her er hva man kan bevitne - hva har man observert? Hverken advokater eller advokatsekretærer har medisinsk bakgrunn, slik at det de kan bevitne er at vedkommende fysisk har undertegnet oppdragsavtale/fullmakt/skjema. Med mindre det har vært en unormalt inngående oppdragssamtale vil hverken advokaten eller hans sekretær ha noen forutsetninger for å vite at bestemor er dement, dvs. at det ikke ligger noen kognitiv forståelse av handlingen bak signaturen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå