Gjest Slettet+98712341234 Skrevet 2. april 2019 Del Skrevet 2. april 2019 Hei. Er nå i situasjonen at jeg har fullført bachelor, søkt jobber og fått tilbud om jobb. I tillegg har jeg søkt mastergrad. Hvilke rettigheter har jeg for utdanningspermisjon som nyansatt? dette er mastertilbud med samlinger en gang i måneden? Vil arbeidsgiver gå med på dette, eller bør man velge mellom jobb og utdanning? Noen erfaringer? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. april 2019 Del Skrevet 2. april 2019 Det er ingen rett til dette, men det kan ingå i en intern avtale hos bedriften. Dette er noe du må ta opp med leder og forhøre deg om. Du burde også tatt opp dette under intervju osv. Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 3. april 2019 Del Skrevet 3. april 2019 Rettigheter for utdanningspermisjon som nyansatt? Aldri hørt om. Jeg nevnte mine planer om å ta master ved siden av fulltidsjobb over 4 år i jobbintervju, men fikk jobb på betingelse av at jeg ikke gjorde dette. Anbefaler deg å diskutere dette med de som har gitt deg jobbtilbud. Er de veldig interessert i å ansette deg og dette ikke vil kreve all verden, så går de kanskje (sikkert?) med på det. For min del var det såpass mye nytt i tillegg til relativt stor arbeidsmengde mitt første år at jeg er glad jeg ikke gjorde det, men senere kunne det fint vært mulig. Alt kommer an på hvor motivert du er, hvor mye du er villig til å jobbe og hva du ønsker å prioritere. Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå