MagE Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 kan harddisk(er) kjøre på en egen psu, mens resten av pc'n kjøres på sin egen psu?? Lenke til kommentar
MagE Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 SKal funke det takk God Jul Lenke til kommentar
Venn0x Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 et spm.....hva er pointet? Lenke til kommentar
notarget Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Sikkert et stort, farlig, super prosjekt. Lenke til kommentar
MagE Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 har ganske enkelt et par kontakter forlite, og har en AT psu paa 200watt som ikke er i bruk (gider ikke aa kjoope/lage nye) (engelsk testatur) Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 går helt fint det @ Vennox praktisk for folk med veeldig mange hardisker Lenke til kommentar
Duron rocks Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Det funker hest det. = Det fungerer kjempebra. Men du må "kickstarte" den ene strømforsyninga. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 koble et rele på 12V på hoved psu, så slår det av/på den andre Lenke til kommentar
MagE Skrevet 23. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2003 det trengs ikke og koble dem sammen siden jeg har en gammel psu som bruker AT standaren (den har en knapp koblett rett på psu) Lenke til kommentar
jonhs Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 det trengs ikke og koble dem sammen siden jeg har en gammel psu som bruker AT standaren (den har en knapp koblett rett på psu) Det de mente med Relèet var at du ganske enkelt skrur på datamaskinen, så starter også AT psuen! Det er MYYE lettere! Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Fortell gjerne hvordan :-) Lenke til kommentar
jonhs Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Du kutter av en 12v kontakt på eksisterende molex, og kobler den til Relèet på "Styrestrømmen" Koblingspunkt A1 = +12V (Gul ledning fra molex) Koblingspunkt A2 = 0V (Svart ledning fra molex) Så kan du ta å kutte av ledningen rett før bryteren til AT psu, og koble til koblingspunkt "11, 21, 31, 41, 51, 61" osv. (Alle med Ett-tall bak!) (En av inngangene) "14, 24, 34, 44, 54, 64" osv. (Alle med Fire-tall bak!) (Utgangene) Forslag (A1 og A2 er IKKE valgfritt!!!): A1 = +12V A2 = 0V 11 = Ledning 1a 14 = Ledning 2a 21 = Ledning 3b 24 = Ledning 4b Pass på hvilke ledere som bil kortsluttet av bryteren!!! (Den gull / grønne er jord til kabintettet, denne kan du bare kutte av i og med at du allerede får dette rett fra PSU. Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Eller du kan koble grønn ledning og svart samen med en lampetbrytter fra elkjøp? Virker pent, ja Lyst på 12 volt rele heller, ja. Lenke til kommentar
MagE Skrevet 23. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2003 du konne jo masse jonhs, har ikke peiling paa saant men takk for at du forklarte det for oss alle God Jul Lenke til kommentar
oxbow Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 Det funker hest det. = Det fungerer kjempebra. Men du må "kickstarte" den ene strømforsyninga. Du trenger ikke det, du kobler grønn(start fra psu 2) sammen med grønn(psu start psu 1) og samme med jord trur eg da var. og begge starter på likt når du trykker start Lenke til kommentar
jonhs Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 du konne jo masse jonhs, har ikke peiling paa saant men takk for at du forklarte det for oss alle God Jul Lenke til kommentar
jonhs Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 Det funker hest det. = Det fungerer kjempebra. Men du må "kickstarte" den ene strømforsyninga. Du trenger ikke det, du kobler grønn(start fra psu 2) sammen med grønn(psu start psu 1) og samme med jord trur eg da var. og begge starter på likt når du trykker start Dooh det er jo KUN på ATX psu... Her er det snakk om EN ATX og EN AT. Derfor mener jeg at dewn beste løsningen er å koble inn et Relè. Jon Lenke til kommentar
Duron rocks Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 det trengs ikke og koble dem sammen siden jeg har en gammel psu som bruker AT standaren (den har en knapp koblett rett på psu) Men da blir det enda mer lettvint BRA! Lenke til kommentar
Duron rocks Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 Det funker hest det. = Det fungerer kjempebra. Men du må "kickstarte" den ene strømforsyninga. Du trenger ikke det, du kobler grønn(start fra psu 2) sammen med grønn(psu start psu 1) og samme med jord trur eg da var. og begge starter på likt når du trykker start Dooh det er jo KUN på ATX psu... Her er det snakk om EN ATX og EN AT. Derfor mener jeg at dewn beste løsningen er å koble inn et Relè. Jon Fortell meg noe jeg ikke vet!? Du har misforstått mitt inlegg totalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå