Gå til innhold

GPU only vannkjølingsoppsett

Anbefalte innlegg

Jeg har et Powercolor Radeon 9800Pro i min Shuttle PC. Det er et glimrende kort, bortsett fra at det blir så usannsynlig varmt.

Her om dagen spilte jeg i ca. 10 timer i strekk, og så dukket plutselig ATIs VPU Recover-greie opp og slo av maskinen. VPU Recover er en sånn softwaregreie ATI har implementert i driverene slik at maskinen skal slå seg av når kortet blir for varmt.

Men uansett - poenget er at kortet ikke er overklokket en mhz!

Jeg har derfor veldig lyst til å gjøre noe drastisk for å kjøle kortet, og alternativene er enten å montere en sånn enorm heatpipekjøler med vifte eller å benytte vannkjøling. Det første er utelukket, i og med at plass ikke akkurat er noe jeg har for mye av I Shuttle-boxen. Men jeg har sjekket at det er plass til en vannblokk på GPUen.

Det jeg trenger hjelp til er altså å lage et lite vannsystem som kun skal kjøle GPU.

Spørsmålene er:

- Må jeg ha radiator?

- Må jeg ha tank?

- Genererer GPUen så mye varme at dette er nødvendig?

Takk for all hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Overkill er det ikke. Dersom du vannkjøler grafikk kortet ditt kan du jo klokke det endel også. Skjermkortet er jo utdatert om få år uansett, så det er fint å kunne skru opp ytelsen noen prosent når du føler at du trenger kjappere grafikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...