Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Blø neseblod av allergi?

Laserbeam

Anbefalte innlegg

Er det mulig å blø neseblod av allergi?

Jeg sliter endel med pollen allergi, men det virker som om det har blitt verre i år, har ikke reagert så mye på or og hassel som jeg har gjort hittil i år.

Merket det når jeg sto opp i dag og klødde meg litt på forsiktig nesa (utvendig). Merket at fingeren ble våt, tok den vekk, og den var rød av blod.  :ph34r:

Tok litt papir og stappet opp i nesa til det stoppet å blø. Skyldte hånda i kaldt vann, og skyldte nesa med nesesprayen (den inneholder kun Hydroklorid og et par andre stoffer for å dempe allergi). Jeg skal bruke den 2 ganger om dagen uansett, og 2 "doser" i hvert nesebor.

Jeg tror ikke det er pga nesesprayen jeg bruker, da jeg bruker den egentlig for sjeldent, og hadde ikke brukt den siden forrige Mandag.

Prøvde å søke på nettet om det, men kom bare fram til noe med såre og tette bihuler. 

Tette bihuler veit jeg at man får ved allergi, men må det ikke også danne seg sprekkdannelse for at man blør neseblod? Og kan allergi forårsake dette?

Jeg er ikke bekymra eller noe sånt altså, bare veldig nysgjerrig. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mer sannsynlig at sprayen gir deg neseblod. Hvorfor tar du ikke allergitabletter? Er det noen grunn til at du bruker nesespray? Det er ekstremt vanedannende (du får de med bare saltvann da, de er bedre men ikke like effektive) og du kan få problemer etter endt misbruk av dem. 

Mer sannsynlig at sprayen gir deg neseblod. Hvorfor tar du ikke allergitabletter? Er det noen grunn til at du bruker nesespray? Det er ekstremt vanedannende (du får de med bare saltvann da, de er bedre men ikke like effektive) og du kan få problemer etter endt misbruk av dem. 

Jeg tar allergitabletter i tillegg. Jeg er ikke akkurat avhengig av nesespray, da jeg glemmer å bruke den og jeg bruker den ikke hver dag. Og hvis du hadde lest skikkelig, så hadde du lest at jeg ikke hadde brukt den siden forrige Mandag igår.

Den jeg bruker er kun med saltvann. 

Hva heter nesesprayen du bruker? 

Nesesprayen jeg bruker er en Livostin Levocabastinum.

Jeg stiller meg tvilende til at det kan være nesesprayen, da jeg ikke hadde brukt den på ei uke da jeg begynte å blø neseblod, og jeg brukte nesesprayen etter at jeg hadde blødd, ikke før. Så da kan vel ikke den være den utløsende faktoren? 

:)

Lenke til kommentar

Allergi pleier ikke å presentere seg selv ved neseblod, men luftveiene dine samt nesen din kan bli direkte sår av det og da kan du få litt blod ut, men en rift i nesa er ikke det samme som å gjenskape scenen fra psycho på badet, noe de som blør neseblod regelmessig fint kan gjøre. Kjenner noen som måtte rett og slett brennes inni nesa for å få det til å slutte. 

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ville lett etter alternativer som nesehorn/neseskylling hvis du føler at du trenger noe sånt. 

Er litt skummelt at sånt er uten resept for å være ærlig, spesielt med tanke på at mange sliter med å følge simple instrukser som å ta hele antibiotikakuren, ofte tar folk å bare slutter å ta dem når de føler seg bedre, som ender opp med at de blir "syk igjen", selv om de egentlig aldri tok knekken på den i førsteomgang.

Lenke til kommentar

Som tidligere nevnt her er neseblod en ganske vanlig bivirking/komplikasjon ved bruk av nesespray med steroider  .  Nå vet ikke jeg om neseblødninger er noe trådstarter har vært plaget av i flere sesonger/år -  noen har en nese som blør i tide og utide.  Om derimot hyppig neseblod er et helt nylig oppstått fenomen  bør du nevne det for legen din, eventuelt la en øre/nese/hals lege se inn i nesen din. 

Endret av Novice99
Lenke til kommentar

Som tidligere nevnt her er neseblod en ganske vanlig bivirking/komplikasjon ved bruk av nesespray med steroider . Nå vet ikke jeg om neseblødninger er noe trådstarter har vært plaget av i flere sesonger/år - noen har en nese som blør i tide og utide. Om derimot hyppig neseblod er et helt nylig oppstått fenomen bør du nevne det for legen din, eventuelt la en øre/nese/hals lege se inn i nesen din.

Bare i pollensesongen i år jeg har begynt å bli neseblod.

De to forrige årene, så var det kun pga kortison sprøyta, men det varte bare noen minutter. Har ikke tatt den i år enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...