Redaksjonen. Skrevet 1. april 2019 Del Skrevet 1. april 2019 De sju siste F-16 forlot Ørland - med generalmajor Tonje Skinnarland i baksetet Lenke til kommentar
Martin O. Nygård Skrevet 1. april 2019 Del Skrevet 1. april 2019 Ikke akkurat imponerende "effektivitetsforbedring" innen forsvarets flyvedlikehold i 2019 sammenlignet med 1989. Tviler på at det er fastrustede bolter og selvsammensveisede aluminiumsdeler eller mer å røntge som har ført til lengre vedlikeholdsperioder. Her har det nok blitt mange nye mhs tiltak og mer utstrakt møtevirksomhet som har ført til en tilsvarende reduksjon i faktisk arbeid gjort per ressurs. Lett å glemme/gjemme bort sånt i unskyldninger om aldrende materiell. Lenke til kommentar
alfabeta Skrevet 2. april 2019 Del Skrevet 2. april 2019 Ikke akkurat imponerende "effektivitetsforbedring" innen forsvarets flyvedlikehold i 2019 sammenlignet med 1989. Tviler på at det er fastrustede bolter og selvsammensveisede aluminiumsdeler eller mer å røntge som har ført til lengre vedlikeholdsperioder. Her har det nok blitt mange nye mhs tiltak og mer utstrakt møtevirksomhet som har ført til en tilsvarende reduksjon i faktisk arbeid gjort per ressurs. Lett å glemme/gjemme bort sånt i unskyldninger om aldrende materiell. Har du noe belegg/erfaring å understøtte denne påstanden med? Spør av interesse, ikke kritikk Lenke til kommentar
<generisk_navn> Skrevet 2. april 2019 Del Skrevet 2. april 2019 Ikke akkurat imponerende "effektivitetsforbedring" innen forsvarets flyvedlikehold i 2019 sammenlignet med 1989. Tviler på at det er fastrustede bolter og selvsammensveisede aluminiumsdeler eller mer å røntge som har ført til lengre vedlikeholdsperioder. Her har det nok blitt mange nye mhs tiltak og mer utstrakt møtevirksomhet som har ført til en tilsvarende reduksjon i faktisk arbeid gjort per ressurs. Lett å glemme/gjemme bort sånt i unskyldninger om aldrende materiell. Har du noe belegg/erfaring å understøtte denne påstanden med? Spør av interesse, ikke kritikk Er også nysgjerrig på dette. Kan det skyldes at avionikken er kraftig modernisert siden 80-tallet? De har jo gjennomgått MLU og byttet rolle fra avskjæring til multirolle, så jeg vil anta at det er andre belastninger og annen bruk som bidrar? Lenke til kommentar
Viggo Stenbekk Skrevet 2. april 2019 Del Skrevet 2. april 2019 Ikke akkurat imponerende "effektivitetsforbedring" innen forsvarets flyvedlikehold i 2019 sammenlignet med 1989. Tviler på at det er fastrustede bolter og selvsammensveisede aluminiumsdeler eller mer å røntge som har ført til lengre vedlikeholdsperioder. Her har det nok blitt mange nye mhs tiltak og mer utstrakt møtevirksomhet som har ført til en tilsvarende reduksjon i faktisk arbeid gjort per ressurs. Lett å glemme/gjemme bort sånt i unskyldninger om aldrende materiell. Flyene er godt brukt og slitne i strukturen. Lenke til kommentar
alfabeta Skrevet 3. april 2019 Del Skrevet 3. april 2019 Ikke akkurat imponerende "effektivitetsforbedring" innen forsvarets flyvedlikehold i 2019 sammenlignet med 1989. Tviler på at det er fastrustede bolter og selvsammensveisede aluminiumsdeler eller mer å røntge som har ført til lengre vedlikeholdsperioder. Her har det nok blitt mange nye mhs tiltak og mer utstrakt møtevirksomhet som har ført til en tilsvarende reduksjon i faktisk arbeid gjort per ressurs. Lett å glemme/gjemme bort sånt i unskyldninger om aldrende materiell. Flyene er godt brukt og slitne i strukturen. Joda, men en femdobling er fremdeles mye... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå