Gå til innhold

De sju siste F-16 forlot Ørland - med generalmajor Tonje Skinnarland i baksetet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke akkurat imponerende "effektivitetsforbedring" innen forsvarets flyvedlikehold i 2019 sammenlignet med 1989. Tviler på at det er fastrustede bolter og selvsammensveisede aluminiumsdeler eller mer å røntge som har ført til lengre vedlikeholdsperioder. Her har det nok blitt mange nye mhs tiltak og mer utstrakt møtevirksomhet som har ført til en tilsvarende reduksjon i faktisk arbeid gjort per ressurs. Lett å glemme/gjemme bort sånt i unskyldninger om aldrende materiell.

Lenke til kommentar

Ikke akkurat imponerende "effektivitetsforbedring" innen forsvarets flyvedlikehold i 2019 sammenlignet med 1989. Tviler på at det er fastrustede bolter og selvsammensveisede aluminiumsdeler eller mer å røntge som har ført til lengre vedlikeholdsperioder. Her har det nok blitt mange nye mhs tiltak og mer utstrakt møtevirksomhet som har ført til en tilsvarende reduksjon i faktisk arbeid gjort per ressurs. Lett å glemme/gjemme bort sånt i unskyldninger om aldrende materiell.

 

Har du noe belegg/erfaring å understøtte denne påstanden med? Spør av interesse, ikke kritikk ;)

Lenke til kommentar

 

Ikke akkurat imponerende "effektivitetsforbedring" innen forsvarets flyvedlikehold i 2019 sammenlignet med 1989. Tviler på at det er fastrustede bolter og selvsammensveisede aluminiumsdeler eller mer å røntge som har ført til lengre vedlikeholdsperioder. Her har det nok blitt mange nye mhs tiltak og mer utstrakt møtevirksomhet som har ført til en tilsvarende reduksjon i faktisk arbeid gjort per ressurs. Lett å glemme/gjemme bort sånt i unskyldninger om aldrende materiell.

 

Har du noe belegg/erfaring å understøtte denne påstanden med? Spør av interesse, ikke kritikk ;)

Er også nysgjerrig på dette. Kan det skyldes at avionikken er kraftig modernisert siden 80-tallet? De har jo gjennomgått MLU og byttet rolle fra avskjæring til multirolle, så jeg vil anta at det er andre belastninger og annen bruk som bidrar?

Lenke til kommentar

Ikke akkurat imponerende "effektivitetsforbedring" innen forsvarets flyvedlikehold i 2019 sammenlignet med 1989. Tviler på at det er fastrustede bolter og selvsammensveisede aluminiumsdeler eller mer å røntge som har ført til lengre vedlikeholdsperioder. Her har det nok blitt mange nye mhs tiltak og mer utstrakt møtevirksomhet som har ført til en tilsvarende reduksjon i faktisk arbeid gjort per ressurs. Lett å glemme/gjemme bort sånt i unskyldninger om aldrende materiell.

 

Flyene er godt brukt og slitne i strukturen.
Lenke til kommentar

 

Ikke akkurat imponerende "effektivitetsforbedring" innen forsvarets flyvedlikehold i 2019 sammenlignet med 1989. Tviler på at det er fastrustede bolter og selvsammensveisede aluminiumsdeler eller mer å røntge som har ført til lengre vedlikeholdsperioder. Her har det nok blitt mange nye mhs tiltak og mer utstrakt møtevirksomhet som har ført til en tilsvarende reduksjon i faktisk arbeid gjort per ressurs. Lett å glemme/gjemme bort sånt i unskyldninger om aldrende materiell.

 

Flyene er godt brukt og slitne i strukturen.

Joda, men en femdobling er fremdeles mye...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...