kornelius kvakk Skrevet 1. april 2019 Del Skrevet 1. april 2019 (endret) Jeg har en eldre bil som jeg har hatt noen år nå. Den er det fortsatt mye god bil i, og den har vært veldig grei. Så har jeg hele tiden hatt delkasko, full kasko har aldri vært aktuelt. Nå begynner jeg å lure på om jeg skal nøye meg med kun ansvarsforsikring. Jeg tenker i utgangspunktet å ha bilen så lenge det lønner seg å ta vare på den fremfor å kjøpe ny. Nå har jeg sjekket markedet litt, og ser at jeg sannsynligvis ikke vil få mer enn 30 000 kroner dersom jeg skulle ha solgt den. Godt mulig flere tusenlapper mindre. Så da er det kanskje ikke kjempe mye vits å betale 1000-1500 kr ekstra (eller hva det er) i året for å være beskyttet mot brann, tyveri, redningshjelp og glasskade. Sannsynligvis blir vel ikke en slik alminnelig eldre bil stjålet uten videre? Jeg låser jo selvsagt alltid, og har bilen som regel parkert på temmelig trygge plasser. Redningshjelp og glasskade kan vel muligens være litt poeng å ha...Hvor stor sannsynligheten for brann er vet jeg ikke, men jeg holder bilen i ganske god stand, og har vasket i motorrommet. Endret 1. april 2019 av kornelius kvakk Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 1. april 2019 Del Skrevet 1. april 2019 (endret) Jeg gikk nettopp fra delkasko til ansvar på min 2007 modell. Differansen på årsbasis ble 260,-. Er 22,- i måneden nok spart for deg til at du tar sjansen på å betale full pris for veihjelp eller når ruta går? Jeg tok delkasko når jeg byttet forsikringsselskap i går. Endret 1. april 2019 av Dragen 3 Lenke til kommentar
joka Skrevet 1. april 2019 Del Skrevet 1. april 2019 en kamerat av meg kjørte av veien og havnet på taket for et par år siden... berging ble rekvirert pga fare for forurensing (bensin, olje) ... jeg husker ikke om det var kommunen eller politiet som forlangte bilen fjernet umiddelbart... men det ble dyrt siden han bare hadde ansvarsforsikring, han måtte betale alt selv. 2 Lenke til kommentar
kornelius kvakk Skrevet 1. april 2019 Forfatter Del Skrevet 1. april 2019 Jeg gikk nettopp fra delkasko til ansvar på min 2007 modell. Differansen på årsbasis ble 260,-. Er 22,- i måneden nok spart for deg til at du tar sjansen på å betale full pris for veihjelp eller når ruta går? Jeg tok delkasko når jeg byttet forsikringsselskap i går. Dersom jeg virkelig har tenkt å endre forsikringen så får jeg ringe å høre om hva differansen vil bli. 260 er alt for lite penger å spare for ofre den ekstra tryggheten. Jeg fikk inntrykk av at det ville bli større differanse, men jeg må vel ringe for å få svaret. 1500 kroner kan være verdt å spare mot å fjerne noen fordeler som så å si aldri blir benyttet. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 2. april 2019 Del Skrevet 2. april 2019 (endret) Hadde kun ansvar på min forrige bil som jeg puttra rundt med i 7 år og fryda meg over billig forsikring. Så røk jeg en drivaksling, og da er det ikke mye annet man kan gjøre enn å ringe etter berningsbil. Ifølge sjofføren så "hadde jeg ikke råd" til å få den fraktet til en av mine ønska destinasjoner så han tok bilen hjem til hovedkvarteret deres så jeg kunne leie meg en bilhenger å hente den selv når det passet. Og det hadde han nok rett i for det kom vel på en 5500kr bare den lille biten han fraktet den, som nok er mere enn jeg sparte i forsikring iløpet av årene pluss at det var jo litt styr å få leid henger å bil til få å henta den. Så nå betaler jeg gledelig for delkasko når jeg vet at jeg får hjelp for en 500 lapp til en egnet plass neste gang bilen bryter sammen. Klart bor du midt i oslo så blir vel ikke bergning så dyrt, men bor du i nordnorge eller på bygda blir det fort dyrt. Ruteskift blir og kostbart uten forsikring. Har fått en fin rose i min egen rute så jeg må bytte den, og med varmetråder å regnsensor så blir det kostbart selv på en eldre bil om man skal betale ruten selv. Endret 2. april 2019 av Complexity 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 6. april 2019 Del Skrevet 6. april 2019 Dersom jeg virkelig har tenkt å endre forsikringen så får jeg ringe å høre om hva differansen vil bli. 260 er alt for lite penger å spare for ofre den ekstra tryggheten. Jeg fikk inntrykk av at det ville bli større differanse, men jeg må vel ringe for å få svaret. 1500 kroner kan være verdt å spare mot å fjerne noen fordeler som så å si aldri blir benyttet. Har du sjekket opp hva differansen ble? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. april 2019 Del Skrevet 6. april 2019 Det er fra kasko til delkasko det er mye å spare. Delkasko er som regel veldig lite ekstra i forhold til kun ansvar. Et par steinsprutskader så har man spart det inn igjen. 3 Lenke til kommentar
kornelius kvakk Skrevet 6. april 2019 Forfatter Del Skrevet 6. april 2019 Har du sjekket opp hva differansen ble? Nei, jeg slo meg til ro med at det er greit å bare fortsette med delkaskoen. 1 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 9. april 2019 Del Skrevet 9. april 2019 Delkasko er veldig kjekk å ha. Viss du må bytte rute så er det jo kun 2000kr egenandel.Bilberging er så og si "gratis" Så veldig kjekt å ha dette. Pris differansen er som oftes veldig liten mellom ansvar og delkasko! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå