Redaksjonen. Skrevet 1. april 2019 Del Skrevet 1. april 2019 Nesten seks av ti nye biler var elbiler i mars Lenke til kommentar
Populært innlegg Lynxman Skrevet 1. april 2019 Populært innlegg Del Skrevet 1. april 2019 Det er fantastisk. 10 Lenke til kommentar
accer Skrevet 1. april 2019 Del Skrevet 1. april 2019 Det er vel på grunn av etter slep av bilen som ikke ble levert tidsnok. Er vel bare snart i Norge dem levere El bil så er vel heller ikke rart dem klare å øke salget 2 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 1. april 2019 Del Skrevet 1. april 2019 Det er vel på grunn av etter slep av bilen som ikke ble levert tidsnok. Er vel bare snart i Norge dem levere El bil så er vel heller ikke rart dem klare å øke salget Artig hvordan noen alltid greier å gjøre gode nyheter om elbiler til noe veldig negativt. 7 Lenke til kommentar
accer Skrevet 1. april 2019 Del Skrevet 1. april 2019 Artig hvordan noen alltid greier å gjøre gode nyheter om elbiler til noe veldig negativt. Kan du si meg hvor i hen i verden dem tar inn så mange El biler som Norge gjør. Hva skjer med el biler når det blir like dyrt p kjøre dem som fossilbil. Og hvorfor skal alle som ikke kjører El bil bli med å sponse strømmen som alle bilene der må ha? Lenke til kommentar
Populært innlegg tiboine Skrevet 1. april 2019 Populært innlegg Del Skrevet 1. april 2019 Artig hvordan noen alltid greier å gjøre gode nyheter om elbiler til noe veldig negativt. Kan du si meg hvor i hen i verden dem tar inn så mange El biler som Norge gjør. Hva skjer med el biler når det blir like dyrt p kjøre dem som fossilbil. Og hvorfor skal alle som ikke kjører El bil bli med å sponse strømmen som alle bilene der må ha? åh? får de sponsa strømmen og? shit ass. Hvor får de tak i den sponsa strømmen? #dust 14 Lenke til kommentar
accer Skrevet 1. april 2019 Del Skrevet 1. april 2019 åh? får de sponsa strømmen og? shit ass. Hvor får de tak i den sponsa strømmen? #dust Hvor høy skal avgiftene og strømprisen bli etter vert. Alle må nok bli med på lasset uansett om en vil eller ikke. Strømnettet er ikke bra nok som det er greit dem skal bygge ut å si det kommer av helt andre grunner. nettet vil nok bli nokså belastet etter vert som bilene øker. DUST kan du være sjøl. Lenke til kommentar
Populært innlegg Jack Johnson Skrevet 1. april 2019 Populært innlegg Del Skrevet 1. april 2019 Artig hvordan noen alltid greier å gjøre gode nyheter om elbiler til noe veldig negativt. Kan du si meg hvor i hen i verden dem tar inn så mange El biler som Norge gjør. Hva skjer med el biler når det blir like dyrt p kjøre dem som fossilbil. Og hvorfor skal alle som ikke kjører El bil bli med å sponse strømmen som alle bilene der må ha? Nå er det fossil drivstoffet som blir sponset i Norge og ikke strømmen?.. Oljenæringen motar milliarder hvert år i støtte for at dere skal fylle billig diesel og bensin. 11 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 1. april 2019 Del Skrevet 1. april 2019 Artig hvordan noen alltid greier å gjøre gode nyheter om elbiler til noe veldig negativt.Hvorfor er valg av fremdriftsteknologi på privatbil en greie som folk er opptatt av ? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 1. april 2019 Del Skrevet 1. april 2019 Hvor høy skal avgiftene og strømprisen bli etter vert. Alle må nok bli med på lasset uansett om en vil eller ikke. Strømnettet er ikke bra nok som det er greit dem skal bygge ut å si det kommer av helt andre grunner. nettet vil nok bli nokså belastet etter vert som bilene øker. DUST kan du være sjøl. Vi får inn effektprising som gir kostnaden til de som belaster nettet ekstra mye, slapp av. 4 Lenke til kommentar
accer Skrevet 1. april 2019 Del Skrevet 1. april 2019 Vi får inn effektprising som gir kostnaden til de som belaster nettet ekstra mye, slapp av. Mulig men jeg har mine tvil å at det kommer til å bli riktig fordelt. Lenke til kommentar
Jack Johnson Skrevet 1. april 2019 Del Skrevet 1. april 2019 åh? får de sponsa strømmen og? shit ass. Hvor får de tak i den sponsa strømmen? #dust Hvor høy skal avgiftene og strømprisen bli etter vert. Alle må nok bli med på lasset uansett om en vil eller ikke. Strømnettet er ikke bra nok som det er greit dem skal bygge ut å si det kommer av helt andre grunner. nettet vil nok bli nokså belastet etter vert som bilene øker. DUST kan du være sjøl. Nettet er mer enn bra nok. Det er kun 3% økning hvis alle kjører el, men det er 4% senking ved at man stenger fossile pumpestasjoner. Det som bidrar til økningen på nettet er alle som pusser opp og utvider kapasiteten hjemme får å få varmekabler på alle rom. Samt platetoppen som trekker 25A. Elbiler er en dråpe i havet når det gjelder belastningen på nettet. Kapasiteten er der og det er mer enn nok. 9 Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 1. april 2019 Del Skrevet 1. april 2019 Kven var det som svarte "dream on" på mittt innlegg frå januar, der eg skreiv at over halvparten av alle nye bilar registrert i mars kom til å vere elektriske? 9 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 1. april 2019 Del Skrevet 1. april 2019 Kven var det som svarte "dream on" på mittt innlegg frå januar, der eg skreiv at over halvparten av alle nye bilar registrert i mars kom til å vere elektriske? Elbilen vinner uansett. De som ikke tror det er ludditter. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 1. april 2019 Del Skrevet 1. april 2019 Mulig men jeg har mine tvil å at det kommer til å bli riktig fordelt. Men hva er riktig fordelt? 1 Lenke til kommentar
Dovreekspressen Skrevet 1. april 2019 Del Skrevet 1. april 2019 Mulig men jeg har mine tvil å at det kommer til å bli riktig fordelt.Men hva er riktig fordelt? Det skulle jeg og likt å vite. Hvordan er den objektivt riktige fordelingen? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 1. april 2019 Del Skrevet 1. april 2019 (endret) Mine tanker. Med smartmålere blir det nok mulig og registrere når lading av elbil foregår, og trenger staten inntekter etter at melkekuene fossilt forsvinner så kan de alltid legge på flere avgifter når elbilen lades. Så vi får se hvor billig det blir og bruke elbil når de er i overtall. Noe må gjøres så bare de som har bil blir belastet el-fyllingen, så tror ikke at det blir en generell høy avgift på strøm for å få opprettholde inntjeningen til statskassen. Endret 1. april 2019 av Nautica Lenke til kommentar
0laf Skrevet 1. april 2019 Del Skrevet 1. april 2019 Det var gode nyheter. Det er jo også solgt nesten like mange hybrider som fossilbiler, som også er gledelige nyheter. Det som ikke er like gledelig, er at det er en markant økning i bilsalget også. I mars i fjor ble det solgt 14401 nye biler, mens i år altså 18375 biler, det betyr at det blir solgt nesten like mange fossile biler i år som i fjor, men at elbilene kommer i tillegg til disse. 4 Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 1. april 2019 Del Skrevet 1. april 2019 Det var gode nyheter. Det er jo også solgt nesten like mange hybrider som fossilbiler, som også er gledelige nyheter. Det som ikke er like gledelig, er at det er en markant økning i bilsalget også. I mars i fjor ble det solgt 14401 nye biler, mens i år altså 18375 biler, det betyr at det blir solgt nesten like mange fossile biler i år som i fjor, men at elbilene kommer i tillegg til disse. Det er ikkje rart. Bilsalet gjekk kraftig ned i fjor, fordi folk heller stiller seg på venteliste for ein elbil enn å kjøpe ein dinosaur. Auken no er etterslep frå i fjor. 5 Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 1. april 2019 Del Skrevet 1. april 2019 Mine tanker. Med smartmålere blir det nok mulig og registrere når lading av elbil foregår, og trenger staten inntekter etter at melkekuene fossilt forsvinner så kan de alltid legge på flere avgifter når elbilen lades. Dei kan no prøve, og sjå kor mange stemmer dei får. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå