Zeltik Skrevet 31. mars 2019 Del Skrevet 31. mars 2019 Til sommeren har jeg en bachelor i ledelse. Jeg tenker å jobbe et år før jeg tar en master i ledelse. I mellomtiden tenkte jeg det kunne være gunstig å spe på med et emne eller to i økonomi en eller to ganger 7.5 SP. Jeg trenger anbefaling på emner som er gunstige/allsidige/ser bra ut på CV. Synes feltet et uoversiktlig og det er utfordrende å vurdere hvorvidt de lever opp til kriteriene slik jeg har beskrevet dem, eksempelvis makro/mikroøkonomi, bedriftsøkonomi, statestikk, osv. Lenke til kommentar
nightowl Skrevet 31. mars 2019 Del Skrevet 31. mars 2019 1. Grunnleggende mikro er noe alle burde ha. Kanskje en skvett makro også for å bedre forstå finansmarkedet, arbeidsmarkedet, o.s.v. 2. Vanskelig å ta gjennomtenkte valg som har en økonomisk side i seg, hvis man ikke forstår enkel bed.øk., som variable og faste kostnader o.s.v. 3. Også trenger du selvsagt strategi, om du ikke allerede har det. Lenke til kommentar
AnonymBruker_1 Skrevet 1. april 2019 Del Skrevet 1. april 2019 (endret) Vet ikke hva som ser bra ut, men det er uten tvil micro og statistikk som gjør deg smartere i en arbeidshverdag.. Makro desidert sistevalg Endret 1. april 2019 av kim_InnleggNO Lenke til kommentar
Capa Barsavi Skrevet 20. april 2019 Del Skrevet 20. april 2019 Hvilke økonomifag har du allerede i ledelsesgraden din? Bedøk er helt klart svært relevant. Kanskje mikro også. Ellers er statistikk og IT(!) sannsynligvis gode valg. Lenke til kommentar
Papegøye Skrevet 21. april 2019 Del Skrevet 21. april 2019 Bedriftsøkonomi (med grunnleggende regnskap) pg introduksjonskurs i mikroøkonomi er gull verdt. Hvis du skal ha mer enn to fag vil jeg på tredjeplass sette enten et grunnleggende kurs i finans, eller statistikl. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå