dragz Skrevet 31. mars 2019 Del Skrevet 31. mars 2019 (endret) Jeg snublet over denne her, www.proteanelectric.com. Har dette noe for seg? Ved første øyekast burde det å plassere motoren i hjulet gi en betydelig forenkling av drivlinjen og mer rom for passasjerer og last inne i bilen. Endret 31. mars 2019 av dragz Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 31. mars 2019 Del Skrevet 31. mars 2019 Joda, det ser bra ut det der. 28-36 kg mer uavfjæret masse per hjul burde være overkommelig for mange bilsegmenter, men er neppe noe for sportsbiler. Jeg er mer spent på effektivitet vs slitasje og havarier. Det er jo sånn at elektromotorer gjerne er mer effektive desto kortere avstanden mellom stator og rotor er. Her vil motoren bli veldig mye utsatt for støt og slag enn om den var avfjæret, så jeg antar de har valgt en mye større avstand mellom stator og rotor enn det som er vanlig ellers. Det kan gå ut over effektiviteten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå