Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hva ser dette ut som?

Skeletal

Anbefalte innlegg

Fikk noe som så ut som et insektbitt I starten av januar. I starten var det en lys rosa rund formasjon omsluttet av en større sirkel med svakere rosa farge. Etter noen uker så det ut til å forsvinne, men så har det blusset opp igjen, for så å gå tilbake og nå har det igjen blusset opp. Dette bildet er tatt I dag, ca 3 måneder etter at jeg først la merke til at det var noe. Hva kan dette være?

post-518217-1600748_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her kan jeg nesten garantere deg at ingen kan komme med et sikkert svar. Jeg anbefaler deg å gå til fastlegen din som også kommer til å klø seg litt i huet, om ikke han/henne har sette dette før eller om dette er et klart og tydelig symptom på en gitt sykdom. Jeg ville dratt til legen før diagnosene kommer på samlebånd her i feltet - alt fra borrelia til malaria - uten at det er forankret i god solid litteratur. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Uten å kunne "klemme" på den, eller fjerne skorpen, er det umulig å si hva det er. Malaria er det i hvert fall ikke.

Det er direkte feil å anbefale deg å pirke i det, men hvis du gjør det, er du ikke annerledes enn mannfolk flest.

Så hvis du først bestemmer deg for å gjøre det, vær nøye med hygienen.

Det er litt vanskelig å se på bildet om det er en føflekk, eller om det mørke området er en ansamling under huden. Hvis du ikke er kjent med at du har hatt en føflekk der, tipper jeg på at dette er en betent hårsekk/ingrodd hår.

Hvis føflekk, legen umiddelbart, eller legen uansett dersom du er usikker og ikke vil grave videre selv.

Fortell gjerne hva dette var dersom du finner ut av det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Uten å kunne "klemme" på den, eller fjerne skorpen, er det umulig å si hva det er. Malaria er det i hvert fall ikke.

Det er direkte feil å anbefale deg å pirke i det, men hvis du gjør det, er du ikke annerledes enn mannfolk flest.

Så hvis du først bestemmer deg for å gjøre det, vær nøye med hygienen.

Det er litt vanskelig å se på bildet om det er en føflekk, eller om det mørke området er en ansamling under huden. Hvis du ikke er kjent med at du har hatt en føflekk der, tipper jeg på at dette er en betent hårsekk/ingrodd hår.

Hvis føflekk, legen umiddelbart, eller legen uansett dersom du er usikker og ikke vil grave videre selv.

Fortell gjerne hva dette var dersom du finner ut av det.

Hvis du skulle kommet med en diagnose, måtte man tatt en vevsprøve om man ikke er en dyktig hudlege eller fastlege som ser dette mest i praksis. Jeg ville nok ikke satset pengene på hverken føflekk eller inngrodd hårsekk....

Lenke til kommentar

Hvis du skulle kommet med en diagnose, måtte man tatt en vevsprøve om man ikke er en dyktig hudlege eller fastlege som ser dette mest i praksis. Jeg ville nok ikke satset pengene på hverken føflekk eller inngrodd hårsekk....

Jeg innledet med "...umulig å si hva det er.", her forteller jeg ikke bare meg selv at diagnostisering er umulig. Veldig bra at du stadfestet det.

Når det gjelder føflekk/hårsekk, ser jeg at min upresise formulering fort kan dreies til din fortolkning, my bad. Jeg mente noe helt annet.

Uansett betyr "tipper jeg" det samme som "gjetter jeg".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...