Bone Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Heisann! Jeg har noen få codecer som jeg installerer; DivX XviD AC3Filter og, for å spille av DVD (og diverse andre) PowerDVD vX.X Jeg hører og ser at mange anbefaler FFDShow og diverse andre codec-pakker, men hva skal jeg egentlig med dem? Er det noen som føler at jeg burde ha flere codecer enn de jeg har listet opp her? mvh Bone Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Strengt tatt trenger du ikke flere codecer enn de 3 du har nevnt. (divx, xvid og ac3). Det spiller det meste. ffdshow har noen filtre som kan komme godt med men som strengt tatt ikke er nødvendig. http://cutka.szm.sk/ffdshow/ Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Ogg Vorbis Direct Show filter implementation finnes hos doom9.org Lenke til kommentar
Bone Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 Ogg Vorbis Direct Show filter implementation finnes hos doom9.org hva er denne godt for? Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Kjekt hvis du skal avspille .ogm fil... (Ogg Vorbis = like bra lyd som MP3, men som tar opp mindre plass) Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 (endret) For all del: ffdshow er IKKE en kodekpakke. ffdshow er et directshow filter som gjør at du kan dekode (se) følgende: Alle DivX versjoner XVID - XviD MPEG4 video codec MP43 - Microsoft MPEG-4 Video Codec V3 (used in some ASFs) MP42 - Microsoft MPEG-4 Video Codec V2 MP41 - Microsoft MPEG-4 Video Codec V1 (old and low quality) Raw video I tillegg fikser den H.263+. Hva nå enn det er for noe EDIT: Så strengt tatt trenger du ikke mer enn ffdshow og AC3-filter for å se 95% av videoer som finnes i dataverdenen i dag. Hvis du på den annen side skal LAGE divx-videoer eller noe sånt må du ha kodeken. Hvis du på en eller annen mystisk måte skulle komme over et klipp du ikke kan spille av kan du bruke G-spot til å finne ut hvilken kodek du trenger. Endret 25. desember 2003 av Loomy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå