inside_864319 Skrevet 30. mars 2019 Del Skrevet 30. mars 2019 – Disse 5 tingene har miljøhovedstaden Oslo fått til 3 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 30. mars 2019 Del Skrevet 30. mars 2019 De har fått til endel bra tiltak men på bekostning av medmenneskelige hensyn, foreksempel så stenges funksjonshemmede ute fra Oslo sentrum, bla. til rådhuset tok det 8 måneder med purringer før de fikk ordnet opp i dette lite gjennomtenkte tiltaket og fortsatt er det problemer med tilgangen. 2 Lenke til kommentar
missi Skrevet 30. mars 2019 Del Skrevet 30. mars 2019 Hva gjør denne reklameposteren i TU? Og, har de som bor i Oslo fått en enklere og tryggere hverdag? 6 Lenke til kommentar
Mutant_100 Skrevet 30. mars 2019 Del Skrevet 30. mars 2019 Hva gjør denne reklameposteren i TU? Og, har de som bor i Oslo fått en enklere og tryggere hverdag? Det er av stor interesse for almennheten og teknologer om mdg får til endring i miljøpolitikken. Spesielt siden dette er første gang mdg har innflytelse. Enkelhet og trygghet kan være en diskusjon i andre artikler, men denne dreier seg om miljø. Jeg ønsker tilsvarende opptellinger av andre miljøambisjoner, feks granavollen på maritim næring. Det er imidlertid ikke kritisk journalistikk og tar lang tid for å komme til saken. 7 Lenke til kommentar
Oslo-borger Skrevet 30. mars 2019 Del Skrevet 30. mars 2019 Rød propaganda fra ende til annen! Når det kommer til søppelskandalen skal det sies at privat håndtering fungerte utmerket i omlag 20 år med blått styre. Men private initiativ er jo noe styggdom, må vite. Gi oss 4 år til med sosialistisk styre takk. Ikke noe problem at dem som prøver å skape noe, flagger ut av byen. La oss lage en by kun for offentlig ansatte og NAV-ere! 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg Snikpellik Skrevet 30. mars 2019 Populært innlegg Del Skrevet 30. mars 2019 Og, har de som bor i Oslo fått en enklere og tryggere hverdag? Ja, det vil jeg absolutt si. Har bodd i Oslo i 8 år nå og forandringene som i hovedsak dette byrådet, men også det forrige satte i gang har gjort deler av Oslo bedre for oss som bor her. Litt flere gater uten biltrafikk, litt mer liv på gateplan, litt lettere og tryggere å gå og sykle. Bedre kollektivtransport. Enklere å parkere for oss som bor her. Også tendenser til mindre luftforurensing her jeg bor. Jeg skjønner godt de som stemmer på MDG i Oslo. 12 Lenke til kommentar
missi Skrevet 30. mars 2019 Del Skrevet 30. mars 2019 Det er av stor interesse for almennheten og teknologer om mdg får til endring i miljøpolitikken. Spesielt siden dette er første gang mdg har innflytelse. Enkelhet og trygghet kan være en diskusjon i andre artikler, men denne dreier seg om miljø. Jeg ønsker tilsvarende opptellinger av andre miljøambisjoner, feks granavollen på maritim næring. Det er imidlertid ikke kritisk journalistikk og tar lang tid for å komme til saken. Da kan vi notere oss at miljøkamp handler om å gjøre ting så vanskelig som mulig for folk flest. 5 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 30. mars 2019 Del Skrevet 30. mars 2019 Hva er det som er så vanskelig? 9 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 30. mars 2019 Del Skrevet 30. mars 2019 Hva er det som er så vanskelig? Sett deg i en rullestol. Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 31. mars 2019 Del Skrevet 31. mars 2019 Hva er det som er så vanskelig?Sett deg i en rullestol. Utdyp med kilder. Vil jo tro at det finnes unntak for dem med handicap. Ellers er faktisk de fleste bygg tilpasset rullestol, samt at rullestol klarer seg fint på veien, så ser ikke helt problemet. 1 Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 31. mars 2019 Del Skrevet 31. mars 2019 (endret) Rød propaganda fra ende til annen! Når det kommer til søppelskandalen skal det sies at privat håndtering fungerte utmerket i omlag 20 år med blått styre. Men private initiativ er jo noe styggdom, må vite. Gi oss 4 år til med sosialistisk styre takk. Ikke noe problem at dem som prøver å skape noe, flagger ut av byen. La oss lage en by kun for offentlig ansatte og NAV-ere! Selv et av de først søkene på Google motsier oppgulpet ditt om at endringene er fiendtlige mot folk og butikker, og peker på at det er andre faktorer i spill her: https://www.nettavisen.no/meninger/nisjawil/er-det-bilfritt-sentrum-eller-netthandelen-som-gir-butikkdod/3423501667.html https://www.hegnar.no/index.php/Nyheter/Eiendom/2019/01/Analysesjef-Da-vil-butikkdoeden-ta-av-i-Norge https://www.google.com/amp/s/www.abcnyheter.no/amp/penger/naeringsliv/2019/01/09/195490254/stein-erik-hagen-spar-butikkdod-vi-har-nok-ting Osv osv, bare søk selv så får du flere artikler og kilder. Edit: ellers er det ikke dumt om du klarer å nyansere ting litt. Det finnes nyanser mellom en nynazist og en hippie, og det finnes nyanser mellom høyre og venstre. Det er ikke sånn at alt rødt er kommunistisk mens alt høyre er kun privatisering uten noen regulering. Forøvrig, ingen av ytterpunktene er ideelle, men en blanding. Det hører til historien her at grunnen til at det gikk så til de grader rett vest var fordi anbudet som ble gitt ikke var realistisk. Det er en debatt som raser, uavhengig av politisk ståsted, at politikere er helt idioter når dem vurderer anbud, som vektlegger kost over alt annet. Heldigvis går debatten og vi får håpe at gjennomføringen, kvalitet og den slags vektlegges mer. Pris er ikke alt, og hvertfall her, ble ekstremt myr dyrere enn om man heller hadde gått for en "dyrere" løsning. Endret 31. mars 2019 av The Very End 5 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 31. mars 2019 Del Skrevet 31. mars 2019 (endret) Å si at sentrum "dør" i Oslo fordi det blir bilfritt er noe av det dummeste jeg leser, men et klassisk utsagn fra mange. Som ikke bor der. Endret 31. mars 2019 av Snikpellik 8 Lenke til kommentar
the-man Skrevet 31. mars 2019 Del Skrevet 31. mars 2019 De har fått til endel bra tiltak men på bekostning av medmenneskelige hensyn, foreksempel så stenges funksjonshemmede ute fra Oslo sentrum, bla. til rådhuset tok det 8 måneder med purringer før de fikk ordnet opp i dette lite gjennomtenkte tiltaket og fortsatt er det problemer med tilgangen. Lenke til kommentar
the-man Skrevet 31. mars 2019 Del Skrevet 31. mars 2019 Det byrådet ikke har forstått, men som de prøver å reklamere for og sammenligne seg med, er bilfritt sentrum med byliv som i andre byer nedover i Europa. I Norge er det snø, mørketid og kuldegrader. Når skal byrådet forstå dette og innrette seg. Å late som vi bor i Madrid går ikke og det forstår Ola Nordmann, men ikke MDG. I tillegg så må gater og fortau brøytes på samme vilkår som for sykkelstier. Alle må prioriteres likt! Når det er sagt så er det bra at det legges til rette for sykling i byen. 2 Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 31. mars 2019 Del Skrevet 31. mars 2019 Selv et av de først søkene på Google motsier oppgulpet ditt om at endringene er fiendtlige mot folk og butikker, og peker på at det er andre faktorer i spill her: https://www.nettavisen.no/meninger/nisjawil/er-det-bilfritt-sentrum-eller-netthandelen-som-gir-butikkdod/3423501667.htmlhttps://www.hegnar.no/index.php/Nyheter/Eiendom/2019/01/Analysesjef-Da-vil-butikkdoeden-ta-av-i-Norgehttps://www.google.com/amp/s/www.abcnyheter.no/amp/penger/naeringsliv/2019/01/09/195490254/stein-erik-hagen-spar-butikkdod-vi-har-nok-ting Osv osv, bare søk selv så får du flere artikler og kilder. Edit: ellers er det ikke dumt om du klarer å nyansere ting litt. Det finnes nyanser mellom en nynazist og en hippie, og det finnes nyanser mellom høyre og venstre. Det er ikke sånn at alt rødt er kommunistisk mens alt høyre er kun privatisering uten noen regulering. Forøvrig, ingen av ytterpunktene er ideelle, men en blanding. Det hører til historien her at grunnen til at det gikk så til de grader rett vest var fordi anbudet som ble gitt ikke var realistisk. Det er en debatt som raser, uavhengig av politisk ståsted, at politikere er helt idioter når dem vurderer anbud, som vektlegger kost over alt annet. Heldigvis går debatten og vi får håpe at gjennomføringen, kvalitet og den slags vektlegges mer. Pris er ikke alt, og hvertfall her, ble ekstremt myr dyrere enn om man heller hadde gått for en "dyrere" løsning. Du finner artikler som forteller motsatt også.. Gjelder bare hva en søker etter, osv osv Lenke til kommentar
the-man Skrevet 31. mars 2019 Del Skrevet 31. mars 2019 @Villfaren, du motsier at det er snø, kulde og mørke måneder i Oslo? Vi kan ikke kan sammenligne oss med andre Europeiske byer lengre sør! Lenke til kommentar
G0RJS955 Skrevet 31. mars 2019 Del Skrevet 31. mars 2019 Hva gjør denne reklameposteren i TU? Og, har de som bor i Oslo fått en enklere og tryggere hverdag? Det er av stor interesse for almennheten og teknologer om mdg får til endring i miljøpolitikken. Som du selv skriver, er dette politikk. Det er ikke åpenbart at det hører hjemme i Teknisk Ukeblad. Artikkelen er tung på følelser og lett på harde fakta. Slikt glir glatt inn hos NRK, Dagbladet med mer, men dårlig på et sted dedikert til teknologi og harde fakta. 3 Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 31. mars 2019 Del Skrevet 31. mars 2019 (endret) Hva gjør denne reklameposteren i TU? Og, har de som bor i Oslo fått en enklere og tryggere hverdag?Det er av stor interesse for almennheten og teknologer om mdg får til endring i miljøpolitikken.Som du selv skriver, er dette politikk. Det er ikke åpenbart at det hører hjemme i Teknisk Ukeblad. Artikkelen er tung på følelser og lett på harde fakta. Slikt glir glatt inn hos NRK, Dagbladet med mer, men dårlig på et sted dedikert til teknologi og harde fakta. I så fall må vi være strengere i kommentarfeltene på TU; For makan til synsing, følelser og generelt drittpreik skal man lete lenge etter av hva folk lirer fra seg her (ja greit, trenger ikke lete lenge, men du forstår poenget mitt). Endret 31. mars 2019 av The Very End 3 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 31. mars 2019 Del Skrevet 31. mars 2019 (endret) Utdyp med kilder. Vil jo tro at det finnes unntak for dem med handicap. Ellers er faktisk de fleste bygg tilpasset rullestol, samt at rullestol klarer seg fint på veien, så ser ikke helt problemet. Da går du nok utifra at alle rullestoler er elektriske, så er ikke tilfelle. Spesielt til rådhuset har det blitt nesten umulig og komme til, funksjonshemmede blir henvist til vareleveringen på baksiden, men hvis du synes det er greit at funksjonshemmede er annenrangs borgere forstår jeg utspillet ditt. https://www.handikapnytt.no/funksjonshemmede-slass-for-tilgjengeligheten-i-et-bilfritt-sentrum/ https://www.abcnyheter.no/motor/bil/2018/09/06/195430637/oslo-sentrum-tommes-for-handikapp-parkering-jeg-blir-opprort-og-lei-meg https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/--oslo-byradet-stenger-funksjonshemmede-ute/3423497621.html https://www.dagsavisen.no/oslo/her-far-ikke-lill-62-sta-lenger-1.978416 Endret 31. mars 2019 av Nautica 2 Lenke til kommentar
G0RJS955 Skrevet 31. mars 2019 Del Skrevet 31. mars 2019 I så fall må vi være strengere i kommentarfeltene på TU; For makan til synsing, følelser og generelt drittpreik skal man lete lenge etter av hva folk lirer fra seg her (ja greit, trenger ikke lete lenge, men du forstår poenget mitt). Ja, deg bør være strengere. Problemet er at rotårsaken ligger i en clickbait-artikkel, og slike gir voldsomt irritasjon med tilhørende kommentarflom. Mange lar seg irritere, også en ellers sindig debattant erklærte en artikkel for et resultat av en sokkerøykende yogainstruktør. Og TU tøyer strikken i overkant mye med uetterettelige artikler der kW og kWh sauses sammen til en uleselig suppe, årevis med krav om mer etterrettelighet aldri blir tatt til følge. TU tjener utvilsomt på reklamevisning med slike artikler, men på sikt koster det i omdømme. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå