Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva mener tredjepart?

Anbefalte innlegg

Matchet med en jente på Tinder for litt over tre uker siden. Det gikk siden over på snapchat, hvor det har vært lite progresjon siden. Har snappet litt frem og tilbake. Bare for å teste vannet egentlig. Men spurte allerede etter noen dager om hun var keen på å møtes, for jeg skulle reise til byen hun bor i. Det var hun  interessert i. Men det passet ikke til syvende og sist, for hun skulle på hytta. Gjennom denne helgen var det lite aktivitet fra hennes side. Så jeg tenkte at dette var det.

Jeg tok ikke noe mer kontakt hele uken etter. Selv om det rant inn casual bilder fra henne hele tiden. Før jeg forrige helg begynte sånn smått å skrive igjen. Og vi har egentlig hatt en ganske lettbeint tone etter det. På mandag denne uken arrangerte vi egentlig at jeg skulle komme til henne (til helgen). Men da jeg spurte igjen på Torsdag om hun fortsatt var interessert, så skulle det plutselig skje noe annet.

Slik som jeg tyder det i meldinger frem og tilbake, så virker hun ikke uinteressert. Men nå til helgen når alt kom til alt så har det vært litt avvisende føler jeg. Jeg orker ikke legge energi i et menneske jeg egentlig ikke kjenner. Burde jeg være direkte, og spørre om hun faktisk er interessert i noe, eller ikke? Jeg blir ikke å legge opp til å møtes en tredje gang.

Anonymous poster hash: 5517b...2fb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør alltid lede og være direkte. Folk flest og jenter verst vet ikke hva de vil og følger stort sett strømmen.

Det høres ut som hun er interessert, men at du er for vinglete og ubesluttsom til at du greier å ro det i land. Jenter liker ikke vinglete menn. De ønsker å bli tatt og de ønsker å bli ledet. 

Kom med et direkte forslag som ikke kan misforstås og som ikke kan snakkes ut av. IKKE spør om hun faktisk er interessert. Det er svakt og patetisk.

Noen dårlige eksempler:

1) 

Han: "Hadde vært morsomt å treffes en dag."

Hun: "Ja, kanskje det."

2) 

Han: "Har du lyst å treffes i morgen kl 7?"

Hun: "Da skal jeg passe katten til nisen min."

Han. "Kanskje en annen dag da."

Hun: "Ja, kanskje det. Hihi."

Bra eksempel:

1) Han: "Vi burde treffes snart og bli bedre kjent. Hvordan ser uken din ut?"

2) Han: "La oss treffes for en drink i løpet av uken. Hvilken dag er best for deg?"

Kjør på med litt selvtillit og vær direkte. Ikke gi henne noen enkle fluktruter. 

Endret av DukeRichelieu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for innspill. Er dessverre ikke så lekende lett å arrangere noe. Da vi bor i hver vår by et stykke fra hverandre. Derfor jeg skulle være tidlig uke å booke helgen. Men familie trumfet det.

Å være direkte eller styrende er ikke noe problem. Men hvordan gjøre det så taktfullt som mulig derimot.

I tillegg så kan man jo se seg blind på signaler når man prøver å dra noe i land. Dette var noe av hensikten med tråden.

Lenke til kommentar

Drit i å se etter signaler. At en jente i det hele tatt svarer på meldingene dine er signal nok. Ikke bare det, men å vise styrke og lederskap kan og vil sannsynligvis øke tiltrekningen til deg.

Det ultimate svar på om en jente er interessert er jo om hun faktisk ønsker å treffe deg. 

Men dere bor i ulike byer skriver du. Hva er planen da? Et ligg? Langdistanseforhold? Eller vurderer du å flytte dit om ting skulle ordne seg?

• Liker 1
Lenke til kommentar

De signalene, når du prøver å dra i land noe KAN være misvisende. Jeg matcha med ei for en stund tilbake. Skrev litt på Tinder hvor hun virket vanskelig og uinteressert, men ba henne med ut og fikk Snapen hennes.

IRL er hun helt normal og enkel å kommunisere med. På Snap og slikt er hun omtrent som hun du beskriver, selv etter vi har møttes en del ganger. Det er vanskelig å komme med en fasit her, selv om jeg i utgangspunktet har lyst til å si at hun kanskje ikke er interessert.

Konklusjonen min er at du gjør det du selv føler for å gjøre. Be henne ut igjen, gi henne beskjed om at det ikke er brevenner du er på jakt etter og kutt henne ut eller bare vente til hun tar initiativ (som hun sannsynligvis ikke kommer til å gjøre).

• Liker 1
Lenke til kommentar

- Hvordan ser neste helg ut for deg? Da skal jeg ta deg med på (...) (restaurant vi har pratet om). Etter det er jeg ikke hjemme på tre ukers tid.

Høres det helt evneveikt ut?

Ja! :D 

Glem restaurant. Glem at "...etter det er jeg ikke hjemme på tre ukers tid."

Det er generelt ikke en god idé å legge opp til restaurantbesøk som første date eller med noen man enda ikke har møtt. Kanskje synes du det er en god idé, men mange jenter vil synes det vil være skremmende. 

Ha gjerne restaurant som en del av 'programmet' for kvelden om ting går bra, men ikke ha det som et utgangspunkt! Utgangspunktet bør være at man treffes for en spasertur eller en drink og hvis kjemien er bra, så fortsetter kvelden videre til for eksempel et restaurantbesøk.

80% av mine 'dates' har vært at jeg avtaler at vi møtes nær trikkestoppet hvor jeg bor. Derfor har jeg aldri avtalt noe mer enn at vi møtes ved XXX og tar det litt spontant. Og hva er vel bedre enn å ta ting litt spontant? Som regel har jeg hatt en grov plan i bakkant, men jeg har aldri planlagt lenger enn at vi bare rusler rundt litt og finner en plass med noe å drikke. Er kjemien bra, så foreslår jeg for eksempel at vi drar hjem til meg. Noe jeg gjorde med min nåværende kjæreste.

Du gir ikke så veldig mye bakgrunninformasjon til oss her på forumet. Drar du til hennes by kun for å treffe henne? Eller skal du dit uansett? 

Generelt og uten å ha noe bakgrunnsinformasjon ville jeg lagt det frem noe lignende dette:

"Hvordan ser neste helg ut for deg? Jeg skal til byen og har lyst å treffe deg. : )"

Se hva hun svarer. Er hun positiv, så foreslår du å treffes en plass i sentrum og at dere kan treffes for et glass vin eller en øl. Så får du nesten bare ta det derfra. Blir du sulten, så stikk på restauraunt. Eller ta en hamburger i hånden.

Er hun avvisende til dette forslaget, så ville jeg gått videre.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Du gir ikke så veldig mye bakgrunninformasjon til oss her på forumet. Drar du til hennes by kun for å treffe henne? Eller skal du dit uansett? 

Har ikke så mye jeg skulle gjort der nå i umiddelbar fremtid. Så ville vært for å treffe henne. Derfor jeg skulle legge det opp litt aggressivt. Men kan din tilnærming. Har soveplasser der om det skjærer seg.

Lenke til kommentar

Har ikke så mye jeg skulle gjort der nå i umiddelbar fremtid. Så ville vært for å treffe henne. Derfor jeg skulle legge det opp litt aggressivt. Men kan din tilnærming. Har soveplasser der om det skjærer seg.

Kjør på da! :) 

Og hold oss gjerne oppdatert. Lykke til! 

Lenke til kommentar

Duke har rett om første daten. Ble med en dude på kaffe en gang, han så meg ute og whatever og fikk nr mitt, tenkte dette er OK, dette er greit, er bare en kaffedate, så drar han frem klær han hadde kjøpt til meg.. gikk fra 100- 0 på null komma niks. 

Har møtt en del folk jeg bare ikke føler kjemien med, og da er det veldig ok å kunne bare dra hjem igjen etter møtet hvis man ønsker det. Er oftere det motsatte har skjedd da, at vi møtes for kaffe så er jeg hjemme igjen sent på kvelden/natta. 

Lenke til kommentar

Duke har rett om første daten. Ble med en dude på kaffe en gang, han så meg ute og whatever og fikk nr mitt, tenkte dette er OK, dette er greit, er bare en kaffedate, så drar han frem klær han hadde kjøpt til meg.. gikk fra 100- 0 på null komma niks.

Ugh!

Ja det lyser knekte antenner lang vei.

Lenke til kommentar

Har møtt en del folk jeg bare ikke føler kjemien med, og da er det veldig ok å kunne bare dra hjem igjen etter møtet hvis man ønsker det. Er oftere det motsatte har skjedd da, at vi møtes for kaffe så er jeg hjemme igjen sent på kvelden/natta.

Å wow… Kjøpe klær til dama på første date? ? Jeg er ingen Don Juan, men selv jeg vet at det er helt søkt.

Jaja, du fikk en artig anekdote ut av det da!

Lenke til kommentar

Spurte. Fikk et "kanskje"svar. Tror jeg dropper personen om det ikke skjer noe denne helgen.

"Kanskje" betyr bare hvis det ikke blir noe mer med en av de andre jeg liker bedre enn deg. Du burde allerede ha booket inn en ny og glemt denne.

Endret av coffeee
Lenke til kommentar

"Kanskje" betyr bare hvis det ikke blir noe mer med en av de andre jeg liker bedre enn deg. Du burde allerede ha booket inn en ny og glemt denne.

Stort sett enig.

Det som er interessant er hvorfor man får kanskje.

Om man får kanskje fordi jenta uansett ikke var særlig interessert - greit nok.

Men om man får kanskje rett og slett fordi man er tafatt og ikke er direkte nok når man spør/foreslår et møte, så er det veldig synd. 

Stort sett trenger jenter å ledes. Er man nølende og forsiktig så kommer man sjeldent særlig langt i kvinnenes verden. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...