John50 Skrevet 30. mars 2019 Del Skrevet 30. mars 2019 Her om dagen så ville ikke Berlingoen starte, hadde gått helt fint da jeg parkerte den dagen før. Har sjekket bensinpumpe, sikringer, skifta "coil", men den vil ikke tenne, Det er en bensinmotor. Har ikke lyst å bruke tusenvis av kroner på verksted, da bilen er 13 år gammel. Batteriet er nytt og startmotoren drar rundt som bare det, men ikke pokker om det er antydning til tenning. Sikkert ikke så lett å komme med forslag eller ? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 30. mars 2019 Del Skrevet 30. mars 2019 Ingen antydning til tenning i det hele tatt? Har du sjekket plugger også? Lenke til kommentar
Fenrisúlfr Skrevet 30. mars 2019 Del Skrevet 30. mars 2019 Sjekket jording? Ene jordinga på gamle min hoppa av, samme symptomer. 1 Lenke til kommentar
John50 Skrevet 30. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2019 Ingen antydning til tenning i det hele tatt? Har du sjekket plugger også? Ingen antydning til tenning nei, pluggene har jeg ikke skiftet. Lenke til kommentar
John50 Skrevet 30. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2019 Sjekket jording? Ene jordinga på gamle min hoppa av, samme symptomer. Hvordan sjekker jeg jordingen ? Lenke til kommentar
Fenrisúlfr Skrevet 30. mars 2019 Del Skrevet 30. mars 2019 Jording er det samme som den negative kabelen til batteriet, det er en ifra motor, og en til chassis hvis jeg husker riktig. Er en god stund sida jeg kjørte min i pressa Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 30. mars 2019 Del Skrevet 30. mars 2019 Hvordan sjekket du bensinpumpen? Mulig gåent rele. Spray startgass i luftinntaket og se om det er noe reaksjon. 1 Lenke til kommentar
John50 Skrevet 30. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2019 Hvordan sjekket du bensinpumpen? Mulig gåent rele. Spray startgass i luftinntaket og se om det er noe reaksjon. Jeg løsna den slangen som går inn på forgasser, tror jeg. Tenner ikke på startgass heller Lenke til kommentar
toffo Skrevet 30. mars 2019 Del Skrevet 30. mars 2019 Er også verdt å tenke på om startsperra har slått seg vrang og ikke slår inn. Lenke til kommentar
cuberen Skrevet 30. mars 2019 Del Skrevet 30. mars 2019 (endret) Skjedde noe liggnende med til Berlingo'n i Familien. Helt Dau. Tror jeg bare tok den negative kabelen av batteriet og satt den på igjen. Vet ikke om det "restarta" noe. Kan ikke huske det var noe annet jeg gjorde. Starta som en drøm. Men kan jo være andre grunner som nevnes her. Endret 30. mars 2019 av cuberen Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 31. mars 2019 Del Skrevet 31. mars 2019 Jeg løsna den slangen som går inn på forgasser, tror jeg. Tenner ikke på startgass heller Du har ikke forgasser på en 13 år gammel bil. Forslag: -Kan være verd å skifte tennplugger og tennpluggkabler om det ikke er forsøkt tidligere. Relativt rimelig og enkelt å få til på egenhånd. -Om ikke det fungerer kan du kjøpe et kompressjonstestingskit på f eks Biltema for å se om du har skikkelig kompressjon i sylinderene https://www.biltema.no/bil---mc/verkstedsutstyr/testinstrument/kompresjonstester/kompresjonstester-bensin-2000022140 -Kjøp en OBD2 scanner og se om det kommer noen feilkoder som kan gi deg noe info. Om ingen av disse fungerer kan det være veivakselsensoren, evt en gammel registerreim som har hoppet over tenner og forårsaker ukorrekt timing mellom veiv og kamaksel. Om du ikke er komfortabel med å utføre noen av disse, finn et verksted til å gjøre feilsøkingen for deg og avgjør derfra hva du vil gjøre med bilen. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 31. mars 2019 Del Skrevet 31. mars 2019 Det sitter en bryter, jeg tror det er i nærheten av batteriet, som gjør at bilen stopper(mulig den kutter bensinen og/eller tenning? ) hvis du havner i en kollisjon. En kompis hadde en berlingo med akkurat samme problem, da var det bare å slå over/bytte bryteren så gikk bilen som bare det igjen. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 31. mars 2019 Del Skrevet 31. mars 2019 tartmotoren drar rundt som bare det, men ikke pokker om det er antydning til tenning. kan være reg. reima som har røket. Er vel et deksel med et par skruer i over tannhjulet på kamaksel du kan skru av å sjekke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå