Trestein Skrevet 4. april 2019 Del Skrevet 4. april 2019 Ja, men du kan ikke ekstrapolere dine erfaringer og late som om alle gjør det samme som deg. Dere bruker statistikker til å motbevise hverandre, og deretter så "later du som" alle gjør som deg, fordi du har "leid en 3-serie". Enten så får dere bruke offisielle tall og statistikker, eller så får dere ikke diskutere det i det hele tatt .. og hva inni hampen har en fyr i en Audi 80 som kjørte rundt jorden med noe som helst å gjøre? Hvordan er dette et jævla argument i det heletatt?! Det ble påstått at det var umulig å kjøre en passat på 0,41 liter pr mil. For å bevise det henviste jeg til et forsøk som ble gjort i 1992 der en jurnalist kjørte jorden rundt med en audi 80 med en gjennomsnittfart på 85km/time og 0,385liter pr mil. Tallene for energiforbruk fant jeg her https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_3 2 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 19. april 2019 Del Skrevet 19. april 2019 (endret) https://www.nettavisen.no/okonomi/tysk-sjokkstudie-elbiler-har-hoyere-co2-utslipp-enn-diesel-biler/3423674397.html På nettavisen i dag vitenskapens beregninger av CO2 fra el biler Endret 19. april 2019 av Trestein 3 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 19. april 2019 Del Skrevet 19. april 2019 (endret) https://www.nettavisen.no/okonomi/tysk-sjokkstudie-elbiler-har-hoyere-co2-utslipp-enn-diesel-biler/3423674397.html På nettavisen i dag vitenskapens beregninger av CO2 fra el biler Å kjøre Tesla er verre for klimaet enn å kjøre diesel-bil Da kan jo klima religiøse i Tesla ta seg en bolle Endret 19. april 2019 av Simkin 3 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. april 2019 Del Skrevet 19. april 2019 (endret) https://www.nettavisen.no/okonomi/tysk-sjokkstudie-elbiler-har-hoyere-co2-utslipp-enn-diesel-biler/3423674397.html På nettavisen i dag vitenskapens beregninger av CO2 fra el biler Det har vi vel vist en stund at kullkraft-drevne kjøretøy ikke er såkalt nullutslippbiler Endret 19. april 2019 av Nautica 1 Lenke til kommentar
Kirikovski Skrevet 19. april 2019 Del Skrevet 19. april 2019 (endret) Hvor mange kullkraftverk har vi i norge for tiden? Endret 19. april 2019 av Kirikovski 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. april 2019 Del Skrevet 19. april 2019 (endret) Hvor mange kullkraftverk har vi i norge for tiden? 2 stk har vi direkte tilknyttet nasjonen Norge, samt at NVE's varedeklarasjon for 2017 viser at vi importerte 84% av totale forbruket i Norge stammer fra fossilt drivstoff. 57 prosent av kraften norske husholdninger, bedrifter og etater forbrukte i 2017 uten å ha kjøpt såkalt opprinnelsesgaranti, stammet fra fossile varmekraftverk. 27 prosent kom fra kjernekraft. Endret 19. april 2019 av Nautica 1 Lenke til kommentar
Kirikovski Skrevet 19. april 2019 Del Skrevet 19. april 2019 (endret) 2 stk har vi direkte tilknyttet nasjonen Norge, samt at NVE's varedeklarasjon for 2017 viser at vi importerte 84% av totale forbruket i Norge stammer fra fossilt drivstoff. 57 prosent av kraften norske husholdninger, bedrifter og etater forbrukte i 2017 uten å ha kjøpt såkalt opprinnelsesgaranti, stammet fra fossile varmekraftverk. 27 prosent kom fra kjernekraft. Vent hæ? Noen i tyskland kjøper energi direkte fra kullkraftverk, kjøper en garanti fra norge og nå er strømmen han bruker 100% ren og en kar i norge bruker strøm direkte fra vannkraftverket sitt, driter i å kjøpe noen garanti og nå er det plutselig kullkraft han driver bilen med? Endret 19. april 2019 av Kirikovski Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. april 2019 Del Skrevet 19. april 2019 Hiver meg på venteliste så fort denne er aktuell. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. april 2019 Del Skrevet 19. april 2019 Vent hæ? Noen i tyskland kjøper energi direkte fra kullkraftverk, kjøper en garanti fra norge og nå er strømmen han bruker 100% ren og en kar i norge bruker strøm direkte fra vannkraftverket sitt, driter i å kjøpe noen garanti og nå er det plutselig kullkraft han driver bilen med? Og han må betale en CO2 avgift i samme slengen. Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 19. april 2019 Del Skrevet 19. april 2019 En elektrifisering av bilparken i Tyskland er vel det kullindustrien ønsker. Øker ikke el forbruket må de vel stenge ned. Øker el forbruk er vel disse kraftverkene som må øke produksjonen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå