Geekeern Skrevet 29. mars 2019 Del Skrevet 29. mars 2019 (endret) Hei, Jeg har planer om å bygge bygge en kraftig PC rack med 4U eller 6U og plassere dette på boden. I samme rack skap skal også andre komponenter: - Nettverk (switch, brannmur, trådløs ruter) - HPE Proliant server (virtuelle maskiner for ulike formål, mest for testing). - NAS rack I utgangspunktet så ligger fokuset på å få bygget en kraftig PC som jeg kan bruke til alt mulig rart, spilling, grafisk etc. Og plassere dette i rackskapet sammen med resten av andre komponenter. (PS: har bygget mange PC-er, men vil nå over på rack løsning) Rackskapet skal plasseres på boden, og skrivebordet mitt er på stua. Dette for at jeg skal slippe viftestøy og støv. Men sliter jeg med å finne en løsning for distansen mellom skrivebordet og serverskapet. Det vil ikke være nok rekkevidde på kablene. Så er det noen av dere som har en løsning? må jeg gjøre noe innkjøp av noe switch og fiberoptik/thunderbolt mellom switchene? eller må jeg bruke Thin-client? eller noen andre som har noe bedre løsning? For å illustrere løsningen: Endret 29. mars 2019 av Geekeern Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 30. mars 2019 Del Skrevet 30. mars 2019 (endret) Kjør ESXi server i bunnen og lag virtuelle maskiner inni der. ESXi er etter min mening den enkleste hypervisoren som finnes. Krever litt spesiell hardware for å få installert, men men. På de fleste serverne går det greit. Til de VM (virtuelle maskinene) så er det nok best med en eller annen form for remote desktop. RDP til Windows maskiner og VNC er mulig til Linux maskiner. Anydesk er også noe som kan brukes. Endret 30. mars 2019 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 30. mars 2019 Del Skrevet 30. mars 2019 Jeg ar noe av den samme løsningen per i dag som du skal sette opp. Datamaskinene* står i boden mens skjermer, mus, tastatur, DAC og høytatlere står på soverommet. Fra datamaskinen har jeg strekket to lange DP-kabler til skjermene, en USB-ledning til DAC'en og en til en USB-hub hvor webkamera, mus, tastatur og lignende er kobler til. USB 3-kabler har en begrensning på 5 meter mens på DP er jeg litt usikker på hvor lange de kan være.* = en server og en vanlig datamaskin som jeg bruker til daglig. Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 30. mars 2019 Del Skrevet 30. mars 2019 https://www.youtube.com/watch?v=NshXgisNly4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå