0C3WTMRD Skrevet 30. mars 2019 Del Skrevet 30. mars 2019 Har hatt elbil i de siste 5 år, dog ikke Tesla. Min erfaring er at det er svært lite vedlikehold. Har hatt bilen på «ettersyn» 5 ganger, dette har stort sett tatt under 1 time, og det har egentlig ikke blitt gjort noe som helst annet enn å sjekke og ta seg betalt slik at garantien også gjelder. Derfor er nok elbilene et problem for den etablerte bilindustrien og oljebransjen. Nesten ikke vedlikehold og ikke forbruk av bensin, diesel eller olje. Heldigvis for bilbransjen er det fortsatt en del skeptikere som nekter å erkjenne at fossilt drivstoff til transport er på vei ut. Min vurdering er at det ikke blir et problem med lange ventelister på verksted, nettopp fordi det ikke er nødvendig med service på en elbil, i forhold til fossil bil. Derfor har Tesla nå nylig fjernet regelmessige verkstedsbesøk men heller tatt i bruk fjerndiagnosering og oppdateringer via nett. På denne måten er det bare biler med feil som må fysisk rettes, som må inn til verkstedet. 5 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 30. mars 2019 Del Skrevet 30. mars 2019 Etter hva jeg vet har de ikke fjernet det, men for Model 3 har de satt intervall på 2 år eller 40 tusen km for anbefalt service. Jeg tror ikke de ville klart og tatt service på alle disse bilene hver 20 tusen. De har også fjernet enkelte ting som tar mye tid, som oljeskift på reduksjonsgirkasse. Ikke fordi det ikke trengs men fordi det koster og tar mye tid, som de ikke har. 5 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 30. mars 2019 Del Skrevet 30. mars 2019 (endret) Har hatt elbil i de siste 5 år, dog ikke Tesla. Min erfaring er at det er svært lite vedlikehold. Har hatt bilen på «ettersyn» 5 ganger, dette har stort sett tatt under 1 time, og det har egentlig ikke blitt gjort noe som helst annet enn å sjekke og ta seg betalt slik at garantien også gjelder. Derfor er nok elbilene et problem for den etablerte bilindustrien og oljebransjen. Nesten ikke vedlikehold og ikke forbruk av bensin, diesel eller olje. Heldigvis for bilbransjen er det fortsatt en del skeptikere som nekter å erkjenne at fossilt drivstoff til transport er på vei ut. Min vurdering er at det ikke blir et problem med lange ventelister på verksted, nettopp fordi det ikke er nødvendig med service på en elbil, i forhold til fossil bil. Derfor har Tesla nå nylig fjernet regelmessige verkstedsbesøk men heller tatt i bruk fjerndiagnosering og oppdateringer via nett. På denne måten er det bare biler med feil som må fysisk rettes, som må inn til verkstedet. Problemet med denne hypotesen er at selvtilfredsheten med at bilverksteder mister kundene sine er at de blir lagt ned og da blir den bitre kløen at man kanskje må reise til en av de største byene for og få tatt en reparasjon på elbilen. Endret 30. mars 2019 av Nautica Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 30. mars 2019 Del Skrevet 30. mars 2019 . Ikke fordi det ikke trengs men fordi det koster og tar mye tid, som de ikke har. Kilde? 3 Lenke til kommentar
0C3WTMRD Skrevet 30. mars 2019 Del Skrevet 30. mars 2019 Har hatt elbil i de siste 5 år, dog ikke Tesla. Min erfaring er at det er svært lite vedlikehold. Har hatt bilen på «ettersyn» 5 ganger, dette har stort sett tatt under 1 time, og det har egentlig ikke blitt gjort noe som helst annet enn å sjekke og ta seg betalt slik at garantien også gjelder. Derfor er nok elbilene et problem for den etablerte bilindustrien og oljebransjen. Nesten ikke vedlikehold og ikke forbruk av bensin, diesel eller olje. Heldigvis for bilbransjen er det fortsatt en del skeptikere som nekter å erkjenne at fossilt drivstoff til transport er på vei ut. Min vurdering er at det ikke blir et problem med lange ventelister på verksted, nettopp fordi det ikke er nødvendig med service på en elbil, i forhold til fossil bil. Derfor har Tesla nå nylig fjernet regelmessige verkstedsbesøk men heller tatt i bruk fjerndiagnosering og oppdateringer via nett. På denne måten er det bare biler med feil som må fysisk rettes, som må inn til verkstedet.Problemet med denne hypotesen er at selvtilfredsheten med at bilverksteder mister kundene sine er at de blir lagt ned og da blir den bitre kløen at man kanskje må reise til en av de største byene for og få tatt en reparasjon på elbilen. Ser den, og jeg er ikke tilhenger av at vi eventuelt mister verksteder og arbeidsplasser i lokalmiljøet. Men utviklingen går nok i den retningen enten man liker det eller ikke. Nettbank og nedleggelse av bankfilialer, post i butikk, netthandel og skrinlegging av planlagte IKEA varehus for å nevnte noe. Men jeg tror vi klarer omstillingen bra, men det tar tid. 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 30. mars 2019 Del Skrevet 30. mars 2019 Kilde? https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/2856527/ 5 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 30. mars 2019 Del Skrevet 30. mars 2019 https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/2856527/ Dette var ikke mye klart, hva mener du kilden er her? Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 30. mars 2019 Del Skrevet 30. mars 2019 De har også fjernet enkelte ting som tar mye tid, som oljeskift på reduksjonsgirkasse. Ikke fordi det ikke trengs men fordi det koster og tar mye tid, som de ikke har. Hvorfor trenger man oljeskift på en reduksjonskasse? Partikkeldannelsen der vil være minimal, og det lille som er kan fjernes med en god magnetplugg. Ingen manuelle girkasser og svært få automatkasser har i dag skiftintervall, og de blir utsatt for betydelig mer slitasje. 3 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 30. mars 2019 Del Skrevet 30. mars 2019 Svært få automatkasser har skiftintervall? Du tenker kanskje på VAG tiptronic fra 90-tallet, "filled for life"? Var vel omtrent ingen av de kassene som gikk lenger enn 150-200 tusen km. Dagens VAG DSG ser ut til å kreve skift på 40 tusen miles: https://www.volkswagen.co.uk/owners/servicing/what-we-check-and-why/dsg-transmission-oil-and-filter-change BMW 8-trinns hver 60 tusen miles: https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1280900 Hvilke automatkasser mener du "svært få automatkasser har skiftintervall"? Hvis man har bilen bare til den er 3 til 5 år så spiller det jo selvsagt ingen rolle. Men har man eldre enn det må man begynne å gjøre litt vedlikehold skal bilen holde noe særlig. 2 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 30. mars 2019 Del Skrevet 30. mars 2019 (endret) Et reduksjonsgir er betraktelig enklere enn selv en manuell girkasse. Kan ikke se noen spesiell grunn til at det skulle være behov for oljeskift, og det har nok Tesla også innsett, etter å ha sett på erfaringene fra de første bilene de solgte over noen år. Endret 30. mars 2019 av Espen Hugaas Andersen 1 Lenke til kommentar
Sondre2 Skrevet 31. mars 2019 Del Skrevet 31. mars 2019 De har også fjernet enkelte ting som tar mye tid, som oljeskift på reduksjonsgirkasse. Ikke fordi det ikke trengs men fordi det koster og tar mye tid, som de ikke har. Tull. Det er en stund siden de fjernet dette punktet. Jeg har selv bedt om at det skulle tas en gang jeg var innom utenfor service. De hadde tid (det var ikke i Oslo eller Bergen :-) ) og det hadde vært lettjente penger for dem, men de sa det var helt unødvendig kostnad for meg. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 31. mars 2019 Del Skrevet 31. mars 2019 Hentet min i går, "feilfri" i mine øyne. Jeg er nok ikke den som måler panelgaps med plastikk skyvelære, så lenge jeg ikke ser det fra normal avstand irriterer det ikke meg. Glasstaket lå ørlite lengre til ene siden enn andre, en mm kanskje. Vell innenfor det jeg kan leve med, ser det nesten ikke uten å "måle". Manglet dog spoileren, men var forventet. Usikker på om jeg skal ha den uansett. Blir fort harry 2 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 31. mars 2019 Del Skrevet 31. mars 2019 Blir fort harry Finnes det en Amerikaner som ikke er harry Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 31. mars 2019 Del Skrevet 31. mars 2019 Finnes det en Amerikaner som ikke er harry Hehe tja jeg kjenner en del, men er med på poenget:p jeg er dog ikke amerikansk så derav mine tvil:p Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 31. mars 2019 Del Skrevet 31. mars 2019 SÅ glad jeg ikke er en del av dette kaoset, kan til og med bli presset på en bil med store defekter som flere har skrevet om. I 2014 fikk jeg og en hel del andre som bestilte BMW i3 en bil uten AC. Ingen fiks før august samme år. 1 Lenke til kommentar
missi Skrevet 31. mars 2019 Del Skrevet 31. mars 2019 Ingen Tesla-tråd uten krisemaksimering. Tja... https://mobile.twitter.com/42how_/status/1111902024352690177 2 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 31. mars 2019 Del Skrevet 31. mars 2019 Tja... https://mobile.twitter.com/42how_/status/1111902024352690177 Bagateller. Dette er jo bare det man ser på utsiden. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 31. mars 2019 Del Skrevet 31. mars 2019 Tja... https://mobile.twitter.com/42how_/status/1111902024352690177 Med kjent problem på 0,0004% er Det krise maksimering ja. Men det betyr ikke at det er greit at han fikk bilen slik, tvert i mot. Men hadde 10000 paneler komt ut slik, da er det krise.. Mine er ikke slik Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 31. mars 2019 Del Skrevet 31. mars 2019 Med kjent problem på 0,0004% er Det krise maksimering ja. Men det betyr ikke at det er greit at han fikk bilen slik, tvert i mot. Men hadde 10000 paneler komt ut slik, da er det krise.. Mine er ikke slik Kommer det tesla 3 fra Kina til Norge? 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 31. mars 2019 Del Skrevet 31. mars 2019 Kommer det tesla 3 fra Kina til Norge? Alle Tesla Kommer pr i dag i fra USA.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå