Gå til innhold

Lager amatørfilm..

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og noen kompiser lager en film, en Rambo parodi. Hver gang jeg filmer (filmer til minnekortet, max 15 sek.) og overfører det til pc med USB, blir bilde og lydkvaliteten ganske dårlig..så jeg lurer på om hvordan å forbedre det, og hvis jeg kjøper firewire port om det blir bedre..takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare presiserer at det Ursa mener med 'DV' er at du gjør opptak til kassett. Det blir langt bedre lyd/bilde-kvalitet når du tar opp til kassett enn når du tar opp til minnebrikken. Bruk deretter FireWire-kabel for å overføre til PC, og du har kvalitetsmessig beveget deg over i proff-verdenen. :thumbup:

/Øystein :xmas:

Lenke til kommentar

Hm..takk for tipset..det betyr at jeg må kjøpe Firewire port etter nyttår :) og kabel..men vet noen av dere en megaenkel måte å lage munningsglimt på? Som sagt lager vi en rambo parodi og bruker liksom våpen så det ville vært utrolig bra med munningsglimt

Lenke til kommentar

Hehe..historien er som følge: Etter Rambo 3 filmen, er Rambo igjen arbeidsløs. Han bor i en bunker nær grensen til afghanistan (hvis du har sett film 3, så vet du at han har 'jobbet' der) og trener og trener for å bli sterkere. Så, kommer han obersten og besøker Rambo igjen og gir han et nytt oppdrag. Norge er blitt invadert av tyskerne og Rambo (som er i denne filmen en nordmann) blir sendt tilbake til Norge for å bekjempe tyskerne. Han møter på fienden i skogen, i fjelltoppene og inni selveste "Neuen SS-OberKommando" (altså hovedkvarteret til Nye SS. Vær obs på at manuset kan bli forandret. Men husk at filmen blir laget av tenåringer, så ikke forvent deg muskelbunter...

Idag kjøpte jeg forresten firewire kort med kabel..:) flotte greier!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

For å lage stikkflammer tror jeg faktisk at det beste programmet vil være AlamDV (www.alamdv.com) og det koster bare ca 800 kroner via nett. Det er et amatørprogram kan man si, og profesjonelle fnyser av det. Men til sine områder (lyssabler, munningsflammer og diverse) er det veldig bra.

Jeg selv bruker Photoshop til å lage egne munningsbilder, for så å importere inn i Premiere. I tillegg legger jeg et "lysglimt" over for å få det til å se ut som om flammen kaster litt lys omkring også. Dette er EKSTREMT tidkrevende... ugh... Jeg holder på med en film nå, hvor det er gatling meg her og minigun meg der... Blir litt å holde på med..... :)

Jeg håper inderlig dere klarer å få ferdig filmen!! IKKE undervurder selve innspillingsprosessen. Har dere for mange skuespillere kommer dere sannsynligvis ikke langt. Vær selektiv med folkene, og ta kun med de mest engasjerte (og helst folk som er singel! - folk som har kjæreste blir automatisk forferdelig redd for å dumme seg ut... rart...).

Etter at dere er ferdig hadde det vært vanvittig kult å se filmen... Jeg tror www.studentfilm.no blir plassen etterhvert å legge den ut på.... Jeg tror studentfilm.no muligens skal begynne å samarbeide med akamera... Jeg håper i hvert fall det... Vi trenger et kortfilmsamfunn i tillegg til et bildegalleri.

Lykke til i alle fall!

Lenke til kommentar

Jeg håper inderlig dere klarer å få ferdig filmen!! IKKE undervurder selve innspillingsprosessen. Har dere for mange skuespillere kommer dere sannsynligvis ikke langt. Vær selektiv med folkene, og ta kun med de mest engasjerte (og helst folk som er singel! - folk som har kjæreste blir automatisk forferdelig redd for å dumme seg ut... rart...).

Det har du nok inderlig rett i!! Vi skulle innspille filmen en dag før juleferien, men alt ble kaos..altfor mange folk! Så derfor har vi begrenset oss til hittil fire-fem personer.. Men det med folk som er singel..han som spiller Rambo er ikke singel, men han er ikke kamerasky..men han er DRITTREDD for å synge karaoke som vi andre ikke er redd for. Han synes stemmen hans er så "stygg" , men er helt ok

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...