Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

NRK legger ned lisensavdelingen i Mo i Rana - 100 ansatte mister jobben

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

En rapport som viser noe positivt, laget av NRK, for NRK..

Så med andre ord så klarer man ikke å stole på en rapport som statkanalen lager? Hvilke kilder er det du da har som kan bevise at NRK lyver? 

Selvsagt vil de ha noe positivt inn i en rapport, men tallene taler jo for seg selv. 

Om man påstår at det er færre og færre som bruker NRK (ikke bare TV) så må man faktisk også komme med konkrete kilder. NRK skriver at det er opptil 87% av befolkningen som bruker kanalene de har daglig. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Så du påstår at dette også er en konspirasjon? De legger som regel ut rapporten i mars / april måned. 

Trenger man en konspirasjon for at man velger det øyeblikket hvor man trenger mest "støtte" fra folket? Hvor tvang skal innføres og dette er en veldig upopulær avgjørelse. Dette er vår første test slik at de kan se hvor lydige vi er. Du kan se til valgresultat i marxist-kommunistiske land som et eksempel. Det er slett ikke uvanlig med 99% støtte til diktatoren. Betyr dette at man har det faktiske bildet av hva folket egentlig mener om vedkommende?

Siden man ikke har rett til innsyn i finansieringen av NRK's reportasjer synes jeg dette er veldig bekymringsfullt ettersom vi er "et demokrati".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Siden man ikke har rett til innsyn i finansieringen av NRK's reportasjer synes jeg dette er veldig bekymringsfullt ettersom vi er "et demokrati".

Hva er det du egentlig prøver å påstå, fordi dette gir ikke mening. Finansieringen er via lisensen, som nå går over på skatten. 

Trenger man en konspirasjon for at man velger det øyeblikket hvor man trenger mest "støtte" fra folket? 

Rapporten blir som sagt lagt ut på denne tiden av året, og Trine Skei Grande valgte nok å annonsere dette samtidig som rapporten skulle legges fram, det er ikke noe spesielt med dette slik du prøver å påstå. 

Dette er vår første test slik at de kan se hvor lydige vi er.

Så nå er vi en del av bibelen plutselig. :rofl: Må selvsagt også gjenta enda en gang: dette er en rapport som kommer ut årlig i mars / april. 

Du kan se til valgresultat i marxist-kommunistiske land som et eksempel. Det er slett ikke uvanlig med 99% støtte til diktatoren. Betyr dette at man har det faktiske bildet av hva folket egentlig mener om vedkommende?

Hva NRK og dikaturer har med hverandre kan du jo så fint få svare på.. 

Lenke til kommentar

Så med andre ord så klarer man ikke å stole på en rapport som statkanalen lager? Hvilke kilder er det du da har som kan bevise at NRK lyver?

Det er en logisk feilsluttning kjent som "shifting the burden of proof"

https://www.logicallyfallacious.com/tools/lp/Bo/LogicalFallacies/222/Shifting-of-the-Burden-of-Proof

Om NRK legger frem påstander som disse er det ikke opp til andre å motbevise de samme.

NRK har like mye troverdighet i sin omtale av seg selv som Pravda hadde i sin omtale av sovjetunionen.

Selvsagt vil de ha noe positivt inn i en rapport, men tallene taler jo for seg selv.

Tallene sier intet om hvordan tallene ble til.

Om man påstår at det er færre og færre som bruker NRK (ikke bare TV) så må man faktisk også komme med konkrete kilder. NRK skriver at det er opptil 87% av befolkningen som bruker kanalene de har daglig.

Begge kan være korrekte ... det er ikke lenge siden tilnærmet 100% av befolkningen brukte kanalene til daglig ... tross alt var det strengt forbudt å konkurrere med Propagandaen.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Begge kan være korrekte ... det er ikke lenge siden tilnærmet 100% av befolkningen brukte kanalene til daglig ... tross alt var det strengt forbudt å konkurrere med Propagandaen.

Hva er det egentlig du påstår her? Hvilken propaganda? Andre medier har mulighet til å komme med egne rapporter, noe både TV 2, VG, Dagblade og alle andre gjør. Forskjellen er at enkelte muligens holder den tett til brystet da de ikke er offentlig eid, og dermed har de heller ikke plikt til å gi ut like mye informasjon som NRK. 

Det er en logisk feilsluttning kjent som "shifting the burden of proof"

Har diskuterer vi NRK og rapporten, ikke hvorvidt du mener min eller andres meninger er en "feilsluttning", da får du også komme med kilder på at jeg faktisk tar feil.

Lenke til kommentar

Men ja, det kan godt stemme at de yngste ikke bruker NRK like mye, men tallene fra NRK sier noe ihvertfall, og det er ikke at det er færre som bruker det tvert imot.  

Vet ikke helt om jeg stoler på om det sier noe jeg da men. Blir litt likt med kundetilfredsundersøkelse (o.l) - stemmer veldig sjeldent med egenopplevelse og også med folk man prater med om det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Vet ikke helt om jeg stoler på om det sier noe jeg da men. Blir litt likt med kundetilfredsundersøkelse (o.l) - stemmer veldig sjeldent med egenopplevelse og også med folk man prater med om det.

Ja, det kan du jo si. Jeg kan jo ikke vise til hvordan NRK faktisk ender opp på slike tall, men om man ber om informasjon bak tallene så tviler jeg sterkt på at de sier nei. 

Lenke til kommentar

Hva er det egentlig du påstår her? Hvilken propaganda?

Jeg vokste opp i ett Norge med EN kanal, en stateid og politisk styrt monopolkanal, derav Propagandakanalen.

Mulig du ikke selv opplevde dette og derfor ikke forstår kritikken.

Andre medier har mulighet til å komme med egne rapporter, noe både TV 2, VG, Dagblade og alle andre gjør. Forskjellen er at enkelte muligens holder den tett til brystet da de ikke er offentlig eid, og dermed har de heller ikke plikt til å gi ut like mye informasjon som NRK. 

Problemet er det samme som når f.eks. Coca Cola legger frem studier som beviser at Coca Cola redder liv.

Det har en helt klar selvinteresse i å selge sitt produkt og det er derfor sunt å betvile påstandene de fremmer og be om beviser på disse påstandene og forklaring på hvordan tallene har kommet frem.

Det er ikke anderledes med politikernes talerør, NRK.

Har diskuterer vi NRK og rapporten, ikke hvorvidt du mener min eller andres meninger er en "feilsluttning", da får du også komme med kilder på at jeg faktisk tar feil.

Det ble gjort men ser ut til å ha gått hus forbi.

Ja, det kan du jo si. Jeg kan jo ikke vise til hvordan NRK faktisk ender opp på slike tall, men om man ber om informasjon bak tallene så tviler jeg sterkt på at de sier nei. 

Da burde du ikke ha problemer med å legge frem dette som bevis på dine påstander "tallene taler for seg selv". Ring NRK og be om informasjonen bak tallene. Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Det ble gjort men ser ut til å ha gått hus forbi.

Nei, det ble ikke gjort. Nå nevner jeg rapporten og ikke påstanden din. 

Lenke til kommentar

Nei, det ble ikke gjort. Nå nevner jeg rapporten og ikke påstanden din. 

Da har du ikke forstått hva "shifting the burden of proof" betyr.

Det er nemlig akkurat det du gjør her, og som jeg reagerer på:

Det er ikke opp til den som betviler sannhetsgehalten i NRKs selvskryt å bevise at NRKs påstander er feil eller misvisende, det er NRK (og de som påstår at det NRK sier er sant) som må bevise sine påstander ... dog ettersom jeg har forstått vil du ikke ha problemer med å få disse bevisene fra NRK.

Vi venter i spenning!

Lenke til kommentar

Jeg husker tidligere NRK har blitt kritisert for deres omtale av seg selv og hvordan de trikser med statistikker for å få det til å se mye finere ut enn det det egentlig er.

Husker ikke nok til å kunne google meg fram til artikkelen, men jeg mener å huske at det var noe i den duren.

Uansett, at flere og flere unge går vekk fra NRK er et gigantisk problem og hvis det fortsetter i den retningen at flere og flere unge ikke liker NRK så sier det litt om hvordan NRK styres og at de dekker bord til den eldre skare er et tegn på dårlig helse i NRK.

Hvis NRK hadde hatt god helse så hadde de klart å beholde tilliten til de unge også.

Avgjørelsene som NRK har tatt som har ført til at unge hater NRK har ført til store problemer og ingen andre enn NRK kan ta skylden for dette.

Bukken med havresekken heter det, en gjeng med godt voksne sjefer i NRK sine kontorer som sitter der og er selvgode fordi de både passer på havresekken og spiser fra den samtidig.

De folka i NRK skulle hatt sparken for lenge siden på grunn av at de ikke klarer å skape tillitt til de fremtidige generasjoner.

Hvis de fremtidige generasjoner vokser opp og hater NRK, hvordan kan NRK forvente at de plutselig skal bli eldre og begynne å se NRK når de har blitt flasket opp med hat mot NRK og den tragi komiske regningen som detter i postkassen to ganger i året.

Lenke til kommentar

Ingen sympati for de som mister jobben. Lisensinkrevere må være blant de minst nyttige og mest forhatte folkene i Norge.

Akkurat som billettkontrollører, parkeringsvakter og folk i skatteetaten. De er verdt mindre enn oss andre, og kommer neppe til himmelen når de dør.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...