Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

NRK legger ned lisensavdelingen i Mo i Rana - 100 ansatte mister jobben

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du mener den om doping har jeg absolutt sett den, og elsket den. Ser dog ikke parallellen til NRK - NRK blåser åpent store budsjetter, ikke i det skjulte. Vi har vel heller ingen indikasjoner på lovbrudd.

Ja, den om doping. Her ser man litt av mentaliteten til "slummen" som Putin er en del av. For de aller fleste mennesker blir man kvalm om man skal vinne via juks. For disse betyr det absolutt ingenting, da det er kun det å vinne som betyr noe. Hvordan er helt uvesentlig. Derfor har "slummen" hatet fotball i alle år ettersom det er umulig at man kan forutsi resultatet på forhånd. Derfor kommer alle teknologiske "hjelpemidler" som ødelegger sporten, slik at den kan modifiseres og tilpasses "slummen". Interessen for fotball er kommet igjennom at man kan styre veldig masse folk og holde dem okkupert sju dager i uken, slik at man ikke har tid til mye annet. Lidenskapen og engasjementet er i ferden med å dø hen, dessverre. Har ingenting imot at laget mitt taper kamper på kontroversielle avgjørelser, så lenge man har 90 minutter med innlevelse. 

Som "dere" har hevdet er det konspirasjonsteorier alt hva som blir skrevet negativt om det myndighetene forteller oss som sannheter. Jeg kan ikke fortelle deg at absolutt alle disse teoriene har forankring i virkeligheten. Derimot burde det ikke være noe i veien for at alle kan komme med sin informasjon, slik at hver enkelt kan sjekke opp informasjonen og deretter avgjøre hvor mye lit man fester til den. Som du ser i dokumentaren kommer jo denne informasjonen i fra marxist-kommunistsiden, men jeg har ingen problemer med å tro vedkommende selv om vi ikke deler samme politiske ståsted. Siden Russland fikk delta i sommer-OL i Rio viser det hvor gjennomkorrupt IOC er. Det jeg ikke var klar over er at de olympiske leker er en eneste stor okkult begivenhet. Kommer vel av at jeg aldri har sett åpnings- eller avslutningsseremoniene, foruten Lillehammer, men da var jeg så liten at jeg ikke forstod noe av dette. Husk bare hvem som tente OL-ilden og hvem som alltid er invitert til konferansen i Davos og motemesser verden rundt.

Hva tror du det neste som blir påtvunget oss etter at NRK-skatten er innført? Aksepterer vi dette vil snøballen begynne rulle.

Lenke til kommentar

Nå har nesten alle klaget i mange år på NRK-lisensen, og når den skal forsvinne så klager man på alternativet... Det er sånn at vi har allmennkringkasting i Norge, og den må finansieres på en aller annen måte. Hvis du klager på at du må være med å betale for allmennkringkastingen som har kanaler du ikke ser på, kan jeg da klage på at mine skattepenger går til veibygging eller sykehus som jeg ikke trenger/bruker?

Sammanlikner du sykehus og NRK?

NRK er ikkje noe annet enn underholdning. Alle bør ha skikkelig tilgong til helsevesenet. Alle har behov for det (før eller senere). Mens folk kan få velge selv kas underholdning dei vil betale for. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, den om doping. Her ser man litt av mentaliteten til "slummen" som Putin er en del av. For de aller fleste mennesker blir man kvalm om man skal vinne via juks. For disse betyr det absolutt ingenting, da det er kun det å vinne som betyr noe. Hvordan er helt uvesentlig. Derfor har "slummen" hatet fotball i alle år ettersom det er umulig at man kan forutsi resultatet på forhånd. Derfor kommer alle teknologiske "hjelpemidler" som ødelegger sporten, slik at den kan modifiseres og tilpasses "slummen". Interessen for fotball er kommet igjennom at man kan styre veldig masse folk og holde dem okkupert sju dager i uken, slik at man ikke har tid til mye annet. Lidenskapen og engasjementet er i ferden med å dø hen, dessverre. Har ingenting imot at laget mitt taper kamper på kontroversielle avgjørelser, så lenge man har 90 minutter med innlevelse.

Som "dere" har hevdet er det konspirasjonsteorier alt hva som blir skrevet negativt om det myndighetene forteller oss som sannheter. Jeg kan ikke fortelle deg at absolutt alle disse teoriene har forankring i virkeligheten. Derimot burde det ikke være noe i veien for at alle kan komme med sin informasjon, slik at hver enkelt kan sjekke opp informasjonen og deretter avgjøre hvor mye lit man fester til den. Som du ser i dokumentaren kommer jo denne informasjonen i fra marxist-kommunistsiden, men jeg har ingen problemer med å tro vedkommende selv om vi ikke deler samme politiske ståsted. Siden Russland fikk delta i sommer-OL i Rio viser det hvor gjennomkorrupt IOC er. Det jeg ikke var klar over er at de olympiske leker er en eneste stor okkult begivenhet. Kommer vel av at jeg aldri har sett åpnings- eller avslutningsseremoniene, foruten Lillehammer, men da var jeg så liten at jeg ikke forstod noe av dette. Husk bare hvem som tente OL-ilden og hvem som alltid er invitert til konferansen i Davos og motemesser verden rundt.

Hva tror du det neste som blir påtvunget oss etter at NRK-skatten er innført? Aksepterer vi dette vil snøballen begynne rulle.

Jeg aner ikke hva denne slummen er, og jeg er dessverre ikke overrasket at du tror også fotball er gjennomsyret av konspirasjon, men ærlig talt - dette er LANGT off topic, det er faktiske omstendigheter rundt NRK/lisens vi diskuterer her. Om du vil diskutere hvorvidt lisensen er en del av en slum eller satanisme synes jeg du skal starte en egen tråd om det i en annen kategori.
Lenke til kommentar

NRK er ikkje noe annet enn underholdning. Alle bør ha skikkelig tilgong til helsevesenet. Alle har behov for det (før eller senere). Mens folk kan få velge selv kas underholdning dei vil betale for. 

Han glemte at han ble født på et sykehus og fikk oppfølging på vaksiner av helsevesenet da han var mindre. Dog tror jeg han burde fått litt mer oppfølging fra andre hold, slik at man tenker litt bedre.

Lenke til kommentar

Ja ok, all annen skatt fungerer slik, men det er i hovedsak nødvendigheter man kan få brukt for. Jeg havner ikke i en ulykke og blir reddet av NRK..

Det er ganske så likt.

Istedenfor å betale så du blir reddet i tilfelle du havner i en ulykke, så betaler du for å bli reddet ifra å havne i en økonomisk ulykke.

*Bilde av Don Erleona*

Lenke til kommentar

Du får ta med sammenhengen til mitt svar... Og kanskje jeg ikke var presis nok...

Min post var et svar til en som klaget på at han må være med å betale for allmennkringkastingen som har kanaler som han ikke ser på. Da prøvde jeg å være litt humoristisk/ironisk/kverulerende og klage på at mine skattepenger går til veibygging eller sykehus som jeg ikke trenger/bruker. Poenget var om jeg skulle klage på at det brukes penger på sykehus og veier f.eks. i Finnmark som jeg aldri har brukt for når jeg bor i Oslo (og har absolutt ingen planer om å flytte dit). Poenget videre er da at allmennkringkasting er et begrep som definerer en kringkastingskanal som en offentlig tjeneste. Og sykehus og veibygging er også en offentlig tjeneste. Man kan ikke velge om man skal betale eller ikke for dette. Dette styres av Stortinget og politikere.

Det som nesten er litt morsomt nå er at når alle lisens-haterne får det som de vil og lisensen (som egentlig heter kringkastingsavgift) blir borte så virker det som lisens-haterne klager minst like mye fordi det kommer en skatt istedenfor. Hvis lisens-haterne hadde satt seg inn i saken, så skulle de protestert mot allmennkringkasting istedenfor lisensen. Så lenge det er vedtatt at vi skal ha allmennkringkasting i Norge, så må den finansieres på en eller annen måte som vil koste penger for alle. På samme måte som du betaler for sykehus, skole, veier, forsvar og alt annet som styres av det offentlige.

Og NRK er mer enn underholdning. Det er nyheter som f.eks. lokalnyheter og nyheter på tegnspråk og samisk som de som trenger det ikke får andre steder. De har en god nyhetsjeneste på nett som er fri for reklame og det er delaktig i yr.no som er en veldig god tjeneste. NRK har kultur som de kommersielle konkurrenten ikke tilbyr (for de som er interessert, ikke meg) både på TV og f.eks. radioteateret. NRK har også forpliktelser om å spre informasjon ved katastrofer o.l.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det som nesten er litt morsomt nå er at når alle lisens-haterne får det som de vil og lisensen (som egentlig heter kringkastingsavgift) blir borte så virker det som lisens-haterne klager minst like mye fordi det kommer en skatt istedenfor. Hvis lisens-haterne hadde satt seg inn i saken, så skulle de protestert mot allmennkringkasting istedenfor lisensen. Så lenge det er vedtatt at vi skal ha allmennkringkasting i Norge, så må den finansieres på en eller annen måte som vil koste penger for alle. På samme måte som du betaler for sykehus, skole, veier, forsvar og alt annet som styres av det offentlige.

Lisens-haterene har alltid foreslått to ulike løsninger. Det ene er å gjøre det om til en betalingstjeneste og det andre er å finansiere det i statsbudsjettet. Vi fikk ingen av delene.

Det vi fikk er hva lisens-elskerene ønsket seg.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Jeg aner ikke hva denne slummen er, og jeg er dessverre ikke overrasket at du tror også fotball er gjennomsyret av konspirasjon, men ærlig talt - dette er LANGT off topic, det er faktiske omstendigheter rundt NRK/lisens vi diskuterer her. Om du vil diskutere hvorvidt lisensen er en del av en slum eller satanisme synes jeg du skal starte en egen tråd om det i en annen kategori.

Igjen misser du poenget. Dette er da ikke overraskende siden sammenhenger ikke er det feltet som treffer din evne. Ettersom du heller ikke forstår at NRK har betalt mye for alle idrettsarrangementer i alle år; håndball og fotball EM + VM, sommer og vinter OL, samt en hel rekke andre arrangementer, hvor alt handler om usunne idealer. Synes du dette skal dekkes inn av befolkningen eller kan de som har interesse av dette betale for gildet selv? Ettersom nå lisensen blir obligatorisk via skatt har man ikke valgfriheten lenger.

Lenke til kommentar

Lisens-haterene har alltid foreslått to ulike løsninger. Det ene er å gjøre det om til en betalingstjeneste og det andre er å finansiere det i statsbudsjettet. Vi fikk ingen av delene.

Det vi fikk er hva lisens-elskerene ønsket seg.

Som jeg skrev, så har ikke lisens-haterene satt seg inn i saken. Det er ikke mulig å gjøre NRK om til betalingstjeneste så lenge det er vedtatt at vi skal ha allmennkringkasting i Norge og NRK er allmennkringkaster. Da må man først avvikle allmennkringkastingen.

Å finansiere det over statsbudsjettet er selvfølgelig en mulighet. Men hvis skatten må øke for å drifte NRK over statsbudsjettet, er det så mye annerledes enn å legge til en skatt for å drifte NRK? Begge deler er mer skatt...

Endret av Mr D
Lenke til kommentar

Som jeg skrev, så har ikke lisens-haterene satt seg inn i saken. Det er ikke mulig å gjøre NRK om til betalingstjeneste så lenge det er vedtatt at vi skal ha allmennkringkasting i Norge og NRK er allmennkringkaster. Da må man først avvikle allmennkringkastingen.

Hva betyr ordet "allmennkringkastingen"?

Å finansiere det over statsbudsjettet er selvfølgelig en mulighet. Men hvis skatten må øke for å drifte NRK over statsbudsjettet, er det så mye annerledes enn å legge til en skatt for å drifte NRK? Begge deler er mer skatt...

Det er vel tilnærmet identisk ... selv om NRK vil ha midlene øremerket slik at de kan skrike opp om budsjettet deres skulle gå ned noensinne ... for det er uaksaptabelt.

Enhver politiker som taler for noe slikt vil automatisk få negativ omtale. :)

Lenke til kommentar

Hvorfor kan ikke en allmenkringaster kreve betalt når den f.eks. kan være reklamefinansiert?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...