Gå til innhold

Rumener spurte om kaffe?

Drogin

Anbefalte innlegg

Moderatormelding

To innlegg er fjernet pga. diskusjon av person og rettskriving i stedet for sak. Flere innlegg er på grensen, men får stå inntil videre. Ved gjentakelse vil innlegg fjernes uten varsel.

Minner også om del 1 punkt 1 og 7 i retningslinjene: "Innlegg på forumet skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak og ikke person og diskuter anstendig. Merk spesielt følgende:" og "Skrivefeil skal ikke påpekes i tråden. Send heller en vennlig pm til vedkommende."

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De som har midler og mulighet til å komme seg til Norge, er ressurssterke rumenere med millionvillaer og penger nok.

Det er riktig at det ofte er organisert, og at det er bakmenn som tjener mest, men de som tigger tjener flere månedslønner på noen få dager, og er velstående i sitt eget land, det er galskap å gi disse menneskene mer penger.

Egentlig trenger de ikke hjelp i det hele tatt, Romania er ikke et krigsherjet u-land, men er medlem i både EU og NATO, med lav arbeidsledighet og forholdsvis gode økonomiske kår.

Problemet er at romfolket ikke gidder å jobbe, men heller reiser rundt å robber andre for penger.

EU har de siste årene gitt hundrevis av millioner til prosjekter for å integrere romfolket, uten hell.

Romania har startet egne programmer, skoler og støtteordninger for disse menneskene, men ingenting hjelper, mest fordi romfolket ikke ønsker å bli integrert.

Man kunne egentlig bare spurt Norge om dette, vi har erfaringen.

Det er ingen minoritet i verden som har fått like mye hjelp og penger som det norske sigøynere har fått.

I 1973 opprettet man "Sigøyner-kontoret", med støtteordninger, trygder og annet, og som startet egen barnehage og skole med fritidsklubb for romfolket, og som ga bort gratis eneboliger til sigøynerne, uten at det hjalp stort.

I stedet svindlet de til seg alt de kunne, leide ut eneboligene eller brukte de som lager for tyvegods, og på starten av nittitallet ble flere av de største sigøyner-familiene dømt for svindel av rundt 25 millioner kroner mot Norges Bank, den såkalte "diamant-saken".

I årene etter har de fortsatt å svindle til seg penger, alt fra trygder og pensjoner, barnetrygd for barn som ikke eksisterer, bostøtte og annet, til ren svindel av nordmenn, noe som burde vise at å hjelpe romfolket er fånyttes.

Romania har forsøkt det samme de siste årene, men uten hell, svært mange av de 2 millionene roma som bor i Romania reiser fremdeles rundt å stjeler og tigger fra andre, og ved å gi de penger støtter man den kriminaliteten de bedriver, og hindrer integreringsarbeidet.

Dette innlegget burde TS trykket "Beste svar" på.

"Romfolket" elsker å fremstille seg som "jaget" og urettferdig behandlet av "alle". Men sannheten er at de selv velger å holde på som de gjør: Småkriminell virksomhet innen alle de "enkle" feltene som prostitusjon, simpelt tyveri, narkosalg, og ikke minst tigging for å ha et alibi for sin tilstedværelse.

Når de så har uttømt sine muligheter på ett sted, drar de videre. Derav det flotte "Vi er et reisende folk"...

Om dette er genetisk betinget, eller om det bare ligger så dypt forankret i "kulturen" deres at ingen av medlemmene hverken klarer å se at noe er galt, eller gjøre noe med det, vites ikke. Men faktum er som det sies over: De har fått både boliger, penger og jobber, men velger likevel å loppe alle i sin nærhet, stikke, og fortsette i neste by.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Romfolk har vært i Europa i noen hundre år, men stammer strengt tatt fra India.

800px-Eurogipsy.PNG

Tror mange av oss er litt medskyldig. Lett å gi etter.

Har aldri egentlig tenkt konsekvensen av å gi til tiggere - men personlig er jeg sånn... hvis jeg gir penger 10 ganger; 9 av dem lureri og 1 av dem faktisk hjelper og er legit så er jeg fornøyd :wee:  Nå sier jeg ikke at TS burde ha kjøpt kaffe mtp motiv osv, men jeg er i alle fall sånn at jeg vil heller bli lurt og vite at jeg gjorde det jeg gjorde av godt hjerte. 

Det er prisverdig at du vil gjøre noe godt. Men du hjelper nok flere hvis du gir pengene til Leger uten grenser, UNICEF, Røde kors eller liknende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...