Gå til innhold

Rumener spurte om kaffe?

Drogin

Anbefalte innlegg

Tror mange av oss er litt medskyldig. Lett å gi etter.

Har aldri egentlig tenkt konsekvensen av å gi til tiggere - men personlig er jeg sånn... hvis jeg gir penger 10 ganger; 9 av dem lureri og 1 av dem faktisk hjelper og er legit så er jeg fornøyd :wee: Nå sier jeg ikke at TS burde ha kjøpt kaffe mtp motiv osv, men jeg er i alle fall sånn at jeg vil heller bli lurt og vite at jeg gjorde det jeg gjorde av godt hjerte.

Så du ødelegger for de virkelige tiggerne i nød fordi du skal stryke egoet ditt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes ikkje noen virkelige tiggere i nød i Norge...

Joda. De finnes de, de fantes leeenge før tiggerforbudet ble opphevet og inviterte hele verden til å komme hit for å utnytte oss.

Det var mye bedre da narkomane tagg på gata og slapp å ty til kriminalitet - disse blir regelmessig trakassert og hundset av rumenere nå.

Selv i norge har vi folk som plutselig står på bak bakke uten rettigheter.

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har du belegg til å si det motsatte?

Man trenger ikkje belegg for å komme med påstander på internett :)

Belegg pusser jeg vekk fra tennene :p

Ja. Personlig erfaring av at det offentlige svikter og man sitter der uten en krone inn på konto i tre måneder.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har kommet over støyende tiggere også. Som vræler i gråt i det du passerer dem. Montro hvorfor. Ekstra oppmerksomhet, eller har de blitt truet av rundjuling av bakmenn om de ikke får inn et eller annet minimum?

Endret av G
Lenke til kommentar

Jeg har sympati med folk i nød, og vil strekke meg langt for å hjelpe når akutt nød kommer tett på meg!

Men etter diverse dokumentarer på TV, og selvopplevde ting både i Norge og utlandet, er jeg nå fullt i stand til å spotte organisert tigging, og kyniske griskinger. Og de får hverken mine penger eller sympati!

Jeg husker jeg ble fysisk kvalm av å se pengebunkene og skrytevideoene til rumenerne i NRK dokumentaren.

Og jeg husker fortsatt hvor lurt jeg følte meg når jeg ga 20 Euro til en rumensk dame med et spedbarn liggende på et teppe rett på asfalten i Nice, på vei til stranden. Når jeg senere på dagen kom forbi, så jeg en annen tiggerdame avløse henne (barnet ble liggende). Og neste dag så jeg den første damen på samme sted med et annet barn!

For ikke å snakke om all narko og prostitusjons kriminaliteten de driver på med ved siden av. (også dokumentert i NRK dokumentaren)

Endret av ozone
  • Liker 2
Lenke til kommentar

personlig gir jeg dem veldig ofte penger. det stemmer at de er organiserte, de stjeler og slikt. men de er også svært fattige. de har bakmenn (som stammehøvdinger, landsbyhøvdinger) som tvinger dem til å begå forferdelige ting som prostitusjon.

De som har midler og mulighet til å komme seg til Norge, er ressurssterke rumenere med millionvillaer og penger nok.

Det er riktig at det ofte er organisert, og at det er bakmenn som tjener mest, men de som tigger tjener flere månedslønner på noen få dager, og er velstående i sitt eget land, det er galskap å gi disse menneskene mer penger.

Norge bør gi disse sigøynerne fast opphold og skille dem ut fra sine bakmenn. disse menneskene trenger like mye hjelp som hvilken som helst annen flyktning.

Egentlig trenger de ikke hjelp i det hele tatt, Romania er ikke et krigsherjet u-land, men er medlem i både EU og NATO, med lav arbeidsledighet og forholdsvis gode økonomiske kår.

Problemet er at romfolket ikke gidder å jobbe, men heller reiser rundt å robber andre for penger.

EU har de siste årene gitt hundrevis av millioner til prosjekter for å integrere romfolket, uten hell.

Romania har startet egne programmer, skoler og støtteordninger for disse menneskene, men ingenting hjelper, mest fordi romfolket ikke ønsker å bli integrert.

Man kunne egentlig bare spurt Norge om dette, vi har erfaringen.

Det er ingen minoritet i verden som har fått like mye hjelp og penger som det norske sigøynere har fått.

I 1973 opprettet man "Sigøyner-kontoret", med støtteordninger, trygder og annet, og som startet egen barnehage og skole med fritidsklubb for romfolket, og som ga bort gratis eneboliger til sigøynerne, uten at det hjalp stort.

I stedet svindlet de til seg alt de kunne, leide ut eneboligene eller brukte de som lager for tyvegods, og på starten av nittitallet ble flere av de største sigøyner-familiene dømt for svindel av rundt 25 millioner kroner mot Norges Bank, den såkalte "diamant-saken".

I årene etter har de fortsatt å svindle til seg penger, alt fra trygder og pensjoner, barnetrygd for barn som ikke eksisterer, bostøtte og annet, til ren svindel av nordmenn, noe som burde vise at å hjelpe romfolket er fånyttes.

Romania har forsøkt det samme de siste årene, men uten hell, svært mange av de 2 millionene roma som bor i Romania reiser fremdeles rundt å stjeler og tigger fra andre, og ved å gi de penger støtter man den kriminaliteten de bedriver, og hindrer integreringsarbeidet.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det var ei rumensk dame som kom bort til meg en gang og spurte om jeg ville kjøpe rose.

Jeg prøvde å forklare at hun har mer penger enn meg, og hun trodde ikke på meg før jeg viste henne at jeg hadde 23 kroner på konto i nettbanken.

Ellers har jeg kjøpt kebab, burger og diverse til disse folkene, de er nokså hyggelige

Endret av Edgelord
Lenke til kommentar

Tror mange av oss er litt medskyldig. Lett å gi etter.

Har aldri egentlig tenkt konsekvensen av å gi til tiggere - men personlig er jeg sånn... hvis jeg gir penger 10 ganger; 9 av dem lureri og 1 av dem faktisk hjelper og er legit så er jeg fornøyd :wee:  Nå sier jeg ikke at TS burde ha kjøpt kaffe mtp motiv osv, men jeg er i alle fall sånn at jeg vil heller bli lurt og vite at jeg gjorde det jeg gjorde av godt hjerte. 

Du skriver selv at DU er fornøyd så lenge du får hjulpet en person i nød og gitt til 9 andre som ikke er i nød - er helt klart at det er egoet ditt det er snakk om her. Spesielt når du legger ved "men jeg er i alle fall sånn at jeg vil heller bli lurt og vite at jeg gjorde det jeg gjorde av godt hjerte. "  - Folk som virkelig har ett godt hjerte føler heller ikke ett behov for å dele det med andre. 

Har allerede skrevet om hvordan du ødelegger for de virkelige tiggerne. Les gjerne før du taster i vei, det fører til en mer konstruktiv diskusjon som vi begge to kan lære av. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har aldri sett noen norske tiggere i og rundt Trondheim

Mesteparten kan ikke ett ord norsk og resten har lært noen ord

Fordi de blir jagd bort av aggressive tiggere som har krevd territorier. Dette må seriøst stoppes, det går utover de svakeste i vårt samfunn, er ikke rettferdig at vi skal leke helter i andres øyne når vi lar våre egne lide. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har kommet over støyende tiggere også. Som vræler i gråt i det du passerer dem. Montro hvorfor. Ekstra oppmerksomhet, eller har de blitt truet av rundjuling av bakmenn om de ikke får inn et eller annet minimum?

For å gjøre deg så sjokkert at du bare gir fra deg penger. De utnytter at nordmenn ikke er vandt til konfrontasjoner, hissighet, å ikke oppføre seg ute som voksen, etc. 

Lenke til kommentar

Du skriver selv at DU er fornøyd så lenge du får hjulpet en person i nød og gitt til 9 andre som ikke er i nød - er helt klart at det er egoet ditt det er snakk om her. Spesielt når du legger ved "men jeg er i alle fall sånn at jeg vil heller bli lurt og vite at jeg gjorde det jeg gjorde av godt hjerte. "  - Folk som virkelig har ett godt hjerte føler heller ikke ett behov for å dele det med andre. 

Har allerede skrevet om hvordan du ødelegger for de virkelige tiggerne. Les gjerne før du taster i vei, det fører til en mer konstruktiv diskusjon som vi begge to kan lære av. 

What the .... Så når man prøver å hjelpe andre så er det sitt eget ego man fyller??? Blir provosert av deg - jeg deler hva jeg MENER og det er forøvrig det man gjør på et diskusjonsforum. Jeg har aldri sagt at jeg har et godt hjerte, jeg sa at jeg gjør ting i godt hjerte. Men du fattet vel ikke forskjellen, som sier noe om deg I guess.

Forresten; lær deg rettskriving honey, blir gal av bruken din av "ett" haha.  :wee: Altså....

Forresten du er meget generaliserende når du snakker om tiggere, men igjen; sier jo noe om deg. Takk for meg 

Endret av Fairytale.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ga 5 Euro til en tigger på forrige utenlandstur. Dette var da en kar som fortalte at han ikke hadde penger til mat. Spurte om han ikke kunne gå til et suppekjøkken, ikke kun for å være nedlatende men faktisk prøve å tipse han dersom han ikke hadde spurt seg om etter slike.

Han oppførte seg, sa at han ikke hadde penger til telefon hjem til Marokko, og at han ikke hadde lyktes å få jobb i EU-landet. Han sa også at tilstanden på jobbmarkedet i Marokko var forferdelig dårlig og at det var derfor han hadde prøvd lykken. Men nå ville han hjem etter å ha mislykkes.

Da tenkte jeg at jeg gir han litt, selv om det ikke var noen formue. Så kan han kanskje ha flaks å samle inn tilsvarende småslanter i fra folkehavet. Jeg kan jo ikke vite om jeg ble lurt eller ikke. Men innimellom gir jeg. Men det er sjeldnere at jeg gjør det til folk på gaten. Ga forresten litt penger til ei gammel kjerring, sikkert 75 - 80 år gammel en gang jeg var i Hellas. Landet er jo fucked up, så da tenkte jeg med meg selv at jeg ga en slant til henne. Hun satt der slik rumenere gjør, men jeg tror hun var gresk jeg. Hun kan umulig ha hatt det enkelt i et land som knappt har noen velferd igjen å gi pga. korrupsjon.

Jeg vet ikke hva jeg har igjen for det. Kanskje jeg får noe positiv karma tilbake, men sånt er jo umulig å si noe om uansett. Kanskje karmaåndene synes jeg er fryktelig gjerrig?

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

What the .... Så når man prøver å hjelpe andre så er det sitt eget ego man fyller??? Blir provosert av deg - jeg deler hva jeg MENER og det er forøvrig det man gjør på et diskusjonsforum. Jeg har aldri sagt at jeg har et godt hjerte, jeg sa at jeg gjør ting i godt hjerte. Men du fattet vel ikke forskjellen, som sier noe om deg I guess.

Forresten; lær deg rettskriving honey, blir gal av bruken din av "ett" haha.  :wee: Altså....

Forresten du er meget generaliserende når du snakker om tiggere, men igjen; sier jo noe om deg. Takk for meg 

Det er ditt problem at du ser på egoet som kun noe negativt for å være ærlig, egoet har gode og dårlige sider ved seg. 

Du deler hva du mener ja, på ett diskusjonsforum! Hvis du ikke vil ha tankene dine utfordret så foreslår jeg FB veggen din. 

Jeg fatter fint forskjellen mellom å være god fordi du er god og å være god bare for å kunne skryte eller for å prøve å late som om du er bedre enn alle andre fordi du er ignorant og naiv om hele situasjonen. 

Dårlig herseteknikk btw. "Har ingenting å si så nå skal jeg angripe grammatikken din".  :rofl:

Generaliserende når jeg snakker om tiggere? Åh! Dette er jo bare en god gammeldags stråmann :) Ikke sett de på en stund her, forfriskende faktisk! :D

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...