Drogin Skrevet 29. mars 2019 Del Skrevet 29. mars 2019 Jeg hører ofte en rumener går rundt og tigger, men ofte sier hun at hun har et spørsmål. Jeg sa hun kunne spørre i dag, og hun lurte på om jeg kunne kjøpe henne en kopp kaffe. Hva tjener de på dette? Selger de den videre? Benytter de sjansen til å stjele når fokuset mitt er på å betale kaffen? Kikker på pin koden min? Lenke til kommentar
Populært innlegg aomt Skrevet 29. mars 2019 Populært innlegg Del Skrevet 29. mars 2019 Jeg hører ofte en rumener går rundt og tigger, men ofte sier hun at hun har et spørsmål. Jeg sa hun kunne spørre i dag, og hun lurte på om jeg kunne kjøpe henne en kopp kaffe. Hva tjener de på dette? Selger de den videre? Benytter de sjansen til å stjele når fokuset mitt er på å betale kaffen? Kikker på pin koden min? Kan vare alt det du nevnte ovenfor. Plus grattis kaffe. Tenk, du kjøper kaffe, nestemann kjøper bolle. Neste kjøper ein burger e.l. Så slipper de å ha noe utgifter. Mer cash til villaene i Romania. 12 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 29. mars 2019 Del Skrevet 29. mars 2019 Har personlig sett disse tiggergjengene. De kommer til byen sånn omtrent halv 7- 7 om morgenen, og ut kommer 10-12 personer av en kassebil og går til hver sitt tiggerområde. Så hentes de på kvelden. 8 Lenke til kommentar
accer Skrevet 29. mars 2019 Del Skrevet 29. mars 2019 Det aller beste er vel å holde seg unna så slipp en noe tull å fanteri. Kan fort havne i trøbbel med sånne mennesker. Det er nok fare for at dem kan fange opp pin når du betaler for kaffen så kunne stjele kortet etter på så en bør være litt på vakt. Som det sies lenger opp her så er det mer som et sjansespill dette. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg BuffyAnneSummers Skrevet 29. mars 2019 Populært innlegg Del Skrevet 29. mars 2019 Mitt råd er å generelt ignorere dem. De som virkelig trenger pengene hadde ikke hatt råd til å reise til norge for å tigge, de sitter igjen hjemme de. Vi må slutte å tro at bare vi gir folk penger så er vi gode mennesker - du er ikke ett godt menneske fordi du slengte penger i noens retning ukritisk! Slutt å prøve å kjøpe deg god samvittighet. 15 Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 29. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2019 Må bare si at jeg ikke gav dem noe. Men jeg stusser på taktikken / motivet Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 29. mars 2019 Del Skrevet 29. mars 2019 (endret) Motivet er å lure fra deg penger på ett eller annet vis, det er garantert. Jo mer tid du tilbringer med dem og jo nærmere du slipper dem innpå deg jo enklere er det for dem å forvirre deg og rane deg så du står der igjen etterpå og klør deg i hodet over hva som nettopp skjedde. Derfor er mitt råd å bare holde deg unna dem. Ignorer dem. De pleier som regel å respektere det når du ikke vil ofre dem ett blikk engang. Tar de tak i deg eller prøver å stoppe deg, noe de kan faktisk finne på å gjøre, så skrik høyt som faen, gå bananas, de satser på at du ikke vil lage en scene, så make a scene! Skrik at de skal holde seg til helvete vekk fra deg, skrik så alle rundt dere ser på dere. De hater oppmerksomhet når de prøver å rane noen. Endret 29. mars 2019 av BuffyAnneSummers 1 Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 29. mars 2019 Del Skrevet 29. mars 2019 personlig gir jeg dem veldig ofte penger. det stemmer at de er organiserte, de stjeler og slikt. men de er også svært fattige. de har bakmenn (som stammehøvdinger, landsbyhøvdinger) som tvinger dem til å begå forferdelige ting som prostitusjon. sigøynerne blir også brutaliserte på forhånd for at de skal kunne begå slike handlinger. noe som er ganske vanlig i kriminelle organisasjoner. Norge bør gi disse sigøynerne fast opphold og skille dem ut fra sine bakmenn. disse menneskene trenger like mye hjelp som hvilken som helst annen flyktning. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg AnonymBruker_1 Skrevet 29. mars 2019 Populært innlegg Del Skrevet 29. mars 2019 (endret) Norge bør gi disse sigøynerne fast opphold og skille dem ut fra sine bakmenn. disse menneskene trenger like mye hjelp som hvilken som helst annen flyktning. Du er jammen naiv som likestiller sigøynere med flyktninger fra krigsherjede land. Endret 29. mars 2019 av kim_InnleggNO 13 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 29. mars 2019 Del Skrevet 29. mars 2019 Kan jo hende at vedkommende faktisk hadde lyst på kaffe, da ... 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Dubious Skrevet 31. mars 2019 Populært innlegg Del Skrevet 31. mars 2019 personlig gir jeg dem veldig ofte penger. det stemmer at de er organiserte, de stjeler og slikt. men de er også svært fattige. de har bakmenn (som stammehøvdinger, landsbyhøvdinger) som tvinger dem til å begå forferdelige ting som prostitusjon. Du er en del av problemet og er medskyldig i kriminaliteten de utøver 10 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 31. mars 2019 Del Skrevet 31. mars 2019 Jeg hører ofte en rumener går rundt og tigger, men ofte sier hun at hun har et spørsmål. Jeg sa hun kunne spørre i dag, og hun lurte på om jeg kunne kjøpe henne en kopp kaffe. Hva tjener de på dette? Selger de den videre? Benytter de sjansen til å stjele når fokuset mitt er på å betale kaffen? Kikker på pin koden min? Eller kanskje hun bare hadde lyst på kaffe? Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 31. mars 2019 Del Skrevet 31. mars 2019 Du er jammen naiv som likestiller sigøynere med flyktninger fra krigsherjede land. vel, jeg kan i hvert fall si at jeg har vært i opprinnelsesområdene til sigøynerne og vet hvordan de har det. hvordan deres daglige liv er i Balkan. kan du si det samme? personlig mener jeg at denne retten også bør gis til prostituerte, som nigerianske, som blir traffikkert inn til Europa. de gjennomlever ting som bør gi dem asyl øyeblikkelig. slik at de blir separert fra sine gangster-overherrrer. 1 Lenke til kommentar
AnonymBruker_1 Skrevet 31. mars 2019 Del Skrevet 31. mars 2019 (endret) vel, jeg kan i hvert fall si at jeg har vært i opprinnelsesområdene til sigøynerne og vet hvordan de har det. hvordan deres daglige liv er i Balkan. kan du si det samme? personlig mener jeg at denne retten også bør gis til prostituerte, som nigerianske, som blir traffikkert inn til Europa. de gjennomlever ting som bør gi dem asyl øyeblikkelig. slik at de blir separert fra sine gangster-overherrrer. Da må hele Balkan og Nigeria få komme da, velbekomne. Endret 31. mars 2019 av kim_InnleggNO 3 Lenke til kommentar
Shopaholic Skrevet 7. mai 2019 Del Skrevet 7. mai 2019 Du er en del av problemet og er medskyldig i kriminaliteten de utøver Tror mange av oss er litt medskyldig. Lett å gi etter. Har aldri egentlig tenkt konsekvensen av å gi til tiggere - men personlig er jeg sånn... hvis jeg gir penger 10 ganger; 9 av dem lureri og 1 av dem faktisk hjelper og er legit så er jeg fornøyd Nå sier jeg ikke at TS burde ha kjøpt kaffe mtp motiv osv, men jeg er i alle fall sånn at jeg vil heller bli lurt og vite at jeg gjorde det jeg gjorde av godt hjerte. 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 7. mai 2019 Del Skrevet 7. mai 2019 (endret) vel, jeg kan i hvert fall si at jeg har vært i opprinnelsesområdene til sigøynerne og vet hvordan de har det. hvordan deres daglige liv er i Balkan. kan du si det samme? Alle kan si det samme på internett... Det betyr ikkje at det er sant... Eller hva Bjørn-Ove Endret 7. mai 2019 av Nizzen 2 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 7. mai 2019 Del Skrevet 7. mai 2019 Kan jo hende at vedkommende faktisk hadde lyst på kaffe, da ... Eller kanskje hun bare hadde lyst på kaffe? Og hva gjør alle vi andre når vi har lyst på kaffe? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 7. mai 2019 Del Skrevet 7. mai 2019 Og hva gjør alle vi andre når vi har lyst på kaffe?Enten kjøper kaffe eller, hvis vi ikke har penger til kaffe, spør noen om en kaffe. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 7. mai 2019 Del Skrevet 7. mai 2019 Enten kjøper kaffe eller, hvis vi ikke har penger til kaffe, spør noen om en kaffe. Eller bruker av pengene du nettopp tigget, til en kopp kaffe? Men pengene i koppen er vel forbeholdt større og viktigere ting Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 7. mai 2019 Del Skrevet 7. mai 2019 Eller bruker av pengene du nettopp tigget, til en kopp kaffe? Men pengene i koppen er vel forbeholdt større og viktigere ting De har aldri mye penger i koppen, men rundt halsen så har de en tøypose (ofte heklet), som de har full av penger 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå