Gå til innhold

Tesla forbereder seg på enormt salg i Norge i helgen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja og hva med rekkevidde og lade angst? Man trenger ikke å google lenge for å finne dette svaret. Både de som eier el-bil og har hatt el-bil.

Vis gjerne ett eksempel på noen i model 3 med ladeangst:p de er det nok få av..

 

Men for all del, elbil passer ikke alle. Det er ingen tvil om det! Ville bare poengtere at model 3 selv med avgifter er ett godt kjøp:)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Når avgiften er på lik linje på fossil bil, så er er kjøpe festen over.

Mange som har gått over til fossil bil igjen når de ser hvilken ulemper det er å eie en el-bil, og når avgift fordelene er borte så er ihvertfall el-bil død. El-bil produsentene er prøv seg flere ganger siden det vart oppfunnet, men uten at det vart noe suksess.

 

Hvor lenge skal vi høre på dette skaldret fra dere negative misunnelige fossilbileiere?

Ta deg en tur UT av sofakroken og se hva som skjer på utsiden av der du holder hus. 

Jeg har gjort det, ser ingen el-biler her, kun fossil biler her. Har ingenting med misunnelig å gjøre, har at jeg betaler avgifter til staten slik at Norge fungerer som stat. Men du dritter vel oppi dette? Hvem som skal ta seg ut av sofakroken lurer jeg på. Vet du egentlig hvordan er en stat er bygd opp på? I dine øyne så er vel staten bygd opp på et luft-slott, der penger vesker på trær.

Endret av jendor1
Lenke til kommentar

 

Tesla forbereder seg på enormt salg i Norge i helgen

Kjører hundrevis av nye Teslaer til Lillestrøm hver eneste dag.

 

Salg eller utlevering av bestilte biler? Såvidt jeg vet har det nesten aldri vært mulig å få en bil samme uka som du bestiller den.

 

Jeg tipper dette er snakk om utlevering av biler som er bestilt for en stund siden samt salg av biler som ikke blir levert før om en stund.

 

Når jeg snakket med Tesla )2 ganger) om en Model S måtte jeg vente minimum et par uker og fikk kanskje ikke da fargen jeg ville ha og på en Model X (hvis jeg valgte en modell som ikke var av dyreste modell og spec på lageret) måtte jeg vente 1-3 måneder. På en modell 3 visste de ikke. begge ganger har jeg blitt presset langt opp i pris for å få bilen i løpet av et par uker og da sagt nei.

 

Så jeg gikk til noen som sa jeg kunne få bilen jeg ville ha med spec og farge jeg ville ha med levering på 2 uker (den bygges på fabrikk når jeg  bestiller) til en levelig pris. Jeg var veldig lysten på en Tesla denne gangen men da ble det noe annet nå også.

Jeg bestilte en Tesla Model X hvor jeg valgte akkurat de specs jeg ønsket mtp fargekombinasjon osv 23. Februar og jeg fikk telefon 2. Februar at den var ankommet min by (Kristiansand). Hentet den 4. Mars. Altså 9 dager fra bestilling til henting. Kan ikke akkurat kalle det lang ventetid... men jeg var kanskje heldig. Valgte ikke den vanligste fargekombo heller (deep blue metallica med creme interiør. Har ikke sett sååå mange av disse). Så helt håpløse er de ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Når avgiften er på lik linje på fossil bil, så er er kjøpe festen over.

Mange som har gått over til fossil bil igjen når de ser hvilken ulemper det er å eie en el-bil, og når avgift fordelene er borte så er ihvertfall el-bil død. El-bil produsentene er prøv seg flere ganger siden det vart oppfunnet, men uten at det vart noe suksess.

 

Hvor lenge skal vi høre på dette skaldret fra dere negative misunnelige fossilbileiere?

Ta deg en tur UT av sofakroken og se hva som skjer på utsiden av der du holder hus. 

Jeg har gjort det, ser ingen el-biler her, kun fossil biler her. Har ingenting med misunnelig å gjøre, har at jeg betaler avgifter til staten slik at Norge fungerer som stat. Men du dritter vel oppi dette? Hvem som skal ta seg ut av sofakroken lurer jeg på. Vet du egentlig hvordan er en stat er bygd opp på? I dine øyne så er vel staten bygd opp på et luft-slott, der penger vesker på trær.

Usaklig.

 

Etter hvert som teknologien utvikler seg vil både bilen bli billigere ( med OG uten avgifter) samt rekkevidden øker for hvert år som går. Kombinasjonen av disse vil føre til at rekkeviddeangst forsvinner. De fleste elbiler har idag 400+ km rekkevidde. Mer enn nok for det daglige. Langturer kan en alltid diskutere, men superchargingnettverket er godt utbygget, selv om det bør utvides nordpå. I tillegg blir ladderne raskere og raskere hele tiden. Så hvis ladingen hår unna på 5-15 min, så er det ikke store forskjellen fra fossil.

 

Personlig lader jeg kun hjemme med laav ladehastighet grunnet ikke fått montert hjemmeladet ennå, men jeg klarer meg utmerket med dette. Og jeg kjører mange km ila et år. Kjører mer med elbil enn det jeg gjorde med fossil.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Samme personene gjentar samme ting om og om igjen for å få det til å høres ut som det gjelder mange.

 

Noen har så lyst til å hate elbiler at de gjentar hva som helst som passer deres syn, og ikke har et snev av kildekritikk.

Sier man noe som muligens under tvil kanskje kan oppfattes negativt, da er man en hater og et troll. Flere folk tør ikke si hva de mener lenger for de blir stemplet umiddelbart. Best å ikke uttale seg egentlig men bare se på sirkuset mens man gumler popcorn.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg har gjort det, ser ingen el-biler her, kun fossil biler her. Har ingenting med misunnelig å gjøre, har at jeg betaler avgifter til staten slik at Norge fungerer som stat. Men du dritter vel oppi dette? Hvem som skal ta seg ut av sofakroken lurer jeg på. Vet du egentlig hvordan er en stat er bygd opp på? I dine øyne så er vel staten bygd opp på et luft-slott, der penger vesker på trær.

Enkelt og greit forsøker de aller fleste å sno seg unna mest mulig skatt (selv politikere), få flest mulig fordeler på jobb, høyest mulig lønn, firmabil, forfremmelsen, "arbeidstid på toget", "fast hjemmekontor 1-2 dager uken", "bonusene", "de kule reisene" og det ene med det andre. Så det er alltid sjalusi, misunnelse osv. når man begynner å argumentere mot en fordel andre har fått/tatt/opparbeidet. Når folk på jobben begynner å rakke ned på at jeg kjører elbil vet jeg at det alltid har rot i at de selv ikke har den muligheten, ikke turte å ta skrittet, sitter med en dyr fossilbil de ikke vil ta tapet på, ikke orker diskusjonen med kona/mannen, eller bare er misunnelig på hvor mye penger jeg har spart på å tørre å ta valget for 6-7 år siden.

 

Det er veldig lett å teste ved å alltid fortelle hvor mye penger du har spart for da sprekker alltid maska ift. forsøket på å late som at det ikke dreier seg om det men "norge som skattenasjon"/solidaritet, "miljøet blir vel ikke bedre med kullkraft" og all sorts of nonsense. Det er på grensen til det komiske å se ellers griske mennesker sno seg i slike diskusjoner. Få meg ikke til å tro at du er en som gladelig betaler alt i fullt monn, stiller deg bakerst i køen på pengeposen på jobb og aldri prøver å karre til deg fordeler.

 

Man skal høre mye rart ;)

Endret av Theo343
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Tesla forbereder seg på enormt salg i Norge i helgen

Kjører hundrevis av nye Teslaer til Lillestrøm hver eneste dag.

 

Salg eller utlevering av bestilte biler? Såvidt jeg vet har det nesten aldri vært mulig å få en bil samme uka som du bestiller den.

 

Jeg tipper dette er snakk om utlevering av biler som er bestilt for en stund siden samt salg av biler som ikke blir levert før om en stund.

 

Når jeg snakket med Tesla )2 ganger) om en Model S måtte jeg vente minimum et par uker og fikk kanskje ikke da fargen jeg ville ha og på en Model X (hvis jeg valgte en modell som ikke var av dyreste modell og spec på lageret) måtte jeg vente 1-3 måneder. På en modell 3 visste de ikke. begge ganger har jeg blitt presset langt opp i pris for å få bilen i løpet av et par uker og da sagt nei.

 

Så jeg gikk til noen som sa jeg kunne få bilen jeg ville ha med spec og farge jeg ville ha med levering på 2 uker (den bygges på fabrikk når jeg  bestiller) til en levelig pris. Jeg var veldig lysten på en Tesla denne gangen men da ble det noe annet nå også.

Jeg bestilte en Tesla Model X hvor jeg valgte akkurat de specs jeg ønsket mtp fargekombinasjon osv 23. Februar og jeg fikk telefon 2. Februar at den var ankommet min by (Kristiansand). Hentet den 4. Mars. Altså 9 dager fra bestilling til henting. Kan ikke akkurat kalle det lang ventetid... men jeg var kanskje heldig. Valgte ikke den vanligste fargekombo heller (deep blue metallica med creme interiør. Har ikke sett sååå mange av disse). Så helt håpløse er de ikke.

Skummelt..bestillte 23 feb..fikk telefon 2 febr..

Elon driver med tidsmaskiner...

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Samme personene gjentar samme ting om og om igjen for å få det til å høres ut som det gjelder mange.

 

Noen har så lyst til å hate elbiler at de gjentar hva som helst som passer deres syn, og ikke har et snev av kildekritikk.

Sier man noe som muligens under tvil kanskje kan oppfattes negativt, da er man en hater og et troll. Flere folk tør ikke si hva de mener lenger for de blir stemplet umiddelbart. Best å ikke uttale seg egentlig men bare se på sirkuset mens man gumler popcorn.

Uenig.

Det er fullt mulig å kritisere elbiler og måten disse håndteres på politisk plan. F.eks:

 

1: Diskusjonen rundt reduksjon av avgifter

2: Elbil versus kollektiv transport

3: Problematikk med batteriproduksjon

4: Biler til over 800k, dem som kjøper dem er nok dem som ikke har mest behovet for 25% mindre mva

5: Rekkevidde

6: Lademuligheter

7: Bruk / kast samfunnet (hvor bra er det at relativt nye biler byttes ut hyppigere?

 

Osv osv! Selv fra en som kjører en liten søt Leaf og er skikkelig pro-elbil, annerkjenner jeg (og de fleste andre) at det er noen utfordringer og diskusjoner vi må ta. Det vi / jeg vil frem til at det blir så mye bedre om dette er saklige diskujoner, enn ren synsing som ikke har rot i virkeligheten.

 

Og tro det eller ei (denne er litt svar til en annen post her), er ikke alle som kun tenker avgifter. Noen av oss tenker faktisk litt miljø oppi dette også, og synes det er kjipt at alle som kjøper elbil "kun" bryr seg om billig bil - for det er en generalisering som sikkert mange er uenig i (om vi enn er fåtallet).

 

Så ja, vær så uenig du bare vil, det er bra, bare sørg for å være saklig.

Endret av The Very End
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når avgiften er på lik linje på fossil bil, så er er kjøpe festen over.

Mange som har gått over til fossil bil igjen når de ser hvilken ulemper det er å eie en el-bil, og når avgift fordelene er borte så er ihvertfall el-bil død. El-bil produsentene har prøv seg flere ganger siden det vart oppfunnet, men uten at det vart noe suksess.

 

Du har neppe prøvekjørt bilen ? Gjør det før du mener noe som helst . Den kommer i utgaver som koster ned mot 300 000 i løpet av året. Om du tror biler til 300 000 demper salget trur jeg du bommer veldig .

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Der kom den, troller?? Følger du ikke med på nyhetene i det hele tatt? våkne opp å se realitet hva folk vil vil ha hvis de kjøper bil i dag. Rekkevidde og hurtig oppfylling av tanken sin. Når el-bilene blir like dyr å kjøre som en fossil bil, og det kommer til å skje, vennen min. Trur du staten kommer til å sitte å se på at de taper penger? Hvem som troller her kan man begynne å lure.

Like dyr?

 

Performance utgaven kan sidestilles med BMW M3 til 1,3 millioner kroner!

Avgiftene kommer aldri til å nå et slikt nivå at det i det hele tatt er i nærheten av dette.

 

Rekkevidden på Model 3 performance er heller ikke noe dårligere, samt med nye SUC3 vil du kunne lade fra 0-80% på tiden det tar å ta seg en kaffekopp, samtidig vil det koste 1/6 del var prisen.

 

 

Kan ikke du grave deg et hull, sette deg ned i det og tenke over din egen eksistens?

 

Voks opp å se realiteten!

Faen til vattnisse skal man seriøst lete lenge etter...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når el-bilene blir like dyr å kjøre som en fossil bil, og det kommer til å skje, vennen min. Trur du staten kommer til å sitte å se på at de taper penger? Hvem som troller her kan man begynne å lure.

 

Tror du virkelig regjeringen kommer til å øke avgiftene på elbiler uten å samtidig øke avgiftene på bensin- og dieselbiler? Selvfølgelig kommer de til å gjøre det.

 

Jeg eier forøvrig både en dieselbil og en elbil og jeg foretrekker definitivt elbilen til de aller fleste formål. Selv de turene der jeg må stoppe og lade elbilen på veien (på strekker over 35 mil der jeg ellers kunne kjørt hele strekket med diesel-bilen) velger jeg elbilen ettersom det er mer komfortabelt. Det er rett og slett dumt å ikke slenge seg på elbil-godene nå og få mest mulig ut av det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når avgiften er på lik linje på fossil bil, så er er kjøpe festen over.

Mange som har gått over til fossil bil igjen når de ser hvilken ulemper det er å eie en el-bil, og når avgift fordelene er borte så er ihvertfall el-bil død. El-bil produsentene har prøv seg flere ganger siden det vart oppfunnet, men uten at det vart noe suksess.

 

Forklar meg gjerne litt mer om ulempene...

Har nå to elbiler, ingen eksosbiler.

Hvilke ulemper har jeg som kun har elbil?

At jeg kan kjøre for 1-1.5 kr pr mil i stedet for 10-15 kr pr mil slik jeg gjorde før?

At jeg kan lade bilene med egenprodusert drivstoff?

At jeg har full tank hver morgen?

At service koster meg en brøkdel?

At bilene ikke slipper ut gift?

At de er stille og fredelige?

At automatgir er inkludert i prisen?

Veldig nysgjerrig nå, hvilke ulemper er det jeg ikke har oppdaget ennå?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Like dyr?

 

Performance utgaven kan sidestilles med BMW M3 til 1,3 millioner kroner!

Avgiftene kommer aldri til å nå et slikt nivå at det i det hele tatt er i nærheten av dette.

 

Rekkevidden på Model 3 performance er heller ikke noe dårligere, samt med nye SUC3 vil du kunne lade fra 0-80% på tiden det tar å ta seg en kaffekopp, samtidig vil det koste 1/6 del var prisen.

 

 

Kan ikke du grave deg et hull, sette deg ned i det og tenke over din egen eksistens?

 

Voks opp å se realiteten!

Faen til vattnisse skal man seriøst lete lenge etter...

Kan den sidestilles med en M3 på andre områder enn 0-100?

 

Toppfart?

Interiør?

Utseende? Ja, det er objektivt, men model 3 er jo ikke akkurat noe glansbilde av en bil.

Generell kvalitet, panelgaps, lakk osv?

Verksted tilgang, deletilgang?

 

0-100 ser ut til å være noe som Tesla eiere er fryktelig opptatt av :)

 

Du kjører ingen Lamborghini Aventador selv om du klarer å holde tritt opp til 100.

 

Jeg er bare nyskjerrig :)

Endret av Simkin
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Model 3 med avgifter er billigere enn en bmw 3 serie. Så nei.

 

3-serie med avgifter kommer fra ca. 430 000. Model 3 koster fra 442.300 uten.

En 3-serie med 3 sylindre, manuell girkasse, halogenlys, ikke keyless, ikke cruicecontroll, ikke elektrisk justerbare seter, stoffseter. Må MINST legge på 100.000kr for å få noe som ligner en BMW. Selv da har den sørg triste motoren med drøye hundre hester som knapt gidder og traske ut av lyskrysset for en halvliter bensin... for 900.000 får du en fin 3-serie som man faktisk gleder seg til å kjøre en tur.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...