Nailfrawc Skrevet 29. mars 2019 Del Skrevet 29. mars 2019 Hei. Jeg fikk nylig vite at jeg fikk medhold i å ta opp følgende eksamen: -Fysikk 2 skriftlig og fysikk 2 muntlig/praksis eksamen. -Matematikk R2 Når er det jo forsent å ta noe kurs i privatistskoler og jeg har jo hatt fysikk 2 faget før og strøket. Men målet er egentlig bare å BESTÅ i disse fagene. Jeg har ikke sett noe tråder som sier noe om videoer osv. Noen videoer og tips til hvordan jeg burde starte med hvertfall fysikk 2? Videoer som kan være nyttig? Har sett på Campus inkrement. Vil se en del videoer for å komme i gang før jeg begynner å regne masse. Også ble jeg ringt opp privatiskontoret som lurte på om jeg har noen lærer som skal være med på muntlig-praktisk eksamen og jeg har jo ingen. Lenke til kommentar
Nailfrawc Skrevet 29. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2019 Jeg kan legge til at jeg har funnet «fysikk med Eivind fysikk 1 og 2» som virker som at mange er fornøyd med det. Serie som er lagt sammen med episoder som tar opp alt opp til 4 timer. Tror dere dette burde holde til å bestå? Lenke til kommentar
Seigmann99 Skrevet 29. mars 2019 Del Skrevet 29. mars 2019 Jeg vil tro det må mer til en fire timer med fysikk-videoer for å bestå Fysikk 2-eksamen. Jeg ser du nevnte Campus Inkrement - har du sett gjennom videoene som er der? De har både videoer for Fysikk 2 og Matematikk R2: Fysikk 2: https://campus.inkrement.no/502954 Matematikk R2: https://campus.inkrement.no/1274113 Jeg vil anbefale å gjøre oppgaver etter hver video for å selv sjekke om du har forstått det som ble gjennomgått, og for å gjøre deg vant til å regne på ulike typer oppgaver. Nå vet ikke jeg nøyaktig hvor mye som kreves for å bestå eksamen, men tror det er viktig å i hvert fall få en god forståelse for de mest sentrale temaene i fagene, og å ha en grei oversikt over dette. Lenke til kommentar
Nailfrawc Skrevet 29. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2019 Har sett på campus I.. ja. Videoene startet rett på (som ikke er til mitt tilfelle som ikke husker noen ting egentlig). og jeg tenker å se noe av det senere. Ja selvfølgelig. Regne masse. Men greia var at selv om jeg så på eksamensoppgavene så kjøpte jeg ikke noe. Så da tenkte jeg prøve å få med det mest basiske på video slik at jeg kan se på oppgaver knyttet til det etterpå. Nå er jeg faktisk så «lost» at jeg ser på fysikk 1 videoen til Eivind på 4 timer og har kommet meg halvveis. Bare for å få plass på bevegelses formlene blant annet. Lenke til kommentar
Shopaholic Skrevet 31. mars 2019 Del Skrevet 31. mars 2019 Vel, personlig vil jeg tro at Campus samt MASSE regning og øving vil holde altså, for å bare BESTÅ. Fysikk med Eivind .. er mildt sagt sååå langdratte. Følte aldri jeg egentlig fikk noe ut av det. Tror jo at man kan forstå fysikk 1 ved å lese selv, og så har du jo campus på fysikk 2 1 Lenke til kommentar
Nailfrawc Skrevet 1. april 2019 Forfatter Del Skrevet 1. april 2019 Ser ut til at Campus er kjempefin. Da har jeg litt 1 og halv måned på meg. Takk for svara folkens Lenke til kommentar
Nailfrawc Skrevet 3. april 2019 Forfatter Del Skrevet 3. april 2019 Jeg har jo tenkt å repetere litt fysikk 1 før jeg setter meg i fysikk 2 som jeg ska ha eksamen på. Noen som vet om temaer/kapitler som jeg kan droppe helt å repetere? f.eks hvordan jorda ble til.. Lenke til kommentar
Nailfrawc Skrevet 4. april 2019 Forfatter Del Skrevet 4. april 2019 Og har funnet en fysikk ergo grunnbok fra 2011. Det funker vel bra? Lenke til kommentar
Shopaholic Skrevet 4. april 2019 Del Skrevet 4. april 2019 Og har funnet en fysikk ergo grunnbok fra 2011. Det funker vel bra? Likte aldri den boken - likte bedre Rom Stoff Tid Lenke til kommentar
Nailfrawc Skrevet 4. april 2019 Forfatter Del Skrevet 4. april 2019 Ah ok. Men uansett, hvilken bok jeg finner. Må jeg ha den nyeste utgaven? Altså hvis jeg fant ergo 2011 grunnbok. Er det ikke noe vits å bytte den med nyeste utgaven? Og trenger studieobjekt også? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå