Gå til innhold

Flere PC-er lever allerede opp til nye TCO-krav om levetid

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å legge fram garantier for hvor lenge et produkt er under support - dvs. at det vil komme oppgraderinger på alvorlige problemer og sikkerhetsfikser - er noe som også burde vært krav om for blant annet bredbåndsrutere og smarthusprodukter.

Lenke til kommentar

Det viktigste med bærbare PC'er er å kunne sette i nye minnebrikker med større kapasitet når morgendagens programvare krever mer minne enn det som er normalt i dag. Hvor mange 5 år gamle pc'er støtter 8 GB minne? Mange av disse hadde fått nytt liv med økt minnestørrelse. Alle bærbare PC'er solgt i dag må støtte 64 GB minne, for det er godt mulig at dette vil være en svært kosteffektiv og nødvendig oppgradering om 5 år når den tids programvare krever sitt.

De to foregående bærbare jeg har hatt har jeg måtte kassere nettopp fordi jeg hadde nådd maks supportert minnestørrelse. Når jeg så kjøpte ny bærbar i fjor spekket jeg den med 16 GB minne og passet på at den støtter 64 GB. Så da håper jeg at den varer lenger enn 4 år som var den tiden de to foregående klarte seg. Jeg ser allerede i dag at den bruker i typisk 8 GB minne til daglig, så denne utviklingen er det som helt klart begrenser livsløpet til PC'er.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mister troen på tek.no\diskusjon.no som nyhetforum.

Rart om ikke batterietlevetiden og standard strømplugg?

USB C burde være standard i dag, slik man kan bruke strømforsyningen til flere pcer.

Samme med batteri, burde bruke standard slik man kan bruke med flere pcer.

Så TCO godkjenning hjelper lite, Kunne gitt TCO godkjenning på Cat5 kabel fra ebay.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...