Corbin Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Jeg har en pc med en Pentium 4 800MHZ FSB 2,6 Ghz meg orginalvifte. Jeg syns den braaker litt mye og lurer paa om det er noen gode alternativ (ikke vannkjoeling o.l.) som braaker mindre men der hastigheten kan stilles opp (helst automatisk ) hvis jeg trenger det. Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 (endret) Jeg har en Zalman CNPS7000ACU, den støyer lite, og kjøler bra! Den støyer såpass lite at viten som sitter på NB overdøver den (mye). Riktignok har jeg satt SpeedFan til å redusere hastigheten på NB viften til 50%, da hører jeg den ikke! EDIT; Nå går prosessoren på 3250MHz, men det er fordi minnet ikke greier noe høyere. Temp ligger på ca 50*C når jeg spiller, det er på laveste hastighet på alle viftene i PC'n (da er den helt lydløs) Endret 22. desember 2003 av vladnag Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Ja den Zalman kjøleren er megabra Kjører min P4 2.8 på 3.62GHz med den. Ligger på max 42-43 grader med AS5 Lenke til kommentar
SuperMorten Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 42-43 grader? Load eller idle? Jeg har samme kjøleren på min 2.8 (ikke overklokket) og den kommer opp i litt over 50 grader på load. Har jeg festet den feil tror du? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 (endret) Men med den viften så sitter den "skru-knappen" til hastigheten inne i kabinettet med kort ledning, så du må åpne det ver gang du skal inn. det du kan gjøre er å kjøpe en ekstra lang ledning eller en viftestyring. Microplex har disse under vifter - viftestyring. Nå vet ikke jeg hvor mye watt den vifta som er fåreslått her trekker, men den trekker nok ikke mer 6 watt så pass på at viftestyringna klarer det. EDIT: 42-43 grader? Load eller idle?Jeg har samme kjøleren på min 2.8 (ikke overklokket) og den kommer opp i litt over 50 grader på load. Har jeg festet den feil tror du? Har du brukt kjølepasta? bruk Artic Silver 3 eller 5 Endret 22. desember 2003 av jonas22282460 Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Bruker Artic Silver 5 og kjører viften uten den viftestyringen. Så viften går på full guffe. Jeg smurte ikke ut goopen først, men la bare på en liten dråpe og vridde kjøleren i diverse retninger, slik jeg har hørt at andre har gjort, med gode resultater. Nå har jeg lest, at de to festene til kjøleren, kan bøye seg, slik at det ikke blir et godt nok press mot CPU. Men dette skal man kunne kjenne, hvis man prøver å bøye litt forsiktig på kjøleren. Da skal man vel kjenne om den sitter godt nok fast. Lenke til kommentar
wichtom Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 (endret) http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...000ACU&toc=3820 denne er ikke værst denne heller. har 26 idle og 38 max denne er oxo veldig stille. riktig nb vifta bråker maaasse mere denne kjøleren er MEGET enkel å montere Endret 22. desember 2003 av wichtom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå