KjellV Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Jeg er relativt ny når det gjelder overklokking av grafikkort. Jeg har et (som dere kanskje har forstått) ATI Radeon 8500. Jeg satte MHz'n til 295 på begge. Et lite stykke ut i 3DMark 2001SE låste det seg.. Satte det ned igjenn til 285MHz og der kjører det fint! Men burde jeg ikke greie meir? Hva har dere greidd med dette kortet? Jeg har relativt varm kasse så med noen kabinettvifter jeg snart skal investere i tror jeg jeg kommer til å klare mere. Hva er deres resultat? Lenke til kommentar
Brainar Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Den blir får varm. det var slik til meg å helt til jeg satte på en cpu kjøler (måtte bruke dremeln litt på cpu ribba får å få plass) Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Bør vel klare noe mer. Men inntil gjennomtrekken i kabinettet blir forbedret, kan du jo prøve med mindre steg av gangen. I tillegg bør du jobbe mot en av delene, gpu eller minne, av gangen. Når det låste seg på 295/295 hos deg, tipper jeg (litt i blinde) at det var gpu som satte stopp men at minnet bør klare litt til. Dette på grunn av at du gjerne får forstyrrelser i grafikken før du kommer så høyt at minnet forårsaker låsing, mens gpu oftest sier i fra med frys uten forvarsel. Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Jøss, er det så dårlig overklokkings egenskaper på det kortet der...? Å klokke 5-10mhz på minne og core er ikke akkurat imponerende. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Quote: Citizenx skrev (2002-08-16 21:31):Jøss, er det så dårlig overklokkings egenskaper på det kortet der...? Vell når jeg hadde radeon85000 så fikk jeg COren opp 65mhz og rammen opp 130mhz. 250@250 til 315@315 Er dette dårlige overklokkingsegenskaper. Dette var med en voltmodd som tok 5min da. Bytta av GPU kjøler og noen heatsinks på rammen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå