gamlefar Skrevet 16. april 2019 Del Skrevet 16. april 2019 (endret) Mye tyder på at Grove sin første hydrogenbil blir den største nyvinningen på bilfronten siden Tesla Model S. Produksjonen av SUV modellen er såvidt igang og man har inngått et samarbeid med italienske Pininfarina. Utifra det samarbeidet er det vist fram en konseptbil. En sedan med rekkevidde på opp til 100 mil. https://www.autocar.co.uk/car-news/motor-shows-shanghai-auto-show/new-hydrogen-only-car-firm-launches-pininfarina-concept https://www.youtube.com/watch?v=QLUjLKiSm4Y Endret 16. april 2019 av gamlefar 3 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 16. april 2019 Del Skrevet 16. april 2019 Mye tyder på ...I linken du poster til finner jeg: "No technical or performance details have been revealed." Så, *hva* er det som tyder på at dette blir bra saker? Er ikke lenger hydrogen lenger verdens mest eksplosive gass? Bruker ikke hydrogendrivlinjen i denne bilen 3 ganger så mye energi per km som en sammenliknbar elbil? 1 Lenke til kommentar
gamlefar Skrevet 16. april 2019 Del Skrevet 16. april 2019 Mer om hydrogenplaner i Kina: https://www.stuff.co.nz/motoring/112045573/great-walls-big-hydrogen-dreams?fbclid=IwAR1qhw7VwxYTmE_sHYfw8h40NgPVGq-agXTfqMAhpuf2wswO9Sj2rKws67o https://www.asiatimes.com/2019/03/article/beijing-wants-100000-hydrogen-cars-by-2025/?utm_content=88618035&utm_medium=social&utm_source=facebook&hss_channel=fbp-205546066131866&fbclid=IwAR2oc3wME4EXQEE-7V_YT5Bf2EKNeFl7yvNlDsZpOsl9QGecfD5QgVZmnnM Og det kan gå fort når Kina setter i gang. There are already more electric vehicles in China than anywhere else, but an expert in new energy sources with the Chinese Academy of Sciences told Xinhua that the research and production focus was now shifting to hydrogen fuel cells. 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 17. april 2019 Del Skrevet 17. april 2019 https://twitter.com/H2Bjorn/status/1112761653345566720 "Grove will be unveiling a small car with unheralded distance on a single fill of Hydrogen at Shanghai Motor Show 16 April. But the next will be a SUV with a 9.5 KG tank which will give between 1200 and 1400km. The secret to the range are not exposed yet as this is new technology." Og det man fikk se var... en konseptbil?! Spørs om ikke uttalelsene fra Toyota angående batterier og utfordringene med inntjening kan vise seg å stemme. Panasonic og Tesla kommer ikke til å utvide batteriproduksjon på Tesla factory nå, og Panasonic går dessuten også vekk ifra planlagte investeringer i fabrikken i Shanghai. Tesla aksjen faller som resultat av dette Dette viste seg jo å bare være oppspinn. Nikkei har kommet med lignende falske historier om Apple tidligere. Lenke til kommentar
gamlefar Skrevet 17. april 2019 Del Skrevet 17. april 2019 (endret) Og det man fikk se var... en konseptbil?! Feil. De har en SUV som er ferdig utviklet og settes i produksjon. Konseptbilen som de har vist frem i tillegg er en annen modell. Kan være lurt å følge med på hva som skjer før man uttaler seg...... Endret 17. april 2019 av gamlefar 3 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 17. april 2019 Del Skrevet 17. april 2019 Hvor er denne informasjonen da? Lenke til kommentar
oophus Skrevet 17. april 2019 Del Skrevet 17. april 2019 Hvor er denne informasjonen da? I linkene du har fått, som du aldri leser. Du gjør som barna og kikker litt på bildene før du "blar" videre. 6 Lenke til kommentar
gamlefar Skrevet 17. april 2019 Del Skrevet 17. april 2019 "China’s Electric Vehicle Industry Hit Hard by Policy Shift as Beijing Turns Toward Hydrogen Fuel" https://www.theepochtimes.com/chinas-electric-vehicle-industry-hit-hard-by-sudden-policy-shift-as-beijing-turns-toward-hydrogen-fuel_2865743.html?fbclid=IwAR1u-BCP1Cka2o0GLOTOVukkhETrLo0U_rn-QH15EQXoARm9j3-0fdMiYC4 3 Lenke til kommentar
gamlefar Skrevet 17. april 2019 Del Skrevet 17. april 2019 Litt mer om Grove: https://www.youtube.com/watch?v=Zvnor6kNFvI 2 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 17. april 2019 Del Skrevet 17. april 2019 (endret) https://www.bosch-presse.de/pressportal/de/en/commercial-vehicle-innovation-enabler-bosch-brings-advanced-solutions-to-the-new-nikola-two-truck-187968.html Bosch er med på Nikola scammen også nå ja. ^^ Må ikke glemme NEL/Ryder/Caterpillar også da. Endret 17. april 2019 av oophus3do 2 Lenke til kommentar
gamlefar Skrevet 18. april 2019 Del Skrevet 18. april 2019 Ser veldig bra ut for Nikola. De virker å være helt i rute. Positivt for norske Nel også. https://min.e24.no/analysesjef-na-blir-det-mange-flere-kontrakter-pa-nel/a/Vbgx6r https://www.youtube.com/watch?v=qiB5MHnL7eU&fbclid=IwAR2ZT_oFW_Cu8Q4OhSEHAB9Tv7cJ78BGsXBq07-3FCESOz67Yav6_oDsjWQ https://www.youtube.com/watch?v=h30TNwfq_Ss https://www.youtube.com/watch?v=2Dc8J3iSLw4&fbclid=IwAR2j9zjVrYf_pWBuVLWuS6N8SSm5P47pnoBdMXCHpNycWwrSppXY8VcEeqI 3 Lenke til kommentar
Knute på pungen Skrevet 21. april 2019 Del Skrevet 21. april 2019 330 innlegg på så kort tid. En eneste grunn til det. Tesla aksjonærene på TU blir nervøse. Og nå har Nikola vist frem lastebilene sine også. Var visst ikke et luftslott lekevel gitt..... Når skal dere forstå at batterier og hydrogen har hver sine fordeler og ulemper ? Og ofte vil en kombinasjon av begge deler være den beste løsningen. Ikke alle har sin egen ladestasjon på gårdsplassen. Hydrogen og batterier spiller på samme lag. Det er bensin og diesel som er fienden. Lenke til kommentar
gamlefar Skrevet 27. april 2019 Del Skrevet 27. april 2019 Et nytt kinesisk merke som skal produsere hydrogenbiler. https://fuelcellsworks.com/news/lifan-industry-joins-wuhan-tiger-to-produce-hydrogen-fuel-cell-powered-vehicles/ 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 30. april 2019 Del Skrevet 30. april 2019 I linkene du har fått, som du aldri leser. Du gjør som barna og kikker litt på bildene før du "blar" videre. Hvilke linker? Når fikk jeg disse? Lenke til kommentar
oophus Skrevet 30. april 2019 Del Skrevet 30. april 2019 Hvilke linker? Når fikk jeg disse? Har du glemt hva du selv pratet om allerede? Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 10. juni 2019 Del Skrevet 10. juni 2019 (endret) Neste gang du kommer med en artikkel, foreslår jeg at du leser den selv. Nå har jeg nok en gang lest igjennom denne såkalte dokumentasjonen din, og konklusjonen er motsatt av hva du påstår. De har ikke funnet økt risiko, de har kommet med mulig økt risiko. Tallene for mulig økt risiko er også beskjedne. De understreker at de ikke har nok informasjon til å komme med balanserte tall. Altså er artikkelen best egnet til å vise hvilke områder man bør se nærmere på for å sikre løsningene ytterligere.Jeg har aldri sagt det er høyere risiko med hydrogen. (Der man måler risiko utifra dødsfall og skader per år.) Alt jeg har sagt er at man vil ha dramatiske ulykker, som vil forme regelverket. Det er litt som flyulykker. Det er tryggere å fly enn å kjøre, men om det fantes et tryggere, rimeligere alternativ til flytrafikk, der man slapp unna dramatiske ulykker med hundrevis av dødsfall, så tror ikke jeg man ville fortsette å ha flytrafikk veldig lenge. Hydrogenulykker der det blåses ut vinduer i hundrevis av meters omkrets vil neppe skje veldig ofte, og de vil neppe drepe veldig mange folk, men alle som får sine vinduer blåst ut vil huske dagen det skjedde. Alle som ser videoene fra ulykkene spilles igjen og igjen i mediene (fra kanskje titalls forskjellige perspektiv på hver ulykke) vil huske de, og vil spørre seg selv om de virkelig ønsker å ha en hydrogenfyllestasjon i nabolaget sitt, eller en hydrogenbil i garasjen sin. Gutter, jeg skjønner at dere er fornøyd med innkjøp av Tesla, og har stort behov for å rasjonalisere valget. Her går dere derimot for langt. I utallige tråder har skremselspropagandaen mot hydrogen blitt totalt og grundig tilbakevist med dere som aktive propagandører. Uvitenhet er tilgivelig, å fortsette etter å ha fått kunnskap er noe helt annet.Ingenting er tilbakebevist. Det er derfor jeg fortsetter. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zG9Bxw/eksplosjon-paa-hydrogenstasjon-i-sandvika-svaert-overrasket Hvem er det som bedriver med propaganda, mon tro... (Heldigvis var det ikke snakk om store kvantum med gass som ble omsatt. Neste gang er man kanskje ikke like heldig.) Endret 10. juni 2019 av Espen Hugaas Andersen 1 Lenke til kommentar
Del Skrevet 11. juni 2019 Del Skrevet 11. juni 2019 Akkurat hva mener du hendelsen beviser? 1 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 11. juni 2019 Del Skrevet 11. juni 2019 (endret) Akkurat hva mener du hendelsen beviser?At det vil være dramatiske ulykker, akkurat som jeg forklarte. Utifra skadene vil jeg tro det ble omsatt omkring 500-1000 gram hydrogen i denne eksplosjonen. Neste gang kan det være betydelig mer. Endret 11. juni 2019 av Espen Hugaas Andersen Lenke til kommentar
Del Skrevet 11. juni 2019 Del Skrevet 11. juni 2019 Det vil alltid være ulykker i et samfunn, som vi vet er batteribiler særlig utsatt statistisk. Jeg skal ikke bagatellisere hendelsen, men det er en enkelthendelse som vi vet lite om ennå. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 11. juni 2019 Del Skrevet 11. juni 2019 (endret) Har du glemt hva du selv pratet om allerede? Så med andre ord, du har ingen linker. Må forresten si at hydrogen-elskere og Tesla-hatere har dårlige dager nå, haha. Hydrogen fikk aldri noen pangstart, men det ble visst en pangavslutning Endret 11. juni 2019 av hekomo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå